تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/10 - 20:01
کد خبر: 512526

رد پای جاسوسان در ترور هنیه

رد پای جاسوسان در ترور هنیه

ما نباید از بحث جاسوس ها در نهادهای حساس غافل شویم ،بالاخره چه کسانی به اطلاعات دسترسی داشته اند که شهید هنیه کجاست و چه وقت می رود و چه وقت استراحت می کند،این را چه کسانی می دانسته اند که این باید بررسی شود و نباید از نقش نفوذی ها، مغفولان، مرعوبان و مجذوبان داخلی، غافل شویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بنظر من ما باید به این قضیه ترور از یک افق خیلی بالاتری نگاه کنیم،یعنی اگر از افق مناسبات مرسوم ، معروف ، عرفی  وچارچوب هایی که تا بحال  کارشناسان رفته اند نگاه کنیم شاید نتیجه واقعی را نبینیم اما اگر از افق های بالاتری نگاه کنیم قطعا به نتیجه می رسیم.

رژیم صهیونیستی در داخل و در دولت خود با یک بحران اجتماعی ،سیاسی و بحران منطقه ای روبرو است .الان پسرفت رژیم صهیونیستی بویژه در دو دهه گذشته در منطقه شروع شده است و هر روز هم زیادتر می شود.اسطوره های رژیم صهیونیستی شکسته است چرا که اولین اسطوره آنها اسطوره شکست ناپذیری بود که شکست،تا قبل از انقلاب در همه جنگ ها طرف پیروز رژیم صهیونیستی بود و بعد از انقلاب اسلامی این روند کاملا عوض شد و روز به روز ابعاد شکست های رژیم صهیونیستی هم بزرگتر می شود و هم زیادتر .

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی احساس می کند در حال از دست دادن پایگاه های خود در جهان است و احساس می کند که آمریکا روز به روز از جیره این رژیم کسر می کند و کمک به رژیم صهیونیستی از طرف آمریکا و اروپایی ها کمتر می شود.

از طرف دیگر یک اتفاقی در بین ملت ها می افتد و از الان میرود که تجزیه دولت ملت بر دنیا حاکم شود ،ملت ها مخالف کشتار ،جنایت و اشغال هستند و منطقی که رژیم صهیونیستی سعی می کرد با آن برای خود مشروعیت درست کند زیرسوال رفته است و کارآمدی آن همینطور.

اسطوره گنبد آهنین شکست و پایتخت این رژیم در طوفان الاقصی به تعبیری به پادگان تبدیل و مورد حمله جمهوری اسلامی ایران واقع شد. اسطوره امنیت و امن بودن شهروندان در رژیم صهیونیستی شکسته شد ،الان در اسرائیل کسی احساس امنیت کامل نمی کند و همه این اسطوره ها شکسته است .

رژیم صهیونیستی باید با انجام کاری این روند را تغییر دهد و این تغییر دو راه دارد ؛یا باید بنشیند با یک منطق اروپا ،آمریکا و ملت ها را توجیه کند و یا باید دست به یک بلوایی بزند و یک شلوغی ایجاد کند ،حتی اگر بتواند یک جنگ هم ایجاد کند تا بالاخره اروپا و آمریکا و متحدین سنتی اش را برای حمایت صد درصدی از خودش به تعبیری بر انگیزد.

اسرائیل به عمل بسیار خطرناکی دست زده است ،شهید کردن اسماعیل هنیه در تهران و در حریم ایران یک نوع اعلان جنگ به ایران و جبهه مقاومت است.اسرائیل با اینکار دو اعلان جنگ کرد ،یکی در حالت کلی به محور مقاومت واز یک منظر با جمهوری اسلامی ایران اعلان جنگ کرد.چون این جنایت را در حریم خاک جمهوری اسلامی ایران رقم زد .

طبیعتا رژیم صهیونیستی اینگونه نیست که از واکنش جمهوری اسلامی ایران ومحور مقاومت اطلاع نداشته باشد،قطعا، می‌دانئ که جمهوری اسلامی ایران واکنش و برخورد شدید نشان خواهد داد و  امیدوارم بااین اتفاق و اتفاقاتی که بعد از این به وقوع خواهد پیوست  آن روند فروپاشی و اضمحلال رژیم صهیونیستی از جغرافیای عالم تسریع بشود.

