تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/03 - 19:12
کد خبر: 511715

میانگین اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در ازای هزار نفر است

 میانگین اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در ازای هزار نفر است

رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: میانگین اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در ازای هزار نفر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  مصطفی جمالی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پایگاه خیرساز انتقال خون شهرستان خمین و تجلیل از خیرین و اهداکنندگان خون استان مرکزی با اشاره به ضرورت اهدای خون اظهار داشت: میانگین اهدای خون در کشور 27 نفر در ازای هزار نفر است و شاید 60 درصد جمعیت در سن اهدای خون باشند و چه اشکال دارد اهدای خون به عدد 60 در هزار نفر برسد.

وی افزود: اهدای خون بانوان در کشور زیر 5 درصد است که اقبال بانوان نسبت به اهدای خون بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند، اهدای خون جوانان کم شده چه اشکالی دارد جوانان را به سمت اهدای خون تشویق کنیم و سالی چهار بار اهدا خون داشته باشند.

مدیرعامل انتقال خون کشور تصریح کرد: ضرورت دارد اهدای خون به عنوان یک فرهنگ در کشور نهادینه شود، با احداث پایگاه انتقال خون خمین کار تمام نشده، بلکه شروع شده و امیدوارم شاهد این باشیم تعداد اهداکنندگان شهرستان خمین بیشتر از میانگین کشور باشد.

کمترین نرخ بیکاری در تاریخ استان مرکزی در بهار امسال با 4.8 درصد به ثبت رسید

فرزاد مخلص‌الائمه در این آیین اظهار داشت: هر اجتماع و جامعه‌ای چند پایه دارد که می‌تواند پیشرفت کند. استعداد نیروی انسانی در شهرستان خمین وجود دارد و در رأس ظرفیت‌های انسانی خیرین هستند که با قلب‌های بزرگ و بی‌منت کارهای بزرگ انجام می‌دهند. در حوزه سلامت خیر حامدی سطح بلندی در خیرین سلامت شکل دادند و مسیر جدیدی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه توفیقات ودستاوردهای دوره هزار روزه دولت سیزدهم با هم افزایی جمعی شکل گرفته است، افزود: کمترین نرخ بیکاری در تاریخ استان مرکزی در بهار امسال با 4.8 درصد به ثبت رسید، درحالی که میانگین کشور 7.7 درصد است. بیکاری یکی از مشکلات اصلی شهرستان خمین بود و الان به سویی پیش می‌رود که با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حوزه سلامت 900 تخت بیمارستانی در پنج ماه اخیر اضافه شد و بعضی از بیمارستان‌ها را از مدار خارج کردیم، به طوری که بیمارستان طالقانی از مدار خارج شد و بیمارستان مدرن و پیشرفته سینا آشتیانی جایگزین شد. همچنین بیمارستان خمین پس از سال‌ها بهره برداری شد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه 48 پروژه در حوزه سلامت در دولت سیزدهم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی برای بیمارستان‌ خمین مواجه هستیم و باید تمهیداتی اندیشیده شود. در رویداد شهروند ارزشمند حدود 600 نفر از اهالی این استان فراتر از مسایل فردی به اعتلای اجتماعی توجه کرده‌اند، تعداد قابل توجهی از این شهروندان اهداکنندگان خون بودند و بالغ بر صد بار اهدای خون داشتند.

وی در ارتباط با پایگاه انتقال خون شهرستان خمین گفت: ارزش روز پایگاه انتقال خون شهرستان خمین 20 تا 24 میلیارد تومان ارزش دارد و بالغ بر40 میلیارد تومان تجهیزات توسط انتقال خون کشور خریداری شده است. امید است در حوزه اهدای، خون بانوان و جوانان حتماً در این شهرستان رکورد جدیدی ثبت خواهد شد.

تواستیم پایگاه انتقال خون را از دو به سه ارتقا دهیم

ریتا ظهیری در آیین اظهار داشت: پروژه پایگاه انتقال خون خمین با همدلی مسئولان و مردم به بار نشست، احداث این پایگاه سبب می‌شود مسافرت مردم خمین به مرکز استان صفر شود و مسافرت شهرستان‌های دلیجان و محلات از شهرستان اراک به خمین تقلیل پیدا کند.

وی‌افزود: متأسفانه در هفته‌های اخیر یکی از همکاران انتقال خون از بیمارستان محلات به پایگاه شهرستان اراک مراجعه کردند و در بازگشت راننده آمبولانس با حادثه مواجه می‌شود و اکنون با احداث پایگاه انتقال خون شهرستان خمین خوشحالیم این حوادث به صفر می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: با راه‌اندازی پایگاه انتقال خون خمین در حوزه انتقال خون، قطب جنوب استان خواهد شد و خون و فرآورده خونی را تأمین خواهد کرد. ما تواستیم پایگاه انتقال خون را از دو به سه ارتقا دهیم، با استقرار پایگاه انتقال خون شهرستان خمین دو اتفاق مهم می‌افتد، اینکه تولیدخون و فرآورده‌های خونی در قطب جنوب انجام می‌شود و دسترسی جدی اهداکنندگان شهرستان خمین، دلیجان و محلات افزایش خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش نکونام به قرارداد استقلال با بازیکن بوسنیایی
رونمایی رسمی باشگاه هوادار از رحمتی +عکس
تمهیدات ترافیکی پلیس برای مراسم اجتماع بزرگ حجاب و عفاف
احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه
نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تغییر کرد
بانک‌ها پنج‌شنبه تعطیل شدند
حدنصاب تأمین برق تهران شکسته شد
شرایط انتخاب مدیران مدارس اعلام شد
سعید راد تشییع شد
قدردانی الوکره از پرسپولیس پس از قرارداد با عبدالکریم حسن
جزئیات امتیازات برای ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان
سفیر آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد
تخفیف خدمات آموزشی جهاددانشگاهی همزمان با سالگرد این نهاد
میانگین اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در ازای هزار نفر است
ذخایر طلا و ارزهای آزاد کشور افزایش یافت
واردات خودروهای کارکرده اشتباه و مسیر انحرافی است
اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد
چرا حمله به یمن، انصارالله را متوقف نمی‌کند؟
واکنش وزیر علوم به جذب غیرقانونی هیات علمی دانشگاه‌ها
بورس در آخرین روز هفته منفی شد
شعب منتخب عرضه ارز اربعین اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top