تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 10:34
کد خبر: 512797

واکنش پامپئو به سخنان هریس درباره جنگ اسرائیل و حماس

واکنش پامپئو به سخنان هریس درباره جنگ اسرائیل و حماس

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا، معاون بایدن را به دلیل اظهارات اخیرش در مورد جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به شدت مورد انتقاد قرار داد .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پامپئو که در دوران ریاست جمهوری ترامپ خدمت می‌کرد، شنبه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: «چیزهایی که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید، به ادامه جنگ و ادامه خطر دامن می‌زند.»

او اضافه کرد: «هر زمان که می‌شنوم رئیس‌جمهور بایدن یا معاون رئیس‌جمهور آمریکا درباره آتش‌بس صحبت می‌کنند، آنچه واقعا می‌گویند این است که اجازه خواهند داد وحشت هفتم اکتبر دوباره تکرار شود.»

در حالی که هریس و بایدن ظاهرا هر ۲ از آتش‌بس در منطقه دفاع کرده‌اند، دولت واشنگتن تاکید کرده است که «امنیت» رژیم صهیونیستی یک اولویت کلیدی در مذاکرات است. از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی در حملات بی‌امان و مرگبار خود جان بیش از ۳۹ هزار فلسطینی را گرفته است و بی‌توجه به فشارهای نهادهای جهانی و بین‌المللی به کشتارها و جنایاتش ادامه می‌دهد. ایالات متحده به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم، از وارد آوردن هرگونه فشار به آن و مطالبه آتش‌بس امتناع می‌کند.

هریس در اظهاراتی پس از دیدار هفته گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، مقابل دوربین‌ها گفت: «من همیشه تضمین خواهم کرد که اسرائیل قادر به دفاع از خود، از جمله در برابر ایران و نیروهای مورد حمایت ایران مانند حماس و حزب‌الله باشد.»

پس از این گفت‌وگوی پشت درهای بسته، معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بیانیه‌ای در ظاهر تند و تیز در مورد تلفات غیرنظامیان فلسطینی در درگیری ارائه کرد که اندکی با بیانیه‌های قبلی واشنگتن تفاوت داشت.

هریس گفت: «آنچه در ۹ ماه گذشته در غزه رخ داده، ویرانگر است. تصاویر کودکان مرده و مردم گرسنه ناامید که برای امنیت فرار می‌کنند و گاهی اوقات برای بار دوم، سوم یا چهارم آواره می‌شوند. ما نمی‌توانیم در مواجهه با این فجایع به دور نگاه کنیم. ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم که در برابر رنج منفعل شویم و من سکوت نخواهم کرد.»

گرچه در ظاهر نتانیاهو در سفر به آمریکا مورد استقبال سفت و سخت سیاستمداران این کشور قرار نگرفت، اما این باور وجود دارد که او تاییدیه برنامه ترور «اسماعیل هنیه» را از سران ایالات متحده گرفت و بعد وارد عمل شد.

پامپئو، یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی، مدعی شد ایران در پشت صحنه حماس را کاملا تحت کنترل دارد. او با اشاره به تصمیم دولت ترامپ برای ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر «نیاز به قوه قهریه و نگرش سازش‌ناپذیر در برخورد با ایران» تاکید کرد.

در پی جنایت ترور سردار سلیمانی در دوره ریاست ترامپ، وعده‌ها برای پاسخ به ترور این سردار ایرانی تحقق یافت و ایران با شلیک چندین موشک پایگاه عین الاسد را مورد اصابت قرار داد؛ همان پایگاهی که گفته می‌شود پهپادها برای ترور سردار سلیمانی از آنجا بلند شدند.

پامپئو در ادامه ادعاها و لفاظی‌هایش گفت: «ایرانی‌ها توجه کردند و بازدارندگی دوباره برقرار شد. آنها فقط قدرت را خواهند فهمید.»

طی هفته گذشته، پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» یکی از مقامات ارشد حماس در ایران، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران آمده بود.

جنبش فلسطینی حماس چهارشنبه ۱۰ مرداد از به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی این جنبش در نتیجه حمله جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به محل اقامت او در تهران خبر داد. این جنبش فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول ترور شهید هنیه دانسته و گفت که این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام شدن خبر شهادت هنیه، اظهارات ضد و نقیضی ایراد کرد و گفت تل‌آویو «به اهداف جنگی خود دست می‌یابد.»

در پی آن، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «وضعیت خاورمیانه» گفت که ایران حق ذاتی خود را برای دفاع ازخود، مطابق با حقوق بین‌الملل، برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسماعیل هنیه در خاک خود در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد.

امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل گفت که تهران، مطابق با قوانین بین‌المللی، حق دفاع از خود را برای پاسخگویی به ترور هنیه محفوظ می‌دارد. او همچنین گفت که این ترور بدون حمایت اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد. نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست تا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات تجاوزکارانه اعمال کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ساخت سوله متری چند؟ هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۳
چسب زخم قلب ابداع شد
ماجرای گفتگوی شنیدنی رهبرانقلاب و مخبر +فیلم
اضافه خدمت در انتظار هافبک پیشین پرسپولیس
درخواست بازیگر «نون.خ» از امام حسین(ع)
دلیل ریزش بورس در روزهای اخیر چیست؟
سفر مهم وزیر خارجه اردن به تهران +جزئیات
پاسخ به شایعه/ دستگیری فرمانده یگان‌های ویژه فراجا؛ دروغ یا واقعیت؟
حالا رد کردن خرید جنجالی استقلال سخت شد!
امسال هم بسته اینترنت رایگان به خبرنگاران ارائه می‌شود؟
پاسخ ایران به اسرائیل ترکیبی خواهد بود
عزم رزم و زوال بزم
اولین گروه دانشجویان شرکت کننده در مرحله سوم طرح حامیم +فیلم
استقلال برای فسخ قرارداد با این بازیکن باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کند
بایدن خواستار خویشتن‌داری ایران در پاسخ به ترور هنیه شد
واکنش پامپئو به سخنان هریس درباره جنگ اسرائیل و حماس
دوچرخه المپیک به دوچرخه‌سوار ایران اهداء شد
زمان مسابقه مهدی الفتی در ژیمناستیک المپیک تغییر کرد
برنامه رقابت‌های کشتی المپیک اعلام شد
معرفی وزرای پیشنهادی تا پایان هفته به مجلس
اعضای هیئت رئیسه شورای شهر انتخاب شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top