تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/02 - 12:37
کد خبر: 511566

پزشکیان در جمع اعضای ستادهای مردمی: رضایت مردم شاخص مدیریت دولت ماست

پزشکیان در جمع اعضای ستادهای مردمی: رضایت مردم شاخص مدیریت دولت ماست

رئیس‌جمهور منتخب گفت: اگر کسی در یک اداره‌ای و یا مدرسه‌ای و یا فرمانداری و شهرداری و بخشداری به اسم ما می‌خواهد خدمتی ارائه دهد، باید مراجعه‌کننده را راضی، راهی کند؛ یعنی رضایت مردم شاخص مدیریت ماست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه، دوم مرداد 1403) در دیدار با فعالان ستادهای مردمی در دوران انتخابات، در سخنانی با اشاره به روند انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، گفت: نهایتاً هر اتفاقی بیفتد قدم اول این است که ما یک کابینه‌ای که وفاق ملی در آن است را انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که به فاقی که از آن حرف می‌زدیم و شعاری که می‌دادیم و می‌گفتیم مملکت با یک گروه و دسته و جناح اداره نمی‌شود، همین طور باشد و خودمان به آن پایبند باشیم، نکند که یک گروه و جناح و دسته شویم و نتوانیم آن کار را بکنیم.رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: در نتیجه باید بتوانیم یک کابینه‌ای را شکل دهیم که خوبان و آنهایی که از جناح‌های مختلف معرفی می‌شوند، تجربه و علم دارند و صادق و راستگو هستند را انتخاب کنیم و کابینه‌ای تشکیل دهیم که با هم به سمت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

پزشکیان ادامه داد: به همه گفتیم کمک و همراهی کنند و شاخص ارائه دهند و رزومه خودشان را بدهند تا ببینیم چه کار می‌توانیم بکنیم، هر کسی که می‌خواهد استاندار و فرماندار یا مدیرکل شود، یک اصل را توافق خواهیم کرد و اگر خلاف این باشد، قبول نخواهیم کرد و آن رضایت مشتری و رضایت مردم است.

وی اضافه کرد: یعنی اگر کسی در یک اداره‌ای و یا مدرسه‌ای و یا فرمانداری و شهرداری و بخشداری به اسم ما می‌خواهد خدمتی ارائه دهد، باید مراجعه‌کننده را راضی، راهی کند؛ یعنی رضایت مردم شاخص مدیریت ماست و آن چیزی که حضرت علی(ع) در نامه‌اش به مالک اشتر می‌فرماید: که تو را به‌طرف سرزمینی می‌فرستم که حاکمانی عادل یا ظالم بودند، مردم به کار تو نگاه می‌کنند و همان گونه که نگاه می‌کنند به حاکمان قبلی، پشت سر تو هم همان حرف‌ها را خواهند زد که تو پشت سر دیگران می‌گفتی، دلیل اینکه ما خوب خواهیم بود، این است که بندگان خدا پشت سر ما چه خواهند گفت.

رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: باید کاری کنیم که این مردم از رفتار، گفتار و کردار ما احساس رضایت کنند، نه احساس نارضایتی، این هدفی است که باید پیگیری کنیم و اصل قضیه است.پزشکیان تصریح کرد: دلم می‌خواهد عاشورا و بصیر حسین این اصول را در ذهن ما نگه دارد و فراموش نکنیم، امام حسین (ع) برای حق به شهادت رسید و برای حق قیام کرد، همه یارانش که در آنجا بودند، برای حق زندگی خود را و این شوروشوق را در طول تاریخ به حرکت درآوردند و پیگیری می‌کردند.

وی با طرح این پرسش که حق چیست؟ گفت: خدا پیامبران را فرستاده تا بر اساس حق حکم کنند؛ ما اگر تابع هوای نفس شویم، اگر منیت و غرور ما را بگیرد، اگر جناحی و حزبی عمل کنیم، به ضلالت می‌افتیم.رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: در نماز هم هر روز از خدا می‌خواهیم که از ضالین (گمراهان) نباشیم، ضالین یعنی اینکه تابع هوای نفسم، منیت و غروم و دسته و گروهم شوم، نه اینکه تابع حق باشم.

پزشکیان با تأکید بر اینکه صراط مستقیم یعنی همه دست‌به‌دست هم دهیم، اظهار کرد: کشور ما در وضعیت خوبی نیست؛ به‌شدت تحریم هستیم؛ مشکلات ما به اختلافات ما برمی‌گردد.وی افزود: یکی از مشکلات الان این است که همۀ عزیزان می‌خواهند من را ببینند، این‌طور نیست که چون الان رئیس‌جمهور شدم عوض شدم، من همان آدم هستم. خلی‌ها می‌گویند گم شدی و نیستی؛ الان دیگر شب و روز ندارم.

دروغ نخواهم گفت

رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: هر جایی که حق مظلومی را نادیده گرفتند پشتیبان مظلوم باشید. اگر شیعه هستیم و می‌خواهیم که راه امام را دنبال کنیم باید پایبند به این گفتار باشیم. خداوند به ما کمک کند که نفس خودمان را مهار کنیم و به دنبال حق باشیم.پزشکیان با بیان اینکه اگر کسی حق را به ما گفت نهراسیم، بلکه آنرا بپذیریم، اظهار کرد: حضرت علی می‌فرماید: حق را به من بگویید و مضایقه نکنید از اینکه مرا به حق توصیه کنید. حضرت علی(ع) می‌ فرمایند من هم ممکن است خطا کنم، ما که دیگر عددی نیستیم.

