تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 09:24
کد خبر: 512763

افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه زیبایی

افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه زیبایی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۵ هزار مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید کریمی افزود: در تیرماه امسال هیات دولت مصوب کرد که جرائم مداخلات افراد غیرمجاز و غیرپزشک در امور پزشکی به روز شود که برای بار اول ۵۸۰ میلیون تومان و در صورت تکرار، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات پزشکی زیبایی، مردم باید اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند، اظهارداشت: رسانه ها باید اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند و زمانی که فردی به پزشک جهت خدمات زیبایی مراجعه می کند حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی کشور استعلام نموده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کند در غیر این صورت مراجعه به غیرپزشک می تواند آسیب های جدی ایجاد کند.

کریمی تصریح کرد: استاندارهایی توسط وزارت بهداشت جهت خدمات زیبایی تدوین شده است و پزشکان باید براساس استانداردهای ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی کنند.

به گفته وی، در سایت نظام پزشکی با جستجوی نام پزشک می توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آنها پی برد. در این صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نماها متمایز کنند.

کریمی اظهار داشت: همچنین در مراجعه به هر مرکز درمانی به پروانه فعالیت آن مرکز که توسط وزارت بهداشت صادر شده و نصب آن در معرض دید بیماران الزامی است توجه شود، همچنین ضروریست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از عوارض و آسیب های احتمالی، به هیچ عنوان به مرکزی که از وزارت بهداشت مجوز ندارد، مراجعه نکنند.

ایران جزو برترین‌های دنیا در جراحی پلاستیک

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز پیشتر گفته بود: کشور ما جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است و در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه اعزام بیمار به خارج از ایران نداریم بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم. جراحان پلاستیک ایرانی در مجامع بین المللی خوشنام بوده تکنیکها و نتایج اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی ایران طرفداران زیادی دارد.

دکتر بابک نیکومرام با اشاره به برخی از کمبودهای تجهیزات پزشکی این حوزه در کشور، اذعان کرد: این نوع مشکلات و کمبودها همگی ناشی از تحریم است اما معمولا با درایت و همراهی وزارت بهداشت و دیگر ارگانهای مسوول، مسیر هموار شده و وسایل و تجهیزات مورد نیاز، در کشور فراهم می‌شود.

وی عملکرد وزارت بهداشت در عرصه آموزش این رشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ فوق تخصص جراح پلاستیک در کشور تربیت می‌شود و خوشبختانه سطح کیفیت آموزش در ایران بسیار خوب است.

دکتر نیکومرام از مردم خواست به هیچ عنوان فریب اعمال جراحی زیبایی توسط افراد غیرحرفه‌ای را نخورند تا سلامت جسم و روان آنها دچار مخاطره نشود و اگر بدنبال جراحی پلاستیک و زیبایی می گردند، می توانید به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه نموده و یا از سایت نظام پزشکی از پزشک بودن و نوع تخصص و فوق تخصص جراح مورد نظر اگاهی یابند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عزم رزم و زوال بزم
اولین گروه دانشجویان شرکت کننده در مرحله سوم طرح حامیم +فیلم
استقلال برای فسخ قرارداد با این بازیکن باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کند
بایدن خواستار خویشتن‌داری ایران در پاسخ به ترور هنیه شد
واکنش پامپئو به سخنان هریس درباره جنگ اسرائیل و حماس
دوچرخه المپیک به دوچرخه‌سوار ایران اهداء شد
زمان مسابقه مهدی الفتی در ژیمناستیک المپیک تغییر کرد
برنامه رقابت‌های کشتی المپیک اعلام شد
معرفی وزرای پیشنهادی تا پایان هفته به مجلس
اعضای هیئت رئیسه شورای شهر انتخاب شدند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مشخص شد +فیلم
قطار ترکیبی تهران-کربلا راه‌اندازی می‌شود
افزایش امید پرسپولیس برای جذب عطیه الله | الاهلی قید یحیی را زد
چکیده مبسوط چیست و کدام مقالات به چکیده مبسوط نیاز دارند؟
شب‌ها قبل از خواب کدام چای را بنوشیم؟
داور زن تکواندو ایران برای قضاوت در المپیک عازم پاریس شد
هوش مصنوعی زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا
هوا تا چهارشنبه در این منطقه داغ‌تر می‌شود
آمریکا آرایش نظامی گرفت/ دلیلی برای وارد نشدن ایران به میدان نیست
اسرائیل و امارات پایگاه جاسوسی مشترک می‌سازند +جزئیات
اعتراف کارشناس BBC به ناتوانی اسرائیل مقابل ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top