تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 13:09
کد خبر: 511300

۳ نکته کلیدی که باریستاها باید در مورد پیش بند بدانند

۳ نکته کلیدی که باریستاها باید در مورد پیش بند بدانند

اپرون یا پیش بند باریستایی، در انواع سبک، رنگ و جنس در بازار موجود هستند که میتوان با توجه به سلیقه شخصی و محیط مورد فعالیت خریداری کرد. در ادامه به بررسی نکاتی که باریستاها باید در مورد پیشبند بدانند، خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ باریستا واژه‌ای ایتالیایی است که در واقع به گرداننده‌ی پیشخوان کافه‌ها یا شخصی که در کافی‌شاپ مسئولیت آماده‌سازی انواع نوشیدنی گرم و سرد را بر عهده دارد، اطلاق میشود. شاید یک باریستا را فقط بتوان از محل قرارگیری و پوششی که به تن دارد شناسایی کرد. یکی از پوشش‌های معروف باریستاها، پیشبند آنهاست.

اپرون یا پیش بند باریستایی، در انواع سبک، رنگ و جنس در بازار موجود هستند که میتوان با توجه به سلیقه شخصی و محیط مورد فعالیت خریداری کرد. در ادامه به بررسی نکاتی که باریستاها باید در مورد پیشبند بدانند، خواهیم پرداخت. هدف از ارائه این مطلب آشنایی شما با این پوشش خاص و نکات قابل توجه آن است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

پیشبند باریستایی چیست؟

اپرون یا پیش بند باریستا، پوششی است که باریستا هنگام کار بر روی لباس‌هایش میپوشند. شکل ظاهری این نوع پیشبند اصولاً به گونه‌ای است که با کمک یک یا چند بند بر روی بدن قرار میگیرند. در روی جلوی این پیش بندها، جیب‌هایی تعبیه شده که به باریستا این امکان را می‌دهد تا در هنگام انجام فعالیت، تجهیزات پرکاربرد خود را در درون آنها قرار دهند. از خصوصیات پیش بند باریستا این است که میتواند سبب ایجاد شرایطی امن از نظر نظافت گردد و به همین جهت میبایست از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

آشنایی با نکاتی که باریستاها باید در مورد پیشبند بدانند

نکته اول - آشنایی با جنس پیشبند باریستا

شاید بتوان پیش بند باریستا را در انواع جنس در بازار بیابید اما به طور کلی سه جنس چرم، جین و پارچه‌ای یا کجراه نسبت به سایرین  کاربرد بیشتری دارند.

  • جنس چرم

چرم را میتوان به دو نوع مصنوعی و یا طبیعی طبقه‌بندی نمود که طبیعتا چرم طبیعی از لحاظ قیمتی گران‌تر است و طول عمر بیشتری نیز نسبت به نوع مصنوعی خود خواهد داشت. از سوی دیگر مراقبت از چرم طبیعی به مراتب سخت‌تر است اما جلوه‌ای خاص نیز برای شما به همراه دارد. چرم مصنوعی با توجه به برند و نوع تولید، دوام متوسطی خواهد داشت اما قیمت مناسب آن میتواند دلیل قانع کننده‌ای برای انتخاب باشد.

اما در حالت کلی از مزایای پیشبند چرم باریستا پاک شوندگی راحت آن در برابر چربی‌ها و دیگر آلاینده‌ها می‌باشد.

  • جنس جین

پیش بندهای جین باریستایی با توجه به گرماژ متفاوت، می‌توانند طول عمر متغیری نیز داشته باشند. غالب رنگ آن آبی و زغالی است و از ویژگی‌های آن نیز میتوان به جلوه‌ی خاص و جذابش خصوصا در ترکیب با جنس چرم اشاره کرد.

اگر بخواهید هر روز آن را شست و شو کنید، طول عمر کمتری نسبت به جنس پارچه‌ای یا چرم خواهید دید اما از نظر مقاومت طبیعتا سختی بیشتری دارد. توجه داشته باشید در برخی موارد شاید مقدار آبرفتگی در شستشوی اولیه مشاهده نمایید.

  • جنس پارچه‌ای یا کجراه

کجراه از جمله پرکاربردترین پارچه‌ها در صنعت تولید پیشبند است که دلیل آن میتواند تنوع رنگی فراوان، مقاومت بالا در برابر پاکسازی روزانه، شست و شوی راحت و قیمت مقرون به صرفه آن باشد

شاید تنها نقطه ضعف پیش‌بند‌های پارچه‌ای کج‌راه، زیبایی کمتر آن نسبت به جنس‌های چرم و جین باشد.

نکته دوم - آشنایی با نحوه شستشوی پیشبند باریستا

images_1721547312_669cba301ad1e.jpg

در ادامه‌ی مطلب نکاتی که باریستاها باید در مورد پیشبند بدانند، لازم دانستیم، نکاتی را نیز در خصوص نحوه‌ی شست و شوی این پوشش عنوان کنیم.

