تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 15:12
کد خبر: 511313

ارائه ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس توسط معاونت پارلمانی دولت سیزدهم

ارائه ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس توسط معاونت پارلمانی دولت سیزدهم

سرپرست معاونت پارلمانی دولت سیزدهم از ارائه ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محمود حسینی‌پور سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری عصر امروز در آخرین جلسه امروز(یکشنبه، ۳۱ تیرماه) یکشنبه هیئت دولت سیزدهم ضمن اشاره به عملکرد این معاونت گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت برای پیشرفت امور تعامل با مجلس شورای اسلامی است و در طول سه سال اخیر تعامل سازنده با مجلس با حفظ اصول حاکم بر استقلال قوا انجام گرفت.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم تقویت لایحه محوری به نسبت دولت دوازدهم مد نظر قرار داشت که ما در دولت دوازدهم تعداد ۲۲۰ فقره در ۴ سال داشتیم اما در سه سال گذشته ۲۸۳ فقره لایحه به مجلس ارائه شد که دولت طی ۳۴ ماه اخیر توانست بسیاری از این لوایح را به نتیجه برساند.
سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری اظهار کرد: حضور کم سابقه نمایندگان دولتی و دستگاه‌های اجرایی در ارائه نظرات کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس در خصوص طرح‌ها و لوایح در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۴۲ مسئول دولتی در کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کرده‌اند و توضیحات لازم را در مجلس ارائه کردند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی در راستای ترویج و ارتقای دانش پارلمانی در دو بخش تقنین و نظارت که تعداد ۲۹ نشست در این راستا برگزار شده است. همچنین؛ برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی صاحب نظران دستگاه‌های اجرایی درباره طرح‌ها و لایحه‌ها به تعداد ۲۵ نشست در مجلس تشکیل شد.

حسینی‌پور در ادامه از حضور پررنگ وزرا و معاونین رئیس جمهور در صحن مجلس خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۳۳ جلسه در راستای رسالت ماموریت‌های مرتبط با حضور عزیزان در مجلس برگزار شده است. همچنین؛ حضور موثر وزرا و معاونین رئیس جمهور در صحنه مجلس نیز در این زمینه حائز اهمیت است. 

وی افزود: حضور موثر وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در کمیسیون‌های مجلس به تعداد ۵۹۷ حضور در طول سه سال اخیر انجام گرفت. شکل‌گیری تعامل دوجانبه و انعقاد تفاهمنامه همکاری میان معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که برای اولین بار رخ داد.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری عنوان کرد: راه‌اندازی نظام جامع نظارت و ارزیابی سالانه ساختار و عملکرد شبکه پارلمانی دستگاه‌های اجرایی که کار مهمی بود نیز انجام گرفت. تامین نظر دولت در روند تصویب لایحه‌ها و طرح‌ها به میزان ۸۹ درصد از طریق جلب موافقت نمایندگان انجام گرفت که یک اقدام استثنایی بود. 

وی افزود: همچنین؛ تعامل سازنده و موثر در پاسخگویی مستند دولت نسبت به اقناع نمایندگان که از ۶۰۰۰ سوال ثبت شده نمایندگان تعداد ۹۸.۵ درصد مختومه شد و فقط ۹ سوال با عدم اقناع نمایندگان مواجه شد که در طول مدت اخیر بی سابقه بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراقب کلاهبرداران سرمایه گذاری ارز دیجیتالی باشید
کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری دانش آموختگان
صحرایی: بحران کمبود معلمان را حل کردیم
تالار مفاخر پزشکی ایران رونمایی می‌شود
دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم
خزعلی: اصلاح و تدوین ۳۰ لایحه در حوزه زنان
پیش بینی رشد سالانه ۱۸ درصدی پذیرش دانشجو در هوش مصنوعی
طهرانچی با پزشکیان دیدار کرد
محمد عبدالسلام: عمق اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد
رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند
حضور پزشکیان در جلسه علنی مجلس +عکس
چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی برگزار می‌شود
اعلام شماره‌های ضروری در کشور عراق برای زائران اربعین
رشد تولید و رفع ممنوعیت واردات راهگشای بن‌بست صنعت خودرو ‌شد
آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شد +عکس
افزایش حدود ۲ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی
قالیباف: تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهیم بست
نتایج قرعه‌کشی امروزِ خودروهای وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟
محرومیت سنگین در انتظار بیرانوند
عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در خرداد ۱۴۰۳ به ۳۳٬۱۶۷ تن رسید
برنامه‌های جدید شبکه نسیم با بازگشت جناب‌خان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top