تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 14:36
کد خبر: 511911

زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است

زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است

شهردار تهران با اشاره به اینکه وظیفه امروز همه ما کمک و همکاری با دولت است، اظهار کرد: امید داریم رئیس‌جمهور جدید پایبندی و ایستادگی خود را برای پیگری مسائل و وعده‌هایی که از جنس حق و عدالت بیان کردند، در عمل نشان دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در جمع برخی فعالان سیاسی حاضر شد و در جمع آنها به سخنرانی پرداخت. 

وی در این مراسم اظهار کرد: انتخابات تمام و شرایط جدیدی در کشور با رأی مردم ایجاد شده است. همه ما در قبال شرایط کشور وظایف و مسؤلیت‌هایی برعهده داریم. اما مقدم بر آن یادآوری شرایط روز کشور است؛ این‌که امروز در چه مقطع تاریخی این جلسه در حال برگزاری است و مختصات این ایام چیست.

وی افزود: در عرصه جهانی، جهان به سمت قطب بندی جدیدی می‌رود و نظمی که از بعد از جنگ دوم جهانی حاکم شده بود را پشت سر می‌گذارد. در این قطب‌بندی جدید اما نقش و جایگاه ایران کجاست و چه مسئولیت‌های بزرگی برای ما به دنبال دارد؟ امروز بعد از ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی، شرایط جهان به گونه‌ای است که همه می دانند که به یک قطب‌بندی و تراز جدیدی از قدرت در سطح منطقه و جهان درحال شکل‌گیری است. نقش ایران در این سطح‌بندی نقش ممتازی است. منطقه هم در حال دگرگونی است و همه پذیرفته اند بدون مشارکت محور مقاومت در منطقه کاری از پیش نمی‌رود. همین موضوع افق و نگاه جدیدی را در شرایط کشور به عنوان داعیه‌دار تمدن نوین اسلامی ایجاد می‌کند. 

زاکانی با اشاره به آنکه شرایط داخل کشور هم شرایط حائز اهمیتی است، ادامه داد: دولت سیزدهم، دولت ترازی بود که به تعبیر حضرت آقا یک نصاب جدیدی را از خدمت به جا گذاشت. دیگران باید تلاش کنند خود را با این سنجه بسنجند و به این نصاب خودشان را نزدیک کنند.

تأکید رئیس‌جمهور منتخب پیروی از قانون و پیگیری مسیر عدالت است

شهردار تهران با اشاره به اینکه وظیفه امروز همه ما کمک و همکاری با دولت است، اضافه کرد: اگرچه این موضوع نافی نقد سازنده دلسوزان و فعالان سیاسی کشور نخواهد بود.

قطعاً آقای رئیس‌جمهور منتخب نیز شنونده آرا و نظرات کارشناسان هستند. امید داریم رئیس‌جمهور جدید پایبندی و ایستادگی خود را برای پیگری مسائل و وعده‌هایی که از جنس حق و عدالت بیان کردند، در عمل نشان دهند. 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که امروز وظیفه دلسوزان جبهه انقلاب بازبینی راه طی شده برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است، عنوان کرد: اصل مشارکت 50درصدی برای کشور دستاورد مهمی بود. آرای بسیاری از مردم، سیاسی نیست؛ مثلاً خیلی از کسانی که امروز به آقای رئیس‌جمهور منتخب رأی دادند، در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به پیام رأی مردم در انتخابات هشتم تیر، اضافه کرد: تأکید رئیس‌جمهور منتخب همیشه پیروی از قانون و پیگیری مسیر عدالت است. کسی توانست اکثریت آرای مردم را کسب کند که خودش را مطلقاً مجزای از حاکمیت نمی‌دانست. در مجموع اصل این انتخابات و حاصل آن قابل تجزیه تحلیل از بُعد اجتماعی و جامعه‌شناختی است و به بهترین نحو می‌توان آن را مورد دقت و مورد واکاوی قرار داد.

علیرضا زاکانی با تأکید بر اینکه فهم شرایط کشور بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: دسته‌ای از تهدیدات امروز کشور را تهدید می‌کند. مثلاً موضوع نقدینگی سرگردان، موضوع قاچاق، فساد اقتصادی و موضوعات مختلفی که در حوزه معیشت مردم در حال رقم خوردن است، خودشان یک چالش جدی برای شهروندان و دولت جدید هستند. در کنار این تهدیدات، لیستی از فرصت‌ها نیز هست که نمی‌توان ساده از آن گذشت. اینکه مواجهه ما با تهدیدات چگونه خواهد بود و از تلفیق این تهدیدات و فرصت‌ها چگونه فرصت جدیدی برای کشور خلق خواهد شد، ایده جدیدی از حکمرانی را لازم دارد. 

شهردار تهران ادامه داد: ما نیازمند ایده جدیدی هستیم تا با تکیه بر مختصات انحصاری کشور، از قابلیت‌های ویژه‌ نهایت استفاده را کند و از تک تک قابیلت‌هایی که برای بخش زیادی از کشور وجود دارد، به نحو احسن بهره‌مند باشد. علاوه بر اینکه بتواند از بسیاری از مشکلات مدیریتی کشور و دل تهدیدات بتواند فرصت خلق کند. لذا کشور برای تغییر و تحول نیازمند ایده جدیدی است و با ایده‌های گذشته نمی‌توان کشور را اداره کرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آینده از آن اسلام و انقلاب اسلامی است. اگر ما بتوانیم در این مسیر شریک شویم، بُردیم. در حقیقت ما در حال پس دادن امتحان به این آینده ای هستیم که فراروی ماست و این آینده نیز متعلق به اسلام است. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top