در تقسیم کاری که بین سازمان های جاسوسی دنیا و به تعبیری غرب شده است، رژیم صهیونیستی از حیث نرم افزاری و سخت افزاری متخصص ترور است،یعنی ترورهایش معمولا پیچیده است. این رژیم آخرین تکنولوژی و آخرین متدها و آخرین و پیشرفته ترین شیوه های ترور را در اختیار دارد وما باید اذعان کنیم که این رژیم، متخصص در ترور است.طبیعتا از تکنولوژی پیشرفته هم در این راه استفاده می کند ،اما این طرف هم نباید نقطه ضعف ها و حفره های اطلاعاتی و امنیتی در داخل کشور را نادیده بگیریم . ما کشور بزرگی هستیم و غرب روی جاسوس پروری در کشور ما کار کرده و کار می کند و طبیعتا اطلاعاتی درز کرده است و بخشی از اطلاعات این ترور را قاعدتا از داخل کشور گرفته اند .

هر چند آنها دارای تکنولوژی پیشرفته هستند اما بعید نیست از جاسوسان داخلی خودشان در نهادهای حساس کشور ما استفاده کرده باشند .ما نباید در این طرف از جاسوس پروری غرب غافل شویم،ما در تاریخ مظلومیت جمهوری اسلامی ایران داستان کشمیری ها را داریم که با ریش و تسبیح آن فاجعه را به بار آوردند .ما نباید از بحث جاسوس ها در نهاد های حساس غافل شویم ،بالاخره چه کسانی به اطلاعات دسترسی داشته اند که شهید هنیه کجاست و چه وقت می رود و چه وقت استراحت می کند،این را چه کسانی می دانسته اند که این باید بررسی شود و نباید از نقش نفوذی‌ها ،مغفولان ، مرعوبان و مجذوبان داخلی، غافل شویم.ضمن اینکه همانطور که گفته شد رژیم صهیونیستی، استاد ترور است و اینها می توانند در آمریکا هم هر کس را  بخواهند ترور کنند .جالب اینکه خودشان هم اذعان می کنند که در این زمینه دست بالا را دارند .

در نهایت نباید از این جاسوس‌پروری غافل شویم ،ضمن اینکه باید اجازه دهیم ابعاد مختلف فنی این ترور بررسی شود و ما طبق دیتاها اظهار نظر کنیم.

*عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عکس | فوری؛ تصویر اولیه از محل اصابت اقامتگاه شهید اسماعیل هنیه در تهران
بررسی ابعاد ترور شهید هنیه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس
ایران خواهان جلسه شورای امنیت برای تجاوزات رژیم صهیونیستی شد
شهید هنیه، پاداش عمری مجاهدت در راه حق را گرفت
فیلم/لحظه تلخ‌ اعلام شهادت اسماعیل الغول در شبکه الجزیره
ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب به اقدام تروریستی اسرائیل تأکید دارد
این اقدام نشان می‌دهند که شما با جانوری به نام اسرائیل طرفی
توئیت نمایندگی ایران در سازمان ملل در مورد پاسخ پشیمان‌کننده
فرماندهان فلسطینی سال‌هاست که ترور می‌شوند، اما ...
عکس | تصویر هنیه میان آوار خانه‌اش در غرب غزه
عکس | دروازه‌بان جدید پرسپولیس از تیمش جدا شد
جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت «الحیه» عضو ارشد حماس
خاطره آیت‌الله بهجت درباره رفع فقر و تنگدستی
عکس | واکنش ستاره سابق رئال مادرید به شهادت اسماعیل هنیه
انتشار پوستری با عنوان «خونخواهی هنیه عزیز» از سوی وبسایت رهبری
ببینید | تحلیل کارشناس الجزیره از نقش آمریکا در ترور اسماعیل هنیه
توضیحات باشگاه استقلال در مورد جذب علی کریمی
با دیوانه‌ای به نام «نتانیاهو» طرفیم
دشمن تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد
رد پای جاسوسان در ترور هنیه
سقف برداشت از این خودپردازها افزایش یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top