تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 11:25
کد خبر: 511895

تمام دانشنامه‌های پیش از سال ۹۵ باید کد صحت دریافت کنند

تمام دانشنامه‌های پیش از سال ۹۵ باید کد صحت دریافت کنند

مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: تمام دانشنامه‌های پیش از سال ۹۵ که فاقد کد صحت هستند، باید کد صحت دریافت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حامد ثقفی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ قانونی را با عنوان قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی به تصویب رساند که از آن به قانون مدام یا دوام نیز یاد می‌شود.

وی ادامه داد: مورد دهم این قانون مربوط به پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور است که متولی آن وزارت علوم شناخته شد؛ بر این اساس سال گذشته سازمان امور دانشجویان این پایگاه را ایجاد کرد و طی یک بازه زمانی به بررسی مدارک نامزدهای مجلس شورای اسلامی پرداخت.

مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: علاوه بر پایگاه موجود سامانه‌ای نیز تحت عنوان https://codesehat.ir/ طراحی شده است که حوزه علمیه، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی به آن متصل شده اند و اطلاعات دانش آموختگان و دانشجویان خود را در آن بارگذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقویت این پایگاه در دستور کار قرار دارد؛ اظهار کرد: در ابتدای راه اندازی این پایگاه، اطلاعات حدود دو و نیم میلیون نفر که از فارغ التحصیلان سال ۹۹ به بعد و دارای کد صحت بودند در آن بارگذاری شد اما از آنجایی که ما حدود ۱۲ میلیون نفر فارغ التحصیل داریم این آمار بسیار پایین بود بنابراین به افزایش آن پرداختیم.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک سال اطلاعات این پایگاه تا حد زیادی تکمیل شده است؛ تصریح کرد: برای تکمیل داده‌ها سفرهای استانی خود را آغاز کرده‌ایم و تا کنون به استان‌های قم، اصفهان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی سفر کرده‌ایم و این سفرها ادامه دارد تا بانک اطلاعات تکمیل شود.

دکتر ثقفی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع پس از تکمیل اطلاعات، دریافت کد صحت برای دانشنامه است؛ اظهار کرد: بسیاری از دانشنامه‌ها دارای کد صحت نیستند بنابراین از منظر سازمان امور دانشجویان اصالت کافی ندارد.

وی ادامه داد: دریافت کد صحت از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود که از سال ۹۵ کلید خورد و از سال ۹۹ به بعد همه دانشگاه‌ها موظف شدند برای دانشنامه‌ها کد صحت دریافت کنند بنابراین تمام دانشنامه‌های پیش از سال ۹۵ فاقد کد صحت هستند و باید کد صحت دریافت کنند.

مدیر کل امور دانش آموختگان تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید کد صحت دانش آموختگان خود را از سامانه سجاد دریافت کنند تا این اطلاعات به طور کلی دارای کد صحت شوند و اصلات یابند.

دکتر ثقفی با اشاره به اینکه دانشگاه تفرش اکنون برای کلیه دانش آموخته گان خود کد صحت دریافت کرده است و باقی دانشگاه‌ها نیز باید در این مسیر گام بردارند؛ تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها اقدام به تکمیل پرونده‌ها و دریافت کد صحت برای دانشنامه‌های دانش آموختگان خود کنند پاسخ به استعلام از سازمان امور تسریع و تسهیل خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top