تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 09:04
کد خبر: 511861

روسیه: کرانه باختری در آستانه انفجاری مهیب است

روسیه: کرانه باختری در آستانه انفجاری مهیب است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هشدار داد شرایط در کرانه باختری در آستانه یک انفجار عظیم است و رژیم صهیونیستی باید شهرک‌سازی‌ها در این منطقه را متوقف کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شرایط انسانی در غزه اعلام کرد که «در شرایطی که کرانه باختری در آستانه یک انفجار تمام عیار است، اسرائیل باید شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی را متوقف کند.»

وی دراین‌باره گفت: ما از مقامات اسرائیل می خواهیم که به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشند و مسئولیت کامل جمعیت تحت اشغال را بر عهده بگیرند. ما پیش از هر چیز درباره تعهدات برای تامین مواد غذایی، مراقبت های پزشکی، نظم عمومی و امنیت صحبت می کنیم.

نبنزیادر ادامه ا فزود: همچنین توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین که نقض فاحش قوانین بین المللی است، ضروری است. به علت این اقدامات مقامات اسرائیلی که اخیراً به طرز محسوسی تشدید شده است، اوضاع در کرانه باختری نیز در آستانه یک انفجار مهیب قرار دارد.

در تازه‌ترین اقدام رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری، خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نظامیان صهیونیست با یورش به شرق کرانه باختری دستکم ۱۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کردند. بسیاری از این دستگیر شدگان اقوام افراد تحت تعقیب بودند.

به نظر می‌رسد مقامات صهیونیست با دستگیری زنان و کودکان به دنبال تحت فشار قرار دادن افراد تحت تعقیب فلسطینی برای تحویل خود به نظامیان این رژیم هستند. نظامیان صهیونیست همچنین با یورش به شهر قلقیلیه، علاوه بر دستگیری فلسطینیان، اقدام به جستجوی خانه‌ها و حمله به ساکنان آن کردند. در این شهر ۵ فلسطینی دستگیر شد.

برخی از منابع از درگیری مسلحانه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در این کرانه باختری خبر می‌دهند که تاکنون اطلاعات تکمیلی در این زمینه منتشر نشده است.

تل آویو به تازگی اقدام به آزادسازی ۱۱ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان کرد. در میان این آزاد شدگان نوجوان ۱۷ ساله‌ای وجود دارد که در گفتگو با الجزیره اعلام کرد نظامیان صهیونیست وی را شکنجه کرده و به دنبال یافتن اطلاعاتی پیرامون حماس و اسرای صهیونیست در غزه بودند.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون نظامیان صهیونیست با یورش گسترده به کرانه باختری بیش از ۹ هزار فلسطینی را به اتهام ارتباط با حماس بازداشت کرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حذف دومین شمشیرباز ایران از المپیک
نمایش افول ارزش‌های غربی در افتتاحیه المپیک
تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف
نقش کلیدی بانوان در «خودسازی»، «جامعه‌سازی» و «تمدن‌سازی»
تأکید آیت الله سیستانی بر حفظ نظافت در زیارت اربعین ۱۴۰۳
ثبت اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی ایثارگران تا پایان امروز
شکست بسکتبال ژاپن مقابل قهرمان جهان
نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top