برای شستشوی پیش بند باریستا بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • کلر یا آب ژاول که بسیاری آن را با عنوان وایتکس میشناسید میتواند به شدت به الیاف پارچه آسیب زده و رنگ آن را از بین ببرد.
  • پیشبندهای باریستایی خود را چه در شستشوی دستی و چه ماشینی، با دمای پایین و پودر لباسشویی یا صابون بشویید
  • بهترین راه برای خشک کردن پیشبند در زیر نور خورشید است. چرا که به دلیل قرار گرفتن این پوشش در معرض انواع الودگی‌ها، سبب از بین رفتن میکروبها و همچنین حفظ ترکیب رنگ و افزایش طول عمر پیشبند میگردد.
  • در ساخت اغلب پیشبند باریستا، از یراق آلات فلزی استفاده میشود. بعد از هر شست و شو، میبایست حتما خشک شود تا از بروز زنگ زدگی انها جلوگیری گردد.
  • لوگوی چاپ شده بر روی پیشبند میتواند قابل اتوکشی باشد یا خیر. به عنوان نمونه در صورت چاپ به صورت سابلمیشن یا رنگ شدن لوگو در ساختار تار و پور پارچه میتوانید بر روی لوگو نیز اتو کشی نمایید. اما چنانچه چاپ به صورت کاتر پلاتر، پلاستیکی یا مشمایی باشد، اتو میتواند سبب از بین رفتن لوگو گردد.

نکته سوم - آشنایی با تفاوت پیشبند باریستا و موارد دیگر

در پیش بند باریستا، بندها به گونه‌ای تعبیه میشوند که بر روی شانه‌ها قرار بگیرند و در این شرایط، برعکس پیشبندهای بلند(پیش بند آرایشگری، پیشبند آشپزخانه، پیش بند گل فروشی و...) که گردن فرد را درگیر میکند، فشار کمتری بر روی بدن می‌آورد.

همچنین به دلیل پوشش کامل جلوی بدن، بر خلاف پیشبندهای کوتاه کمری، در مقابل پاشش مایعات و سایر خطرات، محافظت بهتری دارد.

آگاهی از نکات طلایی استفاده از پیشبند باریستا

  • پیشبند باریستا باید به گونه‌ای تنظیم گردد که کاملا قسمت جلوی بدن را پوشش داده و هم‌چنین از طریق بندها، طوری فیکس یا بسته شوند تا این اطمینان حاصل گردد که هنگام کار از بدن شما جدا نمیشود.
  • حتما پهنای پیشبند را به اندازه‌ای انتخاب کنید که تمام جلوی بدن شما را محافظت نماید.
  • پیشبند باریستا به احتمال فراوان دارای باکتری‌ها و انواع آلودگی‌ها میشوند. به همین جهت شست و شوی منظم آن، موجب میگردد تا از انتقال باکتری و میکروب به لباسهای شخصی و نوشیدنی‌ها جلوگیری گردد.
  • باریستاها، در بیشتر موارد با انواع مواد مایع داغ و سوزان در ارتباط هستند. از همین رو با استفاده از یک پیشبند باریستایی که دارای جنس مناسب است، میتوانید از اتفاقات ناگوار پیشگیری کنید.

سخن پایانی

یکی از شغل‌های جذاب و حرفه‌ای که امروزه با توجه به گسترش تعداد کافه‌ها در سطح شهر مشاهده می‌کنید، شغل باریستا است.

اگر شما یک باریستا هستید قطعا به این نکته آگاهی دارید که یکی از وسایل پرکاربرد و مورد نیز شما پیشبند مخصوص باریستا میباشد. در واقع با پوشیدن این پیشبند، میتوانید خود را از دیگر کارمندان جدا کرده و بهتر قابل تشخیص باشید. در این مطلب به نکاتی که باریستاها باید در مورد پیشبند بدانند، پرداختیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع: https://takdooz.ir

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طهرانچی با پزشکیان دیدار کرد
محمد عبدالسلام: عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد
رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند
حضور پزشکیان در جلسه علنی مجلس +عکس
چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
اعلام شماره‌های ضروری در کشور عراق برای زائران اربعین
رشد تولید و رفع ممنوعیت واردات راهگشای بن‌بست صنعت خودرو ‌شد
آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد +عکس
افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
نتایج قرعه‌کشی امروزِ خودروهای وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟
محرومیت سنگین در انتظار بیرانوند
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در خرداد ۱۴۰۳ به ۳۳٬۱۶۷ تن رسید
برنامه‌های جدید شبکه نسیم با بازگشت جناب‌خان
جزئیات مصوبه جدید مالیاتی دولت اعلام شد
معرفی خرید جدید استقلال؛ شاگرد قدیمی آقای نکونام
ابلاغ عوارض واردات مرغ و گوشت به گمرکات کشور
وراث سهام عدالت برای دریافت سود باید سجامی شوند
نماینده مجلس: دولت تا پایان شهریور برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران فرصت دارد
ارائه ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس توسط معاونت پارلمانی دولت سیزدهم
وزیر ارتباطات: توسعه نسل پنجم تلفن همراه به ۲۰۰۰ سایت افزایش پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top