تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/02 - 09:22
کد خبر: 511517

کناره‌گیری احتمالی رابرت کندی به نفع جمهوریخواهان

کناره‌گیری احتمالی رابرت کندی به نفع جمهوریخواهان

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که رابرت اف کندی جونیور نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با دونالد ترامپ درباره کناره گیری احتمالی به نفع ترامپ گفتگو کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری، در اوایل ماه جاری در مورد امکان حمایت کندی از ترامپ یا نقش بالقوه وی در دولت ترامپ در صورت پیروزی مجدد در انتخابات گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، ترامپ و کندی پس از سوء قصد به جان ترامپ در یک رویداد انتخاباتی در پنسیلوانیا در اوایل ماه جاری گفتگو کردند. به گزارش واشنگتن پست، آنها در مورد حمایت احتمالی کندی از ترامپ و کنار رفتن از رقابت های انتخاباتی صحبت کردند.

آنها همچنین درباره نقش‌های بالقوه کندی در دولت دوم احتمالی ترامپ، از جمله سمت‌ها در سطح کابینه که نیازی به تایید سنا ندارند، بحث کردند.

به گزارش واشنگتن پست، به دلیل نگرانی دستیاران ترامپ در مورد وعده شغلی در دولت در ازای تایید، توافقی بین ترامپ و کندی صورت نگرفت.

بخشی از گفتگوهای ترامپ و کندی توسط پسر کندی، بابی کندی سوم فاش شد. وی ویدئویی از تماس تلفنی آنها را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که به نظر می رسید ترامپ نظریه های نادرستی در مورد ایمنی واکسن ها را تایید می کند. پسر کندی سپس ویدیوی تماس را حذف کرد.

جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا پس از گذشت چند هفته از مناظره فاجعه بارش که موجب شورش در حزب او (دموکرات) شد، سرانجام تسلیم نگرانی‌های دموکرات ها برای کاهش شانس پیروزی او در مقابل دونالد ترامپ شد و از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) کناره گیری کرد.

جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات روز یکشنبه به وقت محلی (۲۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳) از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و اعلام کرد که در روزهای آتی درباره این تصمیمش با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.

«رابرت اف. کندی» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز یکشنبه تصمیم بایدن برای انصراف از نامزدی در انتخابات نوامبر را ستود و از حزب دمکرات خواست نامزد نهایی این حزب را از طریق یک «فرایند شفاف» انتخاب کند.

کندی که پیش از تصمیم برای نامزدی مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بایدن در حزب دموکرات رقابت می‌کرد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من از حزب دمکرات می‌خواهم که به سنت دموکراسی بازگردد و با انتخاب یک فرایند شفاف الگویی از آن خلق کند. حزب به جای انتخاب نامزدی که توسط نخبگان کمیته ملی دمکرات‌ها دستچین شده است، باید از موضعی بی‌طرف نسبت به انتخاب نامزدی اقدام کند که بتواند به بهترین شکل دونالد ترامپ را شکست دهد.»

این دموکرات سابق افزود: «اگر آنها از همان اول این کار را انجام می‌دادند، من دیگر مجبور نمی‌شدم که حزب دمکرات را ترک کنم.»

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات تازه و مهم از ناپدید شدن امام موسی صدر
اعدام صعودی در سعودی/ در عربستان چه خبر است؟
یکی از این ۱۵ نفر وزیر می شود + اسامی و جزئیات
با قهرمانان واقعی غزه آشنا شوید!
محموله اول دستگاه‌های مرتبط با VAR هفته آینده وارد ایران می‌شود
دردسری که بیرانوند برای پرسپولیس درست کرد
۳ پرسپولیسی و یک استقلالی در فهرست جدید تیم ملی جوانان
۱۷ مرداد مراسم برترین های فوتبال برگزار می شود
ذخیره ۱۴۱ کیلو خوشه طلا برای یک سالِ هر ایرانی‌
ثبت‌نام اولیه کاروان پیاده روی دانشجویی اربعین دانشگاه تربیت مدرس
کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات در کمیته دیوان انتخاب شدند
واردات خودرو سواری به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید
انتشار اوراق بدون ضامن توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر شد
تشکیل شورای ملی تامین مالی در وزارت اقتصاد
اظهارات مهم خاندوزی پس از دیدار با پزشکیان
قالیباف: رفع گرانی باید مهم‌ترین دغدغه‌های مجلس و دولت باشد
زنان برای دریافت "گذرنامه زیارتی" نیازی به اذن همسر ندارند
طرح اصلاح قانون نظام صنفی اصلاح شد
عملیات پیچیده فضایی ایران به‌زودی انجام می‌شود
نهایی شدن یک توافقنامه بین ایران و روسیه
کلیات طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top