تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/01 - 12:13
کد خبر: 511388

شهرکی که صهیونیست‌ها کلاهشان هم بیفتد دیگر برنمی‌گردند

شهرکی که صهیونیست‌ها کلاهشان هم بیفتد دیگر برنمی‌گردند

شهردار «کریات شمونه» گفت که در نتیجه حملات حزب‌الله، ساکنان این شهرک درآمد خود را از دست داده و به دنبال کار و زندگی در جای دیگری هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «نتانیاهو گویی اصلا در جریان نیست مناطق الجلیل و جولان زیر موشک‌های حزب الله نابود شده و کابینه همه چیز را نادیده گرفته است» این را آویخای اشترن شهردار کریات شمونه در شمال اسرائیل می‌گوید.

به گزارش رورزنامه یدیعوت آحارونوت، شهردار کریات شمونه در نشست اضطراری فعالان اقتصادی درباره وضعیت اقتصادی شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی که در همین شهرک برگزار شد، می‌گوید: ۷۲ درصد از ساکنان کریات شمونه به فکر کار در جای دیگری در اسرائیل هستند.

وی افزود: ۹۰ درصد صاحبان مشاغل مستقل در شهرک نیز خسارت قابل توجهی به درآمد خود گزارش می‌دهند.

اشترن گفت: ۱۴ درصد ساکنان کریات شمونه که این شهر را به دنبال حملات حزب الله ترک کرده‌اند تاکید کرده‌اند که هرگز به آنجا بازنخواهند گشت.

کریات شمونه به عنوان بزرگترین مرکز جمعیتی در شمال فلسطین اشغالی پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تخلیه شده و در مجموع از شهرک‌های صهیونیست‌نشین این منطقه بیش از ۱۰۰ هزار صهیونیست آواره شده‌اند و در حال حاضر در هتل‌ها، نزد اقوام و نزدیکان و یا در خانه‌های اجاره‌ای به سر می‌برند.

این شهرک در نزدیکی دامنه‌های غربی جلگه الحوله قرار دارد و در سال ۱۹۴۹ بر روی خرابه‌های روستای الخالصه پس از تخریب و آواره شدن مردم آن در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد و جمعیت آن بر اساس آمار سال ۲۰۱۵، ۲۳۰۷۶ نفر است.

با ادامه عملیات مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از جبهه نوار غزه و پاسخ حزب الله به حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان،به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی کریات شمونه به شهر ارواح تبدیل شده است.

جروزالم پست اخیرا در گزارشی با اشاره به اینکه در شهر کریات شمونه هیچ نیروی اورژانسی وجود ندارد، نوشت: تردد در این شهر به قدری کم است که شهرداری، چراغ های راهنمایی را خاموش کرده و تنها یک سوپرمارکت در آن گهگاهی باز است و گرگ‌ها و حیوانات وحشی شب‌ها در این شهر پرسه می‌زنند.

با وجود اینکه رژیم اشغالگر در قبال خسارات جانی خود در مرز با لبنان سیاست محرمانه‌ای پیش گرفته، زیان‌های اقتصادی روز افزون آن همچنان در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود که از جمله آن تعطیلی هزاران کسب و کار در شمال سرزمین‌های اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون است.

کانال اسرائیلی «کان» اعلام کرده که هزاران واحد تجاری در شهرک‌های شمالی این رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به دلیل تداوم رویارویی و تشدید تنش بین حزب‌الله و ارتش اشغالگر بسته و فعالیتشان متوقف شده‌ است.

در نشست فوق العاده‌ای که دیروز در شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه برگزار شد، بیش از ۱۰۰ سرمایه‌دار و فعال اقتصادی در خصوص اوضاع اقتصادی اسرائیل در سایه جنگ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روبی ریولین رئیس سابق رژیم صهیونیستی هم از جمله شرکت کنندگان در این نشست بود که تصریح کرد: در شهرکی که روزانه هدف حملات موشکی قرار می‌گیرد، ما چراغ خطر را برای کابینه اسرائیل روشن می‌کنیم.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که این نشست در سایه بی توجهی کابینه نتانیاهو به وضعیت شمال اسرائیل و نداشتن سیاستی آشکار برای تصمیم‌گیری در خصوص بهبود اوضاع آنجا برگزار شد.

در بیانیه این نشست تأکید شده است: شرایط تجاری و اقتصادی‌اش روز به روز بدتر می‌شود و ما در لبه پرتگاه بحران بی‌سابقه و عمیقی هستیم که در نابرابری در پذیرش مسئولیت نمود یافته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عالمی، یک امضا تا سرپرستی استقلال
نسل طلایی و رایگان رئال!
روسای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی شدند
تامین ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه حمایت از دانشجویان خارجی
افزایش تسهیلات ‌دهی به تواید در گرو نظارت مستمر بر بانک‌ها
اعلام زمان نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
کناره‌گیری بایدن از انتخابات قیمت نفت را بالا برد
نرخ بیکاری با ۲.۵ میلیون اشتغال کاهش یافت
سلیمی: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود
هشدار جدی به مشترکان پرمصرف برق
۳ نکته در مورد انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی
نتیجه نهایی آزمون حوزه‌های علمیه خواهران شهریور اعلام می‌شود
تصمیم کارگروه علمی ویژه اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
تکلیفی به نام «وحدت»
واکنش زاکانی به تهدید اعضای شورای شهر +فیلم
طحان‌نظیف: با تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند
برنامه‌ریزی نتانیاهو برای دیدار با ترامپ
دیدار با رهبری پس از ۱۳ سال +فیلم
قدردانی دانشجویان کشور از اقدام شجاعانه یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی
نگاهداری: بیانات رهبر انقلاب دمی دیگر بر کالبد مرکز پژوهش‌های مجلس است
اینفوگرافیک/ جزئیات زمان فروش ارز اربعین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top