تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 15:03
کد خبر: 511309

پزشکیان: آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم

پزشکیان: آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران، گفت: ما آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم، آمدیم که بی‌عدالتی‌ها و حق‌کشی‌هایی که شکل گرفته را حذف کنیم و حق را به حق‌دار برسانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در همایش اعضای کارگروه‌های انتخاب دولت چهاردهم که با ۴۵۰ عضو کارگروه‌های شورای راهبردی تشکیل شد در سخنانی، گفت: از اینکه در این مسیر سخت و پرآشوب با ما همراه بودید و کمک کردید خیلی تشکر می‌کنم و از اینکه هنوز در صحنه هستید، قدردان شما هستم. آنچه که برای بنده و هر کسی که در این مملکت زندگی می‌کند شاخص بوده، رضایت مردم است و وظیفه داریم به مردم توجه کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم دولتی تشکیل دهیم باید خدمتگزار همه مردمی باشیم که در این مملکت زندگی می‌کنند، باید کاری کنیم که از ما راضی باشند و احساس نکنند که ما آمدیم که بر آنها ریاست کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: ما آمدیم تا مشکلات مردم را حل کنیم، آمدیم که بی‌عدالتی‌ها و حق‌کشی‌هایی که شکل گرفته را حذف کنیم و حق را به حق‌دار برسانیم.

پزشکیان اضافه کرد: امام علی (ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر نوشت بر رضایت مردم تأکید کرد و گفت که عمل صالح نزد من رضایت مردم است. اینکه مردم پشت سر ما چه خواهند گفت، دلیل بر این است که عمل ما درست است یا اشتباه، در نتیجه باید کاری کنیم که مردم نگویند اینها دروغ گفتند و فقط وعده دادند.

وی تصریح کرد: برای خدمت به ابزاری نیاز داریم که با آن بتوانیم حق را به حق‌دار برسانیم. باید بتوانیم شاخص‌های درست را در نظر بگیریم. علت وضعیت فعلی این است که ما در کشور بر اساس نظم و تخصص افراد را جایگزین نکردیم.

رئیس‌جمهور منتخب با انتقاد به نبود احزاب، تصریح کرد: ما به توسعه اجتماعی نرسیدیم. اگر به توسعه اجتماعی رسیده بودیم و احزاب و افرادی با رزومه خوب داشتیم و می‌توانستیم از میانشان افرادی را انتخاب کنیم؛ در نتیجه به دلیل عدم توسعه‌یافتگی اجتماعی مجبور هستیم بر طبق شاخص‌هایی تصمیم بگیریم و افرادی را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند.

پزشکیان تصریح کرد: شعار دادیم که مملکت برای همه است و امروز باید به آن عمل کنیم، باید از همه گروه‌ها حضور داشته باشند و همه‌جا هم گفتیم که نمی‌شود که مملکت را یک گروه اداره کند، باید بتوانیم از همه نخبگان استفاده کنیم و می‌توانیم دولتی درست کنیم که یک وفاق ملی در آن باشد و آنهایی هم که کنار ایستاده‌اند، ببینند که ما می‌خواهیم با وفاق و کارشناسی و شاخص‌ها جلو برویم.

وی با اشاره به وجود وفاق میان تمام افراد، گفت: کاری نکنیم که افرادی با حزب و جناح و دوستی بالا بیایند بعد فردا به ما بگویند شما هم که همان کار را کردید. الان همه نگاه می‌کنند که افرادی که ما انتخاب می‌کنیم آیا بوی وفاق می‌دهند یا نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: باید در اولین قدم این وفاق را ایجاد کنیم، چون اگر وفاق نباشد و پست‌ها را آن‌گونه که دوست داریم تقسیم کنیم، آن اعتماد اجتماعی را از دست خواهیم داد. باید مراقب باشیم که طبق چیزی که گفتیم عمل کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: ما می‌توانیم این شاخص‌ها را دقیق‌تر و قابل‌اندازه‌گیری کنیم و هر کسی هم اگر ادعایی کرد که چرا من نه؟ بگوییم بر اساس این شاخص شما چند سال سابقه دارید. اگر بتوانیم به کارایی، سابقه، سواد و مسئولیت‌ اجتماعی وزن بدهیم همان مقدار بیشتر می‌توانیم با همدیگر تفاهم داشته باشیم و اختلافات را پایین بیاوریم.

وی اظهار کرد: به تمام گروه‌ها گفتم افراد خودشان را معرفی کنند و از شما هم خواهش می‌کنم رأی ندهید، بلکه نمره دهید. ما بر اساس شاخص‌ها افراد را معرفی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب در سخنان پایانی خود در خصوص حضور تمام افراد در صحنه، گفت: راه سختی در پیش است و بنده به‌تنهایی نمی‌توانم این راه را بروم و باید کاری کنیم همه مردم به صحنه بیایند. اگر ما مدیر هستیم، باید کاری کنیم که مشتری‌های داخلی و خارجی را راضی کنیم. وظیفه بنده هم جلب رضایت مردم است. بنده در این رضایتی که می‌خواهم جلب کنم، برایم مذهبی و غیرمذهبی، چپ و راست و سیاه‌وسفید فرقی نمی‌کند.

بنده مسئول پاسخگویی به کسی هستم که به اداره بنده مراجعه کرده و وظیفه دارم پاسخ حق بدهم. اگر ادارات، بیمارستان و مدارس ما جواب مشتری را به‌گونه‌ای بدهند که آن را راضی کند، بقیه آن ۵۰ درصد پای صندوق رای می‌آیند و زمانی که بنده برایشان قیافه بگیرم، پای صندوق نمی‌آیند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراقب کلاهبرداران سرمایه گذاری ارز دیجیتالی باشید
کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان
صحرایی: بحران کمبود معلمان را حل کردیم
تالار مفاخر پزشکی ایران رونمایی می‌شود
دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم
خزعلی: اصلاح و تدوین ۳۰ لایحه در حوزه زنان
پیش بینی رشد سالانه ۱۸ درصدی پذیرش دانشجو در هوش مصنوعی
طهرانچی با پزشکیان دیدار کرد
محمد عبدالسلام: عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد
رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند
حضور پزشکیان در جلسه علنی مجلس +عکس
چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
اعلام شماره‌های ضروری در کشور عراق برای زائران اربعین
رشد تولید و رفع ممنوعیت واردات راهگشای بن‌بست صنعت خودرو ‌شد
آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد +عکس
افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
نتایج قرعه‌کشی امروزِ خودروهای وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟
محرومیت سنگین در انتظار بیرانوند
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در خرداد ۱۴۰۳ به ۳۳٬۱۶۷ تن رسید
برنامه‌های جدید شبکه نسیم با بازگشت جناب‌خان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top