تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 13:41
کد خبر: 512814

۲ برداشت امنیتی از پافشاری رسانه‌های غربی بر دروغ بمب در ترور شهید هنیه

۲ برداشت امنیتی از پافشاری رسانه‌های غربی بر دروغ بمب در ترور شهید هنیه

رسانه‌های غربی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی بر شهادت او توسط جایگذاری بمب بسیار تاکید دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیروز سومین اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ترور و به‌شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه منتشر شد. در این اطلاعیه عنوان شده که؛ ‌«باتوجه‌ به تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت‌گرفته است.»

جدیدترین اطلاعیه سپاه پاسداران در حالی صادر شد که نیویورک‌تایمز، سی‌ان‌ان و برخی دیگر از رسانه‌ها پس از شهادت اسماعیل هنیه درباره شیوه شهادت او ادعاهایی را به نقل از منابع آگاه مطرح کردند که بر اساس آن هنیه با بمبی که دو ماه پیش در اتاقش کار گذاشته شده به شهادت رسیده است.

مهدی محمدی کارشناس مسائل بین‌الملل در این باره طی مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گزارش نیویورک‌تایمز درباره شهادت جناب اسماعیل هنیه به طرز فاحشی مملو از فیک نیوز است و باهدف عملیات روانی نوشته شده. مقصود سفارش‌دهنده به نظر من این است عملیات را امنیتی جلوه داده و در نتیجه پاسخ نظامی را غیرمتناسب معرفی کند.»

گمانه‌زنی دیگر از علت این دروغ‌پردازی‌ها سرعت بالای نهادهای اطلاعاتی ایران در شناسایی ریشه‌های ترور پس از اقدامات تروریستی در کشور است. مهارت مجموعه‌های اطلاعاتی کشور در کشف و شناسایی سرشاخه‌های هر اقدام تروریستی پس از اقدام بارها در مجامع امنیتی جهان مورد تأیید قرار گرفته است که نمونه آن، جنایت تروریستی کرمان است.

وزارت اطلاعات فردای وقوع حادثه یعنی 14 دی‌ماه در اطلاعیه‌ای از شناسایی 13 نفر از عوامل جنایت تروریستی کرمان در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

در دیگر اقدام تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ در شیراز که چهارم آبان 1401 رخ داد؛ چند روز بعد عاملان این اقدام تروریستی دستگیر و 17 آذر همان سال نیز، کیفرخواست 5 نفر از متهمان این پرونده صادر شد. کیفرخواست آن‌ها صادر شد.کارشناسان امنیتی معتقدند تجربه مقابله نهادهای امنیتی ایران در برابر بیش از 50 سرویس جاسوسی فعال در منطقه از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نهادهای قدرتمندی ساخته است که عملیات روانی دشمن در جهت فریب این نهادها به‌طورجدی فعال است.

خط رسانه‌ای ضدانقلاب در ماجرای ترور اسماعیل هنیه از این جهت نیز قابل تأمل است تا با فریب دستگاه امنیتی کشور ریشه‌یابی ترور را دچار ابهام کند.با وجود پروپاگاندای سنگین رسانه‌های محور صهیونیسم یک مأمور اطلاعاتیِ فرانسوی روایت این رسانه‌ها را زیر سوال برده و ماجرای بمب را غیرقابل‌باور دانسته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روش های کسب درآمد از بیت کوین
اعضای هیات امنای سازمان ملی سنجش معرفی شدند
جدایی ۵ بازیکن پرسپولیس قطعی شد
نگاه کردن به چه چیزهایی عبادت است؟ +فیلم
آغاز پیش فروش بلیت قطار اربعین از فردا
چمران بدون رای مخالف رئیس شورای شهر ماند
آغاز فروش بلیت قطار اربعین از فردا
المپیک پاریس؛ آغاز کشتی‌ها از فردا، در انتظار نخستین مدال
معصومه باقری برای قضاوت در مسابقات تکواندو عازم پاریس شد
سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟
ماجرای شنیدنی لحظات آخر عمر شهید هنیه +فیلم
عزم ایران برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی جدی است
مدال‌آوری سه نسل از یک خانواده در المپیک
برآورده شدن رویای کشور ۸۰ هزار نفری در المپیک
شوخی رهبرانقلاب با نوه شهید همدانی +فیلم
هراس آمریکا از ایران؛ واشنگتن پایگاه نظامی خود در سوریه را تقویت کرد
شمار شهدای غزه به ۳۹ هزار و ۵۸۳ نفر رسید
آغاز ثبت نام سیزدهمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی
دانشجویان برای پیاده روی اربعین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان وام می گیرند
لغو ۱۶۳ پرواز شرکت‌های خارجی در اسرائیل و فرار صهیونیست‌ها به آمریکا و اروپا
آغاز آخرین فرصت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top