وی ادامه داد: هر کجا دیدید که ما راه را اشتباه می‌رویم یا بر اساس عدالت عمل نمی‌کنیم، حتما گوشزد کنید، با تمام وجود تلاش می‌کنیم وحدت و انسجام ایجاد کنیم و خدمتگزار مردم باشیم، از همه قومیت‌ها، جنسیت‌ها، جوانان و همه کسانی که به من یا طرف مقابل رأی دادند، همه آنها که نیامدند، همه با هم باید برای ایران تلاش کنیم و کشور را با قدرت و عزت پیش ببریم.

پزشکیان تأکید کرد: دعوا نخواهم کرد؛ دروغ نخواهم گفت، دنبال محرومان و مشکلات مردم خواهم بود؛ تا پای جان خواهم ایستاد، اینکه به دنبال حق برویم، دنبال انصاف باشیم و زور نگوییم و ظلم نکنیم و پشتیبان مظلومان باشیم، راه امام علی(ع) است دستور خداست.رئیس‌جمهور منتخب اضافه کرد: چه کسانی که به من رأی دادند و یا به طرف مقابل، یا آنها اصلا رأی ندادند، می‌خواهم که بیایید برای عزت کشور با هم تلاش کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: من نمایندۀ شما شدم برای اینکه دنبال حق و حقوق شما بروم. خودم را متعهد می‌دانم، پایبند حرف‌های که گفتم باشم. وعدۀ عدد و رقمی ندادم. دروغ نخواهم گفت.
رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: تولیدکنندگان و کارشناسان ما باید در صحنه باشند و به آن ها احترام بگذاریم، می‌توانیم کشتی را به ساحل نجات برسانیم، اما اگر بخواهیم هرکدام از اینها را حذف کنیم، قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد

.پزشکیان با بیان اینکه آنها نمی‌خواهند ما مستقل باشیم، اظهار کرد: قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم، حقوق فردی، اجتماعی، قومیتی، مذهبی، جنسیتی. قدم دیگر وحدت و دیگری به دنبال حق رفتن است.وی اضافه کرد: اگر نخبگان، توانمندان، عالمان، نخبگان، تولیدکنندگان و کارشناسان ما در صحنه باشند و ما به آنها احترام بگذاریم، خواهیم توانست این کشتی را راحت به ساحل نجات برسانیم، اگر هر یک از این‌ها را حذف کنیم، قطعا مشکل پیدا خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور منتخب با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌خواهند ما سر پای خود بایستیم و مستقل باشیم، گفت: قدم اول این است که در داخل کشور با هم باشیم، دنبال حق باشیم؛ حق، حقوق فردی، اجتماعی، جنسیتی قومیتی و مذهبی است.پزشکیان ادامه داد: باید بتوانیم به حق درست عمل کنیم؛ برای اینکه بتوان حق را عمل کرد، باید نفس را در مقابل سرکشی‌ها ضایع کند و اجازه ندهد سرکشی او را از حق دور کند.

رئیس‌جمهور منتخب اضافه کرد: من را آنقدر بزرگ نکنید که تصور کنم کسی شده‌ام؛ من نماینده شما شده‌ام برای اینکه بتوانم دنبال حق و حقوق شما بروم؛ شما به من اعتماد کرده‌اید و رأی داده‌اید، خود را متعهد می‌دانم که پایبند حرف‌هایی که گفته‌ام باشم؛ حرف‌هایی که زده‌ام، وعده، عدد و رقمی نداده‌ام و گفته‌ام پیگیر حقوق شما خواهم شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهریار مغانلو به اتحاد کلبا پیوست
عجیب‌ترین اتفاق در بازی فوتبال +ویدئو
طرح تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تدوین می‌شود
متخصصین دانشگاهی را برای کمک به نظام حکمرانی به میدان می آوریم
مجری صداوسیما برای پرونده فساد فرا خوانده شد! +جزئیات
فساد در فدراسیون بسکتبال
بورس سبزپوش شد/ افزایش ۸ هزار و ۹۵۹ واحدی شاخص کل
عالمی سرپرست استقلال شد
کدام رده سنی مشمول دریافت ارز اربعین هستند؟
جزئیات تازه و مهم از ناپدید شدن امام موسی صدر
اعدام صعودی در سعودی/ در عربستان چه خبر است؟
یکی از این ۱۵ نفر وزیر می شود + اسامی و جزئیات
با قهرمانان واقعی غزه آشنا شوید!
محموله اول دستگاه‌های مرتبط با VAR هفته آینده وارد ایران می‌شود
دردسری که بیرانوند برای پرسپولیس درست کرد
۳ پرسپولیسی و یک استقلالی در فهرست جدید تیم ملی جوانان
۱۷ مرداد مراسم برترین های فوتبال برگزار می شود
ذخیره ۱۴۱ کیلو خوشه طلا برای یک سالِ هر ایرانی‌
ثبت‌نام اولیه کاروان پیاده روی دانشجویی اربعین دانشگاه تربیت مدرس
کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات در کمیته دیوان انتخاب شدند
واردات خودرو سواری به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top