تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/02 - 09:21
کد خبر: 511516

کشتی فرنگی ایران شانس کسب سه طلای المپیک را دارد

کشتی فرنگی ایران شانس کسب سه طلای المپیک را دارد

سرمربی پیشین تیم ملی فرنگی با ارائه دلایل خود معتقد است تیم ایران شانس کسب سه نشان طلای المپیک ۲۰۲۴ را در رشته فرنگی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی اشکانی درخصوص تیم اعزامی فرنگی ایران به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: توقعات زیادی از کشتی ایجاد شده، چون هم روسیه و بلاروس در این رقابت‌ها حضور ندارند و هم برای این تیم خوب هزینه شده است. به لحاظ اردو، تدارکات، آماده‌سازی و به کارگیری بهترین مربیان، همه چیز در اختیار تیم بوده، مربی بدنساز خوب، روانشناس و مربی تغذیه؛ به نوعی می‌شود گفت بهترین‌ نفرات تاریخ کشتی فرنگی در این المپیک دور هم جمع شده‌اند و ما انتظار کسب سه نشان طلا داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا معتقد است این سه مدال طلا از سوی کشتی در المپیک به دست خواهد آمد و یا اینکه صرفا در رشته فرنگی؟، گفت: سه نشان طلا در رشته فرنگی. هادی ساروی و امین میرزازاده شانس طلا هستند و این را همه قبول دارند، یعنی از ۴ وزن دیگر نمی‌توانیم انتظار یک طلا داشته باشیم؟

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی جهان درباره اینکه به این ترتیب او بر این باور است که ساروی از سد برنده الکسانیان- روسیلو و میرزازاده از سد لوپز خواهند گذشت؟، خاطرنشان کرد: یقین داشته باشید میرزازاده می‌تواند لوپز را ببرد، دلیل هم دارد. فردین هدایتی در تورنمنت قبلی توانست رضا کایالپ کشتی‌گیر عنوان‌دار ترکیه را ببرد، امین میرزازاده هم هدایتی را می‌برد، شما در نظر بگیرید که لوپز در سه سال گذشته حتی یک کشتی هم نگرفته، سن و سال بالایی هم دارد، اما در مقابل امین همه خوب‌های دنیا را برده و انتظار و توقع همه ایرانی‌ها از او این است که مثل سال گذشته تاریخ سازشود.

اشکانی افزود: در مورد ساروی ما که اهل کشتی هستیم متوجه می‌شویم وقتی دو کشتی‎گیر خوب و مدعی یک وزن در کشتی سرگروهی به هم می‌خورند، یعنی برنده با ۵۰ درصد کارایی‌اش به فینال می‌رسد چون بیشتر توانش را در آن مبارزه گذاشته و آیا فرصتی بهتر از این برای کسب مدال طلا هست؟

سرمربی پیشین تیم ملی فرنگی یادآور شد: اگر سه طلا نگیریم، بقیه‌اش توجیه است. فدراسیون کشتی هر تورنمنتی که لازم بوده، تیم را اعزام کرده، از مربیان درجه یک استفاده شده، همه از کشتی‌گیر گرفته تا مربی، حمایت مالی شدند. قبلاً چنین خبرهایی نبود و الان همه چیز خوب و ایده‌آل است، سیدبندی هم که اعلام شد، شرایط به سود ایران است.

اشکانی عنوان کرد: از رضا اسماعیلی که دو قهرمان المپیک قبلی (رضا گرایی و سانچز کوبایی) را می‌برد، نباید انتظار طلا داشت؟ او همه خوب‌های وزنش را در تورنمنت اخیر پشت سر گذاشته و به تیم ملی رسیده و می‌تواند بار دیگر کشتی فرنگی را در وزنی که سه سال قبل محمدرضا گرایی طلای المپیک گرفت، صاحب مدال طلا کند. کسب سه نشان طلا دور از دسترس تیم ملی فرنگی ایران نبوده، چون المپیک مثل مسابقه جهانی نیست و با دو برد به کشتی سرگروهی می‌رسی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها
نام دانشگاه‌ها برای اولین بار در جدول دوازده بودجه کشور آمد
ارتقای مهارت‌های شغلی و کارآفرینی دانشجویان در طرح فناوری «صدف»
آغاز ثبت نام آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش‌آموختگان داروسازی
زمان انتشار نمرات پایه‌های دهم و یازدهم اعلام شد
رشد ۴ برابری واردات شمش طلا
رفتار متفاوت نکونام در آغاز به کار دوباره با استقلال
لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس + عکس
درخواست رسمی پرسپولیس برای هفتمین خارجی
تصاویری از عملیات بازآماد ناوشکن سهند در بندرعباس +فیلم
فصل مجامع بورس چگونه به پایان رسید؟
اعزام نیروهای داوطلب مردمی برای نظافت شهرهای نجف و کربلا
بدعهدی ۴ شرکت در واریز سود سهام عدالت
سربازان تیم ملی یک هفته دیگر صبر کنند
روزانه حدود ۶۰ قلاده سگ در مناطق مختلف شهر زنده‌گیری می‌شود
درویش: بیرانوند تبرئه شود استعفا می‌دهم +فیلم
پلتفرم‌های تجاری بازاریابی آنلاین و صادرات به کشورهای همسایه
تعمیر تخصصی مایکروسافت سرفیس در تهران : مرکز تعمیرات پیشرو در ایران
جزئیات آزمون مجدد مدارس برای تعیین رشته تحصیلی
جزییات ثبت نام آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور
ظرفیت پذیرش پایان نامه اعضای هیات علمی علوم پزشکی ۲ برابر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top