تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/05/11 - 22:17
کد خبر: 512579

بررسی ترور هنیه در گفت‌وگوی باقری و لاوروف به ابتکار طرف ایرانی

بررسی ترور هنیه در گفت‌وگوی باقری و لاوروف به ابتکار طرف ایرانی

وزارت امور خارجه روسیه عصر پنجشنبه از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ابتکار طرف ایرانی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ وزارت امور خارجه روسیه، در این گزارش آمده است:‌ طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان سفر وی به تهران با هدف شرکت در آیین تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.
در این گفت و گوی تلفنی، غیرقابل قبول بودن ترورهای سیاسی و پیامدهای بسیار خطرناک چنین اقداماتی که شدت گرفتن تنش در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را در پی دارد، مورد تأکید قرار گرفت.

در این تماس تلفنی اشاره شد که سازمان‌دهندگان این اقدام تحریک‌آمیز امیدوار هستند که روند مذاکراتی که از قبل آغاز شده است را متوقف کنند و بر مشارکت ایالات متحده آمریکا در اقدام نظامی برای به فراموشی سپردن قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در مورد ایجاد یک کشور فلسطینی تأکید دارند.

بنا بر این گزارش،‌ لاوروف در این گفت و گوی تلفنی، بدون استثنا، از همه طرف‌ها که بر وضعیت نوار غزه و در کل خاورمیانه تأثیر می‌گذارند، خواست تا از اقداماتی که می‌تواند منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع و تلفات جدید در میان غیرنظامیان شود، جلوگیری کنند.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود:‌ مسکو قاطعانه ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را در حمله موشکی به اقامتگاه وی در تهران محکوم می‌کند.
در این بیانیه آمده است:‌ آشکار است که مجریان این جنایت سیاسی از پیامدهای خطرناک این اقدام برای کل منطقه آگاه بودند. تردیدی نیست که ترور اسماعیل هنیه تاثیر به شدت منفی بر روند تماس هایی دارد که میان حماس و اسرائیل با هدف تدوین شروط قابل قبل برای دو طرف جهت آتش بس در غزه جریان داشت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌ بار دیگر موکدا از همه طرف های درگیر می‌خواهیم خویشتنداری نشان داده، از اقداماتی که می‌تواند منجر به تزلزل چشمگیر وضعیت امنیتی در منطقه و رویارویی مسلحانه گسترده شود، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا،‌ اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید وسیم ابوشعبان همراه شهید هنیه، اقامه نماز کردند. مراسم اقامه نماز با حضور جمع زیادی از قشرهای مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده شهید اسماعیل هنیه و جمعی از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان برگزار شد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
رهبر معظم انقلاب نیز با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سید حسن نصرالله به اسرائیلی‌ها ؛ بسیار گریه خواهید کرد چون نمی دانید که از چه خطوط قرمزی تجاوز کردید
انریکه مورا حامل چه پیامی برای تهران بود؟
جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا را سرنگون می‌کنیم
خبر مهم بلومبرگ؛ روسیه و آمریکا توافق کردند
بررسی ترور هنیه در گفت‌وگوی باقری و لاوروف به ابتکار طرف ایرانی
این اشتباه اسرائیل برای ما خوب است و سقوط او را نزدیک‌تر می‌کند
تلویزیون را خاموش کنید؛ نمایش شرم‌آور المپیک را دنبال نکنید
شهادت شهید هنیه زمینه‌ ساز فروپاشی رژیم صهیونیستی بود
ای فلسطین دلیر بر سوارانت و بر خنجر گذارانت سلام
اطلاع باما سایت خبری جدید با تحلیل های منصفانه و بروز
راه‌اندازی روان‌درمان، جامع‌ترین سامانه خدمات سلامت روان توسط پزشک خوب
تزریق پول بورس را نجات می دهد؟
واکنش تند قطر به درخواست‌ ادامه مذاکرات بعد از شهادت هنیه
پیوستن لژیونر ایرانی به پرسپولیس منتفی شد
نامه پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان رسید
چشم راست استقلال باز شد
قیمت متفاوت بلیت اربعین از مبدأ ۹ استان
فیلم لحظه ترور خبرنگار الجزیره (۱۶+)
طراح ترور استتاری هنیه در تهران چه کسی بود؟ +فیلم
اشک‌های پزشکیان در مراسم شهید هنیه +عکس
حذف پست‌های مربوط به شهید هنیه در متا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top