تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/02 - 12:33
کد خبر: 511563

روایت عارف از غفلت بزرگ اصلاح طلبان

روایت عارف از غفلت بزرگ اصلاح طلبان

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست اندازی داده‌اند و همینطور به نظام سیاسی اعتماد کردند که کارآمدی خود را نشان دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه این نهاد آموزشی در کشور اظهار کرد: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و مسئولیت مهمی بر عهده این دانشگاه در جهت توسعه و پیشرفت کشور است و تشکل‌های دانشجویی به ویژه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در تحولات دانشگاهی داشتند و با افتخار خود را فردی از این تشکل باسابقه دانشجویی می‌دانم.

وی با اشاره به شرایط جدید کشور به واسطه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری شکل‌گیری یک فضای وفاق و همدلی در کشور است و باید شرایط فعلی را حفظ کرد. مردم حوصله کشمکش‌های بیهوده جناحی را نداشته و از مسئولان انتطار حل مشکلات بویژه مسائل معیشتی را دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم دانستن عدم شرکت بخش قابل توجه‌ای از مردم در انتخابات، تاکید کرد: اگر نظام حکمرانی به مطالبات مردمی که در انتخابات شرکت نکردند بی‌توجه باشد شرایط بسیار سختی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام خواهیم داشت.

وی بر ضرورت پیشگامی جوامع دانشگاهی در آسیب‌شناسی درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد و گفت: مردم به جریانات سیاسی و نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند و معتقدم مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست‌اندازی داده‌اند. مردم همینطور به نظام سیاسی اعتماد کردند که کارآمدی خود را نشان دهند و این فرصتی است که جریان‌های سیاسی و نظام حکمرانی باید از آن به نحو شایسته به نفع مردم استفاده کنند تا شاهد مشارکت بیشتر مردم در رویدادهای سیاسی مهم بعدی باشیم.

عارف با بیان این‌که «پزشکیان به خوبی توانست در کارزار انتخابات گفتمان اصلاحات را نمایندگی کند»، گفت: همه کسانی که دل در گرو منافع ملی دارند باید به وی بدون هیچگونه سهم‌خواهی کمک کنند و با شناختی که از روش و منش تعاملی ایشان دارم هر آن‌چه که در انتخابات بیان کرده است از روی صداقت، اعتقاد قلبی و نیت پاک ایشان بوده است و مطمئنا برای اجرایی شدن آن‌ها تلاش خواهد کرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر این‌که «هیچکس نسبت به شجاعت و توانمندی آقای پزشکیان شکی ندارد»، تصریح کرد: متاسفانه در تربیت نیروی انسانی غفلت کردیم و بعضا روحیه انحصارگرایی که در بین هم نسل‌های ما وجود دارد اجازه رشد به جوانان کارآمد داده نشد و برای اینکه سرمایه اجتماعی از کشور خارج نشود باید یکی از اهداف اولیه دولت جدید حفظ و ارتقا نیروی انسانی کارآمد باشد.

وی همچنین با تقدیر از «بیانات دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی» خاطرنشان کرد: باید از این همراهی حداکثری ارکان نظام با رئیس‌جمهور منتخب با استفاده از نیروهای کارآمد ، متخصص و وفادار واقعی به گفتمان رئیس‌جمهور منتخب در جهت تحقق وعده‌های داده شده بهره لازم را برد. البته باید توجه داشت وعده‌های ناشدنی به مردم داده نشود و از فضای بوجود آمده باید در خدمت به ملت ایران حداکثر استفاده را کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران
شهریار مغانلو به اتحاد کلبا پیوست
عجیب‌ترین اتفاق در بازی فوتبال +ویدئو
طرح تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تدوین می‌شود
متخصصین دانشگاهی را برای کمک به نظام حکمرانی به میدان می آوریم
مجری صداوسیما برای پرونده فساد فرا خوانده شد! +جزئیات
فساد در فدراسیون بسکتبال
بورس سبزپوش شد/ افزایش ۸ هزار و ۹۵۹ واحدی شاخص کل
عالمی سرپرست استقلال شد
کدام رده سنی مشمول دریافت ارز اربعین هستند؟
جزئیات تازه و مهم از ناپدید شدن امام موسی صدر
اعدام صعودی در سعودی/ در عربستان چه خبر است؟
یکی از این ۱۵ نفر وزیر می شود + اسامی و جزئیات
با قهرمانان واقعی غزه آشنا شوید!
محموله اول دستگاه‌های مرتبط با VAR هفته آینده وارد ایران می‌شود
دردسری که بیرانوند برای پرسپولیس درست کرد
۳ پرسپولیسی و یک استقلالی در فهرست جدید تیم ملی جوانان
۱۷ مرداد مراسم برترین های فوتبال برگزار می شود
ذخیره ۱۴۱ کیلو خوشه طلا برای یک سالِ هر ایرانی‌
ثبت‌نام اولیه کاروان پیاده روی دانشجویی اربعین دانشگاه تربیت مدرس
کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات در کمیته دیوان انتخاب شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top