تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 12:12
کد خبر: 512813

ساخت سوله متری چند؟ هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۳

ساخت سوله متری چند؟ هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۳

باید بدانید که برخی از موارد تاثیر مستقیمی در هزینه ساخت دارند. طبیعی است که هر چقدر متراژ بالاتر باشد، هزینه ساخت سوله نیز بالاتر می رود. و یا اینکه محل احداث سوله نیز در هزینه ساخت سوله تاثیر مستقیمی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هزینه ساخت سوله در سال 1403 برای کسانی که قصد راه اندازی یک کارگاه تولیدی یا کارخانه را دارند، مهم است. ممکن است شما بودجه کمی داشته باشید و طبیعی است که بخواهید قبل از احداث خط تولید، هزینه های آن را برآورد کنید.

از طرفی دانستن هزینه ساخت سوله باعث خواهد شد که شما برای ساخت و ساز کارخانه تولیدی صرفه جویی کنید. این کار باعث خواهد شد که هم سود زیادی از راه اندازی ساخت سوله داشته باشید و برنامه ریزی دقیق تری برای رسیدن به اهداف خود در نظر بگیرید.

البته باید توجه کنید که هزینه ساخت سوله با توجه به نوع سوله، سال و ماه ساخت، نوع متریال استفاده شده یکسان نیست. به همین دلیل شما نیاز دارید که اطلاعات دقیق تری از هزینه ساخت سوله داشته باشید.

البته همه مواردی که گفته شد از موارد تعیین کننده قیمت سوله نیستند و موارد دیگری نیز وجود دارد که در هزینه ساخت تاثیر گذار هستند. برای اینکه از هزینه ساخت سوله در سال 1403 اطلاع داشته باشید و سایر پارامترهای تاثیر گذار را نیز بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

موارد تاثیر گذار در هزینه ساخت سوله

باید بدانید که برخی از موارد تاثیر مستقیمی در هزینه ساخت دارند. طبیعی است که هر چقدر متراژ  بالاتر باشد، هزینه ساخت سوله نیز بالاتر می رود. و یا اینکه محل احداث سوله نیز در هزینه ساخت سوله تاثیر مستقیمی دارد.

محل احداث سوله

از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام ساخت سوله به آن توجه کرد محل احداث است. ممکن است محل ساخت و احداث در منطقه آب و هوایی قرار گرفته باشد که میزان باد و باران در آن منطقه بیشتر است. اگر قصد دارید، در منطقه ای سوله احداث کنید که احتمال وزش باد و باران شدید زیاد است، حتما باید در برابر وزش باد مقاوم تر ساخته شود.

نکته مهم دیگر که برای ساخت سوله باید در نظر بگیرید، میزان فاصله محل احداث با شرکت سازنده است. هرچقدر فاصله بین این دو زیادتر باشد، هزینه بالاتری نیز برای حمل و نقل در نظر گرفته خواهد شد. البته برخی از شرکت ها مانند بیستون سازه هزینه مناسبی برای حمل و نقل درخواست می کنند.

همچنین باید جنس خاکی که برای در آن قرار است سوله ساخته شود، در نظر گرفت به عنوان مثال ممکن است جنس خاک خیلی سست باشد و این مسئله باعث خواهد شد که مقاوم سازی سازه سخت تر انجام شود.

متراژ سوله

نکته دیگری که باید در هنگام ساخت سوله به آن توجه کرد، متراژ سوله است. برای اینکه در ساخت سازه به صورت اصولی پیش بروید، باید درک و هدف کاملی از کارگاهی که می خواهید تاسیس کنید داشته باشید.

برای مثال شما قصد دارید یک سالن پرورش دام احداث کنید. برای احداث این سالن باید متناسب با تجهزات و امکاناتی دارید متراژ سالن را در نظر بگیرید. در صورت نیاز می توانید از متخصصان شرکت سازنده برای متراژ کارگاه کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هرچقدر متراژ سوله بیشتر باشد، هزینه ساخت آن نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد طبقات سوله

تعداد طبقات در هزینه ساخت تاثیر مستقیمی دارند. برای اینکه ساخت طبقات چند طبقه استحکام بالاتری داشته باشند، باید زیر بنا به صورت اصولی و استاندارد انجام شود. ساخت زیر بنا برای هر نوع سازه ممکن است پیچیده و سخت باشد. به همین علت هزینه ساخت در این نوع سازه ها بالاتر است.

اندازه دهانه سوله

اندازه دهانه نیز بر هزینه های کلی تاثیر گذار است. هنگامی که نوع سوله را انتخاب می کنید باید به اندازه دهانه و شکل آن توجه کنید. در اکثر اوقات اندازه دهانه سوله و شکل آن به قیمت ساخت سوله نهایی تاثیر می گذارد.

سوله های با سقف شیب دار ممکن با قیمت بالاتری تمام شوند. این نوع سقف ها ممکن است باعث زیبایی بیشتر سازه شود، اما در نهایت هزینه زیادتری برای شما خواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم با توجه به بودجه تان اندازه دهانه و شکل آن را انتخاب کنید.

images_1722668295_66add507ce71d.jpg

ابعاد سوله 

اگر می خواهید سوله با قیمت پایینی تری برای شما تمام شود، باید به ابعاد سوله دقت کنید. ابعاد و ارتفاع سولع تاثیر مستقیم در قیمت نهایی سوله دارد. البته هر چقدر ابعاد و ارتفاع سوله بیشتر باشد،در برابر باد و سایر بلاهای طبیعی مقاوم است.

همچنین ابعاد و متراژ سوله به همدیگر مرتبط هستند. اگر متراژ بالاتری می خواهید باید از ابعاد بیشتری از سوله استفاده کنید. همچنین توجه به متریال نیز در ساخت سوله ارزان تاثیر گذار است و هزینه های جانبی را کاهش می دهد.

مصالح مورد نیاز

همانطور که اشاره شد مصالح می توانند قیمت سوله سازی نهایی را تغییر دهند. برای اینکه سازه با قیمت پایین تری ساخته شود، شما باید از مصالحی استفاده کنید که هم استقامت بالایی دارند و هم هزینه کمتری نیاز است.

استفاده از سوله لوله ای به جای تیرورقی می تواند در کاهش هزینه های ساخت سوله، بسیار موثر باشد. البته شرکت سازنده نیز می تواند در خرید مصالح با بهترین قیمت به شما کمک کند. در نهایت شما تصمیم گیرنده هستید که از چه نوع مصالح برای سقف، دیوار و غیره استفاده شود.

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۳

همه مواردی که در بالا ذکر شد همگی نقش موثری در قیمت نهایی سوله دارند. البته شرکت سازنده نیز در قیمت و اجرای سازه، حرف آخر را می زند. به شما توصیه می کنیم حتما با شرکت هایی همکاری داشته باشید که تجربه کافی در ساخت سوله را دارند.

با بررسی اکثر شرکت های ساخت سوله می توانیم به طور تقریبی بگوییم که قیمت هر متر مربع ساخت سوله سبک بین 700 هزار تا   2,200,000 تومان است. البته این قیمت در اکثر شرکت های ساخت سوله متفاوت است و بستگی به شرایط مختلف دارد.

images_1722668309_66add5158e4ad.jpg

شرکت بیستون سازه بهترین سازنده سوله در ایران

در میان این همه شرکت سازنده سوله، نام شرکت بیستون سازه به دلیل هزینه بسیار مناسب، سرعت ساخت و تحویل سازه و مقاومت بسیار زیاد سوله در برابر همچون برف سنگین، طوفان ها، گردباد ها و همچنین زلزله‌ های شدید می درخشد.

این شرکت همیشه سعی کرده با مناسب ترین قیمت بهترین سازه ها را برای شما صنعتگران تحویل دهد. امکان ساخت سوله در سراسر کشور نیز وجود دارد و بهترین انتخاب برای ساخت کارگاه های تولیدی، کارخانه ها، بیمارستان های موقت، سالن ورزشگاه و سالن پرورش دام است.

برای ارتباط با شرکت بیستون سازه با شماره های زیر در ارتباط باشید.

 تبریز، ولیعصر، فروغی، خیابان شیخ محمد خیابانی، ساختمان هما، پلاک ۱۷/۱

 تلفن همراه: ۰۹۱۴۴۳۱۷۱۹۲

 شماره دفتر: 04133202198

جمع بندی

همانطور که گفته شد هزینه ساخت سوله در سال 1403 بین 700 هزار تومان تا 2200000 است و این قیمت ممکن است در برخی از شرکت های ساخت سوله متفاوت باشد. برای ساخت هر نوع سازه باید به فاکتور هایی که در قیمت تاثیر گذار هستند، دقت کرد.

یکی از این فاکتورهای تاثیر گذار انتخاب شرکت سازنده سوله است. شرکت بیستون سازه با بیش از چندین دهه سابقه و تجربه، در کنار شما صنعتگران عزیز است.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روش های کسب درآمد از بیت کوین
اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند
جدایی ۵ بازیکن پرسپولیس قطعی شد
نگاه کردن به چه چیزهایی عبادت است؟ +فیلم
آغاز پیش فروش بلیت قطار اربعین از فردا
چمران بدون رای مخالف رئیس شورای شهر ماند
آغاز فروش بلیت قطار اربعین از فردا
المپیک پاریس؛ آغاز کشتی‌ها از فردا، در انتظار نخستین مدال
معصومه باقری برای قضاوت در مسابقات تکواندو عازم پاریس شد
سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟
ماجرای شنیدنی لحظات آخر عمر شهید هنیه +فیلم
عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است
مدال‌آوری سه نسل از یک خانواده در المپیک
برآورده شدن رویای کشور ۸۰ هزار نفری در المپیک
شوخی رهبرانقلاب با نوه شهید همدانی +فیلم
هراس آمریکا از ایران؛ واشنگتن پایگاه نظامی خود در سوریه را تقویت کرد
شمار شهدای غزه به ۳۹ هزار و ۵۸۳ نفر رسید
آغاز ثبت نام سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی
دانشجویان برای پیاده روی اربعین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان وام می گیرند
لغو ۱۶۳ پرواز شرکت‌های خارجی در اسرائیل و فرار صهیونیست‌ها به آمریکا و اروپا
آغاز آخرین فرصت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top