تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/08 - 12:29
کد خبر: 512168

ژنرال اسرائیلی: جنگ با لبنان به معنای ویرانی اسرائیل است

ژنرال اسرائیلی: جنگ با لبنان به معنای ویرانی اسرائیل است

یک ژنرال اسرائیلی اعلام کرد، اگر حاضر به توقف جنگ در نوار غزه نباشیم، به طور حتم جنگ در شمال آغاز می‌شود و در آن صورت باید منتظر سقوط روزانه ۳ هزار موشک و جنگ زمینی در ۵ جبهه باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اسحاق بریک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در پایگاه خبری «نیوز وان» منتشر شد، سناریویی از شرایطی که اسرائیل در صورت ورود به جنگ با حزب الله دچار آن خواهد شد را ترسیم کرد.

در مقدمه این یادداشت آمده است:  اگر ما جنگ در غزه را متوقف کنیم می‌توان این فرض را داشت که حزب الله نیز مواضع خود را تلطیف کرده و حاضر به آتش بس خواهد شد.

با این اقدام اسرائیل زمان کافی برای آماده سازی جبهه داخلی خود برای جنگ بعدی و بازسازی ارتش خود جهت آماده شدن برای جنگی منطقه‌ای پیدا خواهد کرد، اما در حال حاضر اسرائیل قادر به مقاومت در برای این شرایط نخواهد بود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: احتمال اینکه افزایش تنش در شمال ما را وارد جنگ منطقه‌ای فراگیری خواهد کرد که دست آخر منجر به ویرانی اسرائیل می‌شود، بسیار زیاد است.

او در این زمینه افزود: آنهایی که براساس احساسات شخصی نشات گرفته از حس انتقامجویی تصمیم گیری می‌کنند، در واقع می‌خواهند اسرائیل را وارد جنگ منطقه‌ای کنند، جنگی که در آن هر روز باید منتظر سقوط هزاران موشک و گلوله‌های موشکی و پهپاد باشیم، این حملات به سوی جبهه داخلی و شهرهای ما مانند گوش‌دان و خلیج حیفا، تاسیسات انرژی، سامانه‌های تامین آب، سکوی‌های تولید گاز در دریا، زیر ساخت‌های صنایع و حمل و نقل، پایگاه‌های ارتش اسرائیل چه نیرویی هوایی و فضائی و چه نیروی دریایی و زمینی خواهد بود. و در نتیجه آن اسرائیل خسارات شدیدی را متحمل و اسرائیل به کلی ویران خواهد شد.

ژنرال بریک بعد از آن به رهبران رژیم صهیونیستی توصیه می‌کند، تنها یک راه برای توقف این رقص شیطانی وجود دارد، جنگ شمشیرهای آهنین (تجاوز به نوار غزه) باید فورا پایان یابد، در هر صورت این جنگ ما را به سوی از بین بردن حماس رهنمون نخواهد کرد.

عبارت از بین بردن کامل حماس یک عبارت مبتذل است که بیبی، گالانت و هرتسی هالیوی آنها را به خورد ما داده‌اند تا ما را از حقایق  و واقعیت های گمراه کنند.

تا زمانی که جنگ شمشیرهای آهنین ادامه دارد، ما در آستانه ورود به جنگ فراگیر منطقه‌ای باقی خواهیم ماند ـ شاید این امر این بار واقعا رخ دهد و یک تصمیم غیر عقلایی توسط ناخداهای این کشتی ما در این شرایط قرار بگیریم ـ ما باید پاسخ بدهیم اما نه به شکلی که خاورمیانه را به آتش بکشد.

اگر ما جنگ در غزه را متوقف کنیم، این فرض را هم می‌توان داشت که حزب الله نیز از مواضع خود عقب نشسته و حاضر به آتش بس شود، با این کار به خود زمان کافی برای آماده سازی جبهه داخلی و بازسازی ارتش اسرائیل برای جنگ آتی منطقه‌ای پیدا خواهیم کرد، چون امروز قادر به تاب آوری در مقابل این جنگ نخواهیم بود، نه می‌توان از اسرائیلی‌های حمایت کرد و نه جنگ فراگیر منطقه‌ای را مدیرت نمود.

او در ادامه نوشت: امروز اسرائیل با حدود 250 هزار موشک، پرتابه‌های مختلف و هواپیماهای بدون سرنشین که آن را به شکل خفه کننده‌ای احاطه کرده‌اند روبرو است.

اگر جنگ آغاز شود، علاوه بر 3000 موشکی که روزانه به سوی ما شلیک خواهد شد و اسرائیل را ویران خواهند کرد، جنگ منطقه‌ای در پنج جبهه همزمان علیه ما شکل خواهند گرفت از لبنان، سوریه، مرز لبنان، یهودا و سامره (کرانه باختری) و هزاران هرج و مرج طلبی که در (مناطق 1948) حضور دارند،  علیه ما به جنگ خواهند پرداخت.

حال با توجه به کوچک شدن ارتش اسرائیل که طی دو دهه گذشته صورت گرفت و ساختار آن به 6 لشگر تقلیل پیدا کرده، این ارتش قادر به جنگیدن و پیروز شدن حتی در یک جبهه را هم نخواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شعار الله‌اکبر جودوکار تاجیک +فیلم
آزمایشگاه بیوفیزیک و مهندسی زیستی دانشگاه تهران افتتاح شد
ماهیت پیچیده و چند بعدی نظام مسائل اجتماعی نیازمند نوآوری است
وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان تغییر کرد
جنگ حیثیت بین بیرانوند و مدیرعامل پرسپولیس
طبس دومین شهر گرم جهان شد
فیلمی منتشر نشده از عزاداری مادورو برای شهید رئیسی +فیلم
سپاه نفتکش «pearl g» را توقیف کرد + متن اطلاعیه و جزئیات
روز اول دولت پزشکیان/ کاهش ۲۹ هزار و ۱۵۱ واحدی شاخص کل
واکنش منفی پرسپولیسی‌ها به یک خرید
محتمل ترین گزینه برای یک وزارتخانه کلیدی ؛ از شنیده‌ها تا روند انتخاب
جوکر ۱.۹۰سانتی‌متری در استقلال
مبلغ سرسام‌آور برای انتقال آزمون به تیم اماراتی
قرص لاغری آلفا اسلیم نارنجی
دکتر گویا، معرفی بهترین های پزشکی ایران
توصیه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مسئولان جدید
دختر اغفال شده به آغوش خانواده بازگشت
ماسک: گوگل در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مداخله می‌کند
این دختر برای رهبری آینده آموزش می بیند
جزئیات و زمان برگزاری حراج‌های شمش طلا و سکه در مرکز مبادله
افزایش آمار مقامات خارجی حاضر در مراسم تحلیف پزشکیان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top