تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/05/04 - 23:56
کد خبر: 511823

۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود

۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود

به گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه تا اوایل هفتۀ آینده ۴۲ هزار میلیارد تومان به گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه‌ امشب در برنامه صدا و سیما با اعلام این خبر، اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: تاکنون 53 هزار میلیارد تومان پرداختی به گندم‌کاران داشتیم.به گفته وی، تدابیر لازم را انجام داده‌ایم تا زمانی که کشاورزان بقیۀ گندم‌ها را تحویل می‌دهند، بقیه طلب آن‌ها را هم تسویه کنیم.

عضو اتاق اصناف: سازمان هدفمند درباره مطالبات گندم‌کاران پاسخ دهد

در این باره، ‌محمد بازرگان، عضو اتاق اصناف کشاورزی می‌گوید:‌ میزان خرید تضمینی گندم ۸.۵ ملیون تن اعلام شده است ولی باید آمار به طور دقیق از سوی بازرگانی دولتی و سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی منتشر شود، باید اعلام شود که چقدر گندم با چه اساسی در این مدت خریداری شده است.

به گفته وی تاکنون رشد آنچنانی در خرید تضمینی نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم. بر اساس گزارشاتی که داده شده مبلغی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به کشاورزان بوده که حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان کامل پرداخت شده و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی دولت به گندمکاران باقی مانده است.بازرگان که با‌ رسانه اقتصاد معاصر گفت‌وگو کرده است، می‌گوید:‌ دلیل این عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران دو مورد است، ابتدا اینکه مبلغ واقعی خرید در برنامه بودجه به درستی دیده نمی‌شود.

در برنامه بودجه گفته شده که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است. به عبارتی ۱۱ میلیون گندم با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تقریبا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. در نتیجه چرا در بودجه ۱۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در عمل هم ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است؟ به گفته وی اکنون که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هم تخصیص داده شده، چرا منبع پول را سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می‌کنید؟

‌طبق قانون، سازمان برنامه و بودجه باید این میزان را تامین کند. حالا اینکه این مبلغ را از کجا و چطور تامین می‌کند به خودش مربوط است نه اینکه وزیر جهاد کشاورزی با وزیر نفت یا مسؤولان دیگر جلسه بگذارد تا بتواند با رایزنی پول کشاورز را بگیرد. از همان ابتدا باید میزان خرید گندم پیش‌بینی شود و محل پرداخت آن نیز مشخص شود.‌

بازرگان گفته است: ‌موضوع خرید تضمینی گندم در کشور زوایای دیگری هم دارد که رعایت نمی‌شود. مثلا بندهای مختلف قانون خرید تضمینی یکی از این زوایا است. قانون گفته است که اگر پرداخت به تاخیر افتاد، جریمه دیرکرد باید پرداخت شود اما کسی پرداخت نمی‌کند.

این مطالبه کشاورزان است. به گفته این عضو اتاق اصناف کشاورزی،‌ از مسؤولی پرس‌وجو کردم که چرا پول گندمکاران پرداخت نمی‌شود که اعلام کرد هدفمندسازی یارانه‌ها، پول خرید تضمینی گندم را برای یارانه مردم خرج کرده است؛‌ این مسئله را باید سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به کشاورزان پاسخ دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
ماجرای تصویر اهدایی KHAMENEI.IR به پزشکیان چه بود؟
آمادگی دافوس ارتش برای تأمین نیازهای آموزشی ارتش عراق
اعلام آمادگی دوباره زاکانی برای مناظره با زنگنه
رهبر انقلاب: حرکت جهانی حمایت از فلسطین ناشی از روح انقلاب اسلامی است
قانونی که ایران را از سرگردانی در ماجرای هسته‌ای نجات داد +فیلم
عزیزی : از اینستاگرام فاصله بگیرید، همه چیز رو متلاشی می‌کند +فیلم
پاک یادت نره
رونمایی از طرح خطرناک امارات برای آینده غزه
آزمون در دوراهی عجیب؛ لورکوزن به دنبال پایان حضور سردار در اروپا
نبویان: مجلس به افرادی با این روحیات رأی اعتماد نمی‌دهد
جدایی یک پرسپولیسی به خاطر ورود یک استقلالی
شروع فارکس با ۱ دلار؛ شایعه یا واقعیت؟! مزایا و معایب
ساخت نانوفیلترهای جاذب ذرات آلاینده هوا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top