تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 23:12
کد خبر: 512880

باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد

باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه اعلام کرد که ایران بدون تردید از حق مشروع خود برای دفاع تمامیت ارضی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، باقری امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با «تانیا فایون» وزیر ژخارجه اسلوونی که کشