تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 14:41
کد خبر: 511913

ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد

ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد

جلسات کمیسیون‌های «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» و «بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسات کمیسیون‌های «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «107 و 109 قانون اساسی» و «بررسی راههای حراست و پاسداری از ولایت‌فقیه» مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در نشست کمیسیونهای مذکور با رأی اعضاء، ترکیب هیئت‌رئیسه جدید هر کمیسیون به‌صورت جداگانه انتخاب شدند. 

بر اساس گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در کمیسیون «107 و 109 قانون اساسی» آیت‌الله حسینی بوشهری به‌عنوان رئیس و آیات سید محمدرضا مدرسی یزدی و عباس کعبی به ترتیب نایب‌رئیس اول و دوم، سید حسن عاملی و سید ابوالحسن مهدوی منشیان و آیت‌الله اراکی نیز به‌عنوان مخبر کمیسیون تعیین شدند.

در کمیسیون «سیاسی، اچتماعی و فرهنگی» نیز آیت‌الله ملکوتی در جایگاه ریاست، آیات سید ابوالحسن مهدوی نایب‌رئیس اول و علی مؤمن پور نایب‌رئیس دوم، آقایان احمد مؤمن و حسین مظفری منشیان و آیت‌الله محمود رجبی به‌عنوان مخبر این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون "بررسی راههای حراست و پاسداری از ولایت‌فقیه" هم به‌این‌ترتیب انتخاب شدند: آیت‌الله محمود رجبی رئیس، آیات صفایی بوشهری و علی مؤمن نواب رئیس، آقایان سعید صلح میرزایی و محمدحسین بیاتی منشیان و آقای علی‌عباسی مخبر کمیسیون.

پس از مشخص شدن هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها، اعضاء طبق شرح وظایف مندرج در آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، موضوعات و دستور کار جلسات آتی خود را موردبحث و بررسی قرار دادند.

خاطرنشان می‌شود کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری 16 عضو اصلی و علی‌البدل دارند که در اجلاسیه رسمی این مجلس با رأی مخفی نمایندگان مردم برای مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top