تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/08 - 20:13
کد خبر: 512228

زمان ثبت‌نام و هزینه سفر حج عمره

زمان ثبت‌نام و هزینه سفر حج عمره

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: هنوز درباره زمان ثبت نام کاروان‌ها و هزینه سفر عمره، جزئیاتی مشخص نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این شورا اظهار کرد: هماهنگی‌ها و زمانبندی برای پیگیری کارهای عمره مشخص شده و در صورت اعلام نرخ بلیت پرواز، نظر کمیسیون قیمت‌گذاری درباره هزینه این سفر اعلام خواهد شد.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت، با اعلام موافقت درباره جداول پروازی، پیش اطلاعیه و اطلاعیه ثبت‌نام هم برای علاقه‌مندان منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم هماهنگی همه بخش‌ها برای اعلام تاریخ آغاز سفرهای عمره تاکید کرد و گفت: پیگیری‌ها به نحوی انجام شود که امکانات لازم نیز در زمان مناسب برای ارائه خدمات به زائران در عربستان فراهم شود.

این شورا آخرین اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با سفر اربعین و اعزام زائران به عتبات عالیات را نیز بررسی کرد. حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد کاروان‌های اعزامی در قالب سازمان حج و زیارت به عتبات عراق در هفته‌های اخیر، راهکارها و تدابیر اتخاذشده برای رفع اشکالات در راستای ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های نقل، اسکان و تغذیه را تشریح کرد و گزارش مفصلی از پیگیری‌های صورت گرفته درباره انتخاب شرکت بیمه، ثبت نام در سامانه سماح و راهنمایی و امور گمشدگان در خصوص زائران اربعین با توجه به آسیب‌شناسی سال گذشته را ارائه کرد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت، تعداد زائرانی را که تا صبح دوشنبه ۸ مردادماه در سامانه سماح برای سفر اربعین ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند را حدود ۵۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این عدد ۱۰ درصد کمتر از وضعیت مشابه در سال گذشته است. با توجه به ارزیابی انجام شده، سال گذشته از ابتدای ماه صفر ثبت‌نام‌ها شتاب گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش همگان باید بر ارائه خدمات مطلوب و حفظ حق و حقوق زائران متمرکز شود و در مورد ارائه خدمات توسط شرکت بیمه در موسم اربعین هم دقت لازم از سوی دست‌اندرکاران صورت گیرد.

در این شورا، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت درخواست کرد تکلیف وسایل جا مانده بی‌نام و نشان از زائران اربعین و حج گذشته روشن شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام کشور بیشترین طلای المپیک تاریخ را دارد؟
تقلای پرستو صالحی برای توجیه بازگشتش به ایران!+فیلم
فضای یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است
«سیدمقتدی صدر» خواستار تحریم کالاهای آمریکایی-صهیونیستی شد
شنا، قایقرانی و تیراندازی؛ رقابت ۳ نماینده ایران در چهارمین روز
عکس/ آغاز پیاده‌روی اربعین از جنوبی‌ترین نقطه عراق
عکس/ حضور مقامات خارجی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور
فرانسه انحطاط تمدن غرب را به نمایش گذاشت
غزه یک تراژدی وحشتناک است
واکنش پلیس به «گشت رجیستری تلفن همراه در مترو»
زوجین جوان فرزندآوری را تأخیر نیندازند
پیشنهاد جالب تراکتور به علیرضا بیرانوند
تماس یک ساعته مکرون با مسعود پزشکیان
زمان ثبت‌نام و هزینه سفر حج عمره
زمان برگزاری امتحانات نهایی تغییر کرد
مشارکت هیات بلندپایه حماس به ریاست هنیه در مراسم تحلیف پزشکیان
حضور مهاجم جدایی‌طلب در باشگاه پرسپولیس
«حادثه بزرگ» در انگلیس
عکس | حمایت دختر المپیکی ایران از مردم فلسطین
رئیس مجلس سریلانکا با قالیباف دیدار کرد
رجزخوانی نتانیاهو برای حزب الله لبنان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top