تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/08 - 14:03
کد خبر: 512187

محتمل ترین گزینه برای یک وزارتخانه کلیدی ؛ از شنیده‌ها تا روند انتخاب

محتمل ترین گزینه برای یک وزارتخانه کلیدی ؛ از شنیده‌ها تا روند انتخاب

بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم توسط کمیته مورد نظر به پایان رسیده و از بین ۱۲۰ گزینه ۱۵ نفر به شورای راهبری دولت چهاردهم معرفی شدند، نام محمود نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه محتمل‌تر به گوش می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «متاسفانه مراکز علمی ما که باید علمی باشد و صرفا کارهای علمی، تخصصی و کارشناسی بکند یک پایگاه سیاسی شده و این می‌تواند ضربه بزند به روند علمی دانشگاه و آینده دانشگاه و دانشجو. بالاخره کسی که در محیط دانشگاه است اگر عالم‌تر باشد اگر توانمندتر و با تجربه‌تر باشد و قدرت نفوذ داشته باشد و کار بلدتر باشد من او را می آورم نه اینکه آن آدمی که یک گروه خاصی بخواهند قبولش بکنند یا نکنند.» اینها صحبت های مسعود پزشکیان در سال های نه چندان دور و در زمان نمایندگی مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب وزیر علوم است.

پزشکیان که پس از مراسم تنفیذ حالا باید گزینه های پیشنهادی اش برای وزارتخانه های مختلف را اعلام کند، کمیته ای را هم برای انتخاب گزینه پیشنهادی وزیر علوم تشکیل داده تا کرسی اول آموزش عالی کشور نیز در اختیار فردی شایسته قرار بگیرد.

این روزها دانشگاهیان نیز با صدور بیانیه ها و پیام هایی به دنبال ارائه نظرات و پیشنهادات خود به رئیس جمهور منتخب مردم هستند، براساس این بیانیه ها، جامعه دانشگاهی از پزشکیان انتظار دارد وزیری را معرفی کند که جوان، کاربلد، علمی و فرهنگی باشد.

در این زمینه مسؤولان فعلی آموزش عالی کشور نیز نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده اند.

انتظار محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دولت چهاردهم این است که به دنبال یکپارچگی آموزش بوده و احکام برنامه هفتم توسعه را اجرا کند که دستورالعمل پژوهانه جامع، شیوه‌نامه مهارت‌محور کردن آموزش و شیوه انتخاب دانشجویان برتر از جمله این احکام در حوزه آموزش عالی است.
نظر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم این است که دولت چهاردهم باید به موضوع مرجعیت علمی توجه داشته باشد.

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز معتقد است که هر رئیس جمهور یا وزیر علومی که بتواند جایگاه وزارت علوم را در هیأت دولت ارتقا بدهد و آن را تبدیل به مهم‌ترین وزیر کابینه کند، رئیس جمهور یا وزیر موفقی است.

نحوه انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت علوم

درباره نحوه انتخاب گزینه پیشنهادی وزارت علوم، هادی خانیکی عضو کمیته وزارت علوم می‌گوید که روند انتخاب گزینه‌ها بر همان اساس است که محمدجواد ظریف درباره انتخاب کل کابینه مطرح کرده است، وی اعلام گزینه ها و نحوه انتخاب گزینه وزارت علوم را برعهده غلامرضا ظریفیان می داند.

غلامرضا ظریفیان عضو کمیته وزارت علوم نیز می‌گوید که بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم توسط کمیته مورد نظر به پایان رسیده و از بین ۱۲۰ گزینه ۱۵ نفر به شورای راهبری دولت چهاردهم معرفی شدند.

به گفته وی، در کمیته انتخاب وزیر علوم، نیروهای جوان، دو نفر خانم و همچنین یک نفر از اساتید بزرگوار اهل سنت نیز حضور داشتند؛ امتیازها از ۴۲ شاخص و براساس روش دلفی استخراج شده که شامل صلاحیت عمومی، پاک دستی، شجاعت، صداقت، سوابق مدیریتی، توانایی‌های کنشگری‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و توان نظریه پردازی و فهم موضوعی می‌شود.

به گزارش فارس، با این تفاسیر چند گزینه برای تصدی در کرسی عالی وزارت علوم مطرح است که براین اساس نام سورنا ستاری، نیلی احمدآبادی، جعفر توفیقی و حسین میرزایی به گوش می رسد که گویا احتمال معرفی نیلی احمدآبادی که در زمان حضور پزشکیان در دانشگاه تهران کنار او نشسته بود، بیشتر است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از الکل، افسردگی و پای شکسته تا مدال المپیک!
عملکرد ورزشکاران ایران در روز سوم المپیک
شهرداری تهران از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت مالی می‌کند
ممانعت نتانیاهو از درمان ۱۵۰ کودک بیمار فلسطینی در خارج
حساب‌های کاربری ورزشکاران اسرائیلی در المپیک پاریس هک شد
شناسایی دو نوع پشه آئدس در کشور
باشگاه تراکتور از لوگوی جدید خود رونمایی کرد +عکس
تعطیلی چند ساعته مترو بهارستان
شعار الله‌اکبر جودوکار تاجیک +فیلم
آزمایشگاه بیوفیزیک و مهندسی زیستی دانشگاه تهران افتتاح شد
ماهیت پیچیده و چند بعدی نظام مسائل اجتماعی نیازمند نوآوری است
وظایف مشاوران رؤسای دانشگاه‌ها در امور زنان تغییر کرد
جنگ حیثیت بین بیرانوند و مدیرعامل پرسپولیس
طبس دومین شهر گرم جهان شد
فیلمی منتشر نشده از عزاداری مادورو برای شهید رئیسی +فیلم
سپاه نفتکش «pearl g» را توقیف کرد + متن اطلاعیه و جزئیات
روز اول دولت پزشکیان/ کاهش ۲۹ هزار و ۱۵۱ واحدی شاخص کل
واکنش منفی پرسپولیسی‌ها به یک خرید
محتمل ترین گزینه برای یک وزارتخانه کلیدی ؛ از شنیده‌ها تا روند انتخاب
جوکر ۱.۹۰سانتی‌متری در استقلال
مبلغ سرسام‌آور برای انتقال آزمون به تیم اماراتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top