تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/10 - 18:46
کد خبر: 512521

تجمع اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

 تجمع اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

اعضای شورای دانشگاه تهران در محکومیت جنایت تروریستی اصابت قرار گرفتن محل اقامت شهید اسماعیل هنیه، تجمع کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه در سخنانی در تجمع اعضای شورای دانشگاه تهران در مقابل سردر دانشگاه، ضمن محکومیت شدید جنایت تروریستی اصابت قرار گرفتن محل اقامت شهید اسماعیل هنیه، گفت: شهادت سردار بزرگ اسلام و چهره بسیار دوست‌داشتنی و مقام جبهه مقاومت، شهید اسماعیل هنیه را تسلیت می‌گویم و آرزو می‌کنم خداوند، درجات ایشان را که بالا است، بالاتر هم ببرد و با اولیا الهی محشور گرداند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما شاهد جنایت دیگری از رژیم غاصب اسرائیل بودیم. این جنایت به ما نشان داد که رژیم اسرائیل در وحشی‌گری و خشونت و کشتار سیری‌ناپذیر است و محدوده و قلمروی جنایتش هم صرفاً منحصر به فلسطین و سوریه و لبنان نیست. این اتفاق امروز نشان داد که اسرائیل گستاخی خود را به حدی رسانده که مهمان عزیز ما شهید اسماعیل هنیه را در خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساند.

وی افزود: آن‌ها تصور می‌کنند با حذف چهره‌های برجسته و رهبران مقاومت می‌توانند در حرکت الهام‌بخشی که امروز جبهه مقاومت در منطقه و جهان ایجاد کرده است، خللی وارد کنند و این حرکت را متوقف کنند یا حداقل حرکتش را کند کنند. اما تجربه گذشته نشان داده است که اینگونه نبوده و حتماً شهادت شهید اسماعیل هنیه، یک نقطه عطفی برای نهضت مقاومت و برای رسیدن به مطلوب‌های ما - تمدن نوین اسلامی با حضور ملت مسلمان منطقه و بدون حضور رژیم غاصب اسرائیل - است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: همانگونه که با شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق، پیوند و همبستگی ملت عراق و ایران بسیار بسیار بیشتر از قبل شد، امروز نیز خون مطهر شهید اسماعیل هنیه که در خاک جمهوری اسلامی ایران جاری شد، این همبستگی، اتحاد و انسجام را بین ملل مسلمان منطقه و بویژه ملت مسلمان ایران و ملت مقاوم فلسطین و غزه عزیز را روز به روز بیشتر خواهد کرد.

دکتر مقیمی افزود: از افتخارات و آرزوهای شهید هنیه بود که به شهادت برسد. از خدای بزرگ می‌خواهیم که به ما هم توفیق دهد تا این مسیر را دنبال کنیم. امروز ما به عنوان دانشگاهیان دانشگاه تهران وظیفه‌مان این است که راه این شهیدان را ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان گفت: تجمعی که امروز اعضای شورای دانشگاه تهران انجام دادند، این پیام را به استکبار جهانی خواهد داد که دانشگاهیان دانشگاه تهران همان‌گونه که همیشه پشتیبان محور مقاومت بودند و از نظر فکری و فناوری و حوزه‌های معنوی کمک‌کننده بودند، امروز اعلام آمادگی می‌کنند که در کنار این حمایت‌ها و کمک‌ها و پشتیبانی‌ها، آمادگی دارند به صورت فیزیکی به عنوان یک سرباز ولایت و سرباز جبهه مقاومت، این راه مقدس را ادامه دهند.

با شهادت هنیه، قوت و قدرت نهضت مقاومت افزایش پیدا می‌کند

دکتر سعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز در این تجمع با محکومیت این جنایت تروریستی، گفت: شهید اسماعیل هنیه اولین شهید مقاومت نیست و آخرین شهید نهضت مقاومت هم نخواهد بود. واقعیت این است که ترور یکی از ضعیف‌ترین انواع مقابله هست و اسرائیل امروز آنقدر عاجز شده است که دست به ترور می‌زند تا شکست‌های خود را جبران کند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران افزود: قطعاً خون شهدای غزه، خون شهدای فلسطین، خون رهبران فلسطین و اسماعیل هنیه عزیز، منشأ نابودی اسرائیل خواهد شد. همانگونه که امروز ملاحظه می‌کنید طرفداری از مردم غزه و فلسطین تبدیل به جریانی عمومی در جهان شده است و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تاریخ یک ورق جدید خورد و نسل جوان آمریکا و اروپا هم برای طرفداری از مردم فلسطین در جبهه حق قرار گرفتند.

وی افزود: واقعاً فاجعه‌آمیز است که امروز شاهد این باشیم که بیش از ۳۹ هزار نفر انسان بی‌گناه در غزه به شهادت می‌رسند که بیشتر شهدا مربوط به کودکان هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهید اسماعیل هنیه نماد جهاد و شهادت است؛ افزود: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ شاهد این بودیم که سه فرزندش، نوه‌های زیبا و عزیز شهید اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند و جمعیت بزرگی از خانواده این شهید به شهادت رسیدند و حق ایشان هم چیزی جز شهادت در راه خدا نبود؛ جنس شهید اسماعیل هنیه از جنس سردار سلیمانی، شهید مغنیه و از جنس سرداران بزرگ مقاومت بود و انشالله شما این روز را خواهید دید که اسرائیل زبان و خوار می‌شود و مجبور می‌شود سرزمین‌های غصب شده را به لطف خدای متعال ترک کند.

عاملی اظهار داشت: این جریان ادامه دارد و شما شاهد خواهید بود که با شهادت شهید اسماعیل هنیه، قوت و قدرت نهضت مقاومت افزایش پیدا خواهد کرد. دانشگاهیان دانشگاه تهران، اساتید محترم دانشگاه تهران، بسیجیان دانشگاه تهران و کارمندان دانشگاه تهران همه خود را در این شهادت سوگوار می‌دانند و در عین حال به همه شهادت‌طلبان و مقاومان جهان تبریک می‌گویند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس | فوری؛ تصویر اولیه از محل اصابت اقامتگاه شهید اسماعیل هنیه در تهران
بررسی ابعاد ترور شهید هنیه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس
ایران خواهان جلسه شورای امنیت برای تجاوزات رژیم صهیونیستی شد
شهید هنیه، پاداش عمری مجاهدت در راه حق را گرفت
فیلم/لحظه تلخ‌ اعلام شهادت اسماعیل الغول در شبکه الجزیره
ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب به اقدام تروریستی اسرائیل تأکید دارد
این اقدام نشان می‌دهند که شما با جانوری به نام اسرائیل طرفی
توئیت نمایندگی ایران در سازمان ملل در مورد پاسخ پشیمان‌کننده
فرماندهان فلسطینی سال‌هاست که ترور می‌شوند، اما ...
عکس | تصویر هنیه میان آوار خانه‌اش در غرب غزه
عکس | دروازه‌بان جدید پرسپولیس از تیمش جدا شد
جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت «الحیه» عضو ارشد حماس
خاطره آیت‌الله بهجت درباره رفع فقر و تنگدستی
عکس | واکنش ستاره سابق رئال مادرید به شهادت اسماعیل هنیه
انتشار پوستری با عنوان «خونخواهی هنیه عزیز» از سوی وبسایت رهبری
ببینید | تحلیل کارشناس الجزیره از نقش آمریکا در ترور اسماعیل هنیه
توضیحات باشگاه استقلال در مورد جذب علی کریمی
با دیوانه‌ای به نام «نتانیاهو» طرفیم
دشمن تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد
رد پای جاسوسان در ترور هنیه
سقف برداشت از این خودپردازها افزایش یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top