تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 22:39
کد خبر: 512878

پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند

پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند

المپیک ۲۰۲۴ پاریس جنبه‌های زشتی را به نمایش گذاشته که با هیچ کدام از معیارهای مربوط به این رویداد بزرگ سنخیت ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، المپیک بالاترین سطح ورزش دنیاست؛ به‌طوریکه همه کشورها برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند در این رویداد بزرگ بدرخشند، مدال بگیرند و ولو یک پله هم که شده، جایگاه خود را ارتقاء بدهند.

برای میزبان این رویداد نیز ملاک‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا کشوری که قرار است پذیرای بیش از 10 هزار ورزشکار نخبه دنیا در طول کمتر از سه هفته باشد، بتواند المپیک را بالاترین و به‌روزترین استانداردها و تجهیزات برگزار کند.

این مسئله باعث شده تا سطح برگزاری بازی‌های المپیک در هر دوره نسبت به دوره قبلی افزایش داشته باشد؛ نکته‌ای که البته درخصوص بازی‌های 2024 پاریس صدق نمی‌کند.

در شرایطی که به نظر می‌رسید فرانسوی‌ها با توجه به اقداماتی از جمله برگزاری افتتاحیه در فضای باز و همچنین برگزاری مسابقات در اماکن تاریخی، شرایط جدیدی را رقم بزنند، اما نکات منفی به‌قدری زیاد است که همان نکات مثبت را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

از چند ماه قبل بحث آلودگی رودخانه سن مطرح شد و کار به جایی کشید که احتمال لغو میزبانی برخی مسابقات در این رودخانه نیز به میان آمد. برای پاکسازی این رودخانه کثیف دو میلیارد دلار هزینه شد و حتی برای آنکه نشان بدهند دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد، وزیر ورزش فرانسه نیز در رودخانه شنا کرد، اما این پایان کار نبود. در جریان برگزاری مسابقات سه‌گانه به عنوان یکی از رشته‌های طاقت‌فرسا و سخت در المپیک، «تایلر میسلاو چوک» ورزشکار کانادایی اعتراف کرد که نزدیک به 10 بار استفراغ کرده و این بی‌ارتباط با شنا در روخانه سن نبوده است.

البته او در این کار تنها نبود؛ چرا که «اکاترینا شابالینا» از قزاقستان نیز پس از شنا در رودخانه و انجام یک دور مسابقه دوچرخه‌سواری، دچار حالت تهوع شد و شرایط بسیار بدی را تجربه کرد. نکته بسیار مهم این است که شنا در رودخانه سن از سال‌ها قبل به دلایل آلودگی در آن ممنوع بود، اما فرانسوی‌ها بدون توجه به این مسئله برنامه‌ریزی کردند.

موضوع بسیار مهم دیگری که این بار نه فقط فرانسوی، بلکه کمیته بین‌المللی المپیک را نیز درگیر کرد، بحث جنسیت «ایمانه خلیف» بوکسور زن الجزایری بود که جنجال زیادی به راه انداخت. گفته شد که این بوکسور دارای کروموزوم‌های مردانه است و این همان موضوعی بود که باعث شد فدراسیون جهانی بوکس، خلیف را از مسابقات جهانی کنار بگذارد.

اما ظاهراً کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به این اتفاق بی تفاوت بود و دستور که خلیف بدون مشکل در المپیک شرکت کند.

هنوز هم نقل قول‌های زیادی درباره این ورزشکار می‌شود؛ از انتشار تصاویر کودکی‌اش توسط پدر او تا صحبت‌های حریفان این بوکسور. نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که IOC اقدام سال قبل فدراسیون جهانی بوکس را نادیده گرفته و انگار که قصد داشته در عرصه جدید خودنمایی کند و نشان بدهد که «حرف، حرف من است».

به این دو موضوع، توهین به مسیحیان در افتتاحیه، امکانات ضعیف در دهکده ورزشکاران و ... تاکنون رقم خورده‌اند؛ مواردی که باعث شده تا المپیک 2024 پاریس در زمره ضعیف‌ترین میزبانی‌های در تاریخ این رویداد قرار بگیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هوش مصنوعی به کمک پیش‌بینی جرم و جنایت می‌آید
خالق ChatGPT مچ دانشجوهای متقلب را می‌گیرد؟
شرکت در ضیافت شام کاخ باکینگهام با پیراهنی به رنگ پرچم فسطین
اگر دروغگویی یک رشته در المپیک بود!
آموزش و پرورش نباید دچار سیاست‌زدگی شود
درخواست پزشکیان از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق
راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرزهای اربعین خوزستان
دریافت هر گونه اطلاعات از خدمات سفر اربعین از طریق سامانه سماح
توسعه مدل‌های هوش مصنوعی با کتاب
تجمع ضد صهیونیستی مردم کابل در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» +عکس
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت
وحشت در اسرائیل؛ شاباک نتانیاهو را به زیرزمین می‌برد
ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند
رسانه عبری: حتما در معرض اقدام تلافی جویانه قرار خواهیم گرفت
زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند
باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد
پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند
غزه در آستانه فاجعه اپیدمیولوژیک است
انگلیس در خطر جنگ داخلی است
پیش فروش بلیت قطار رجا از فردا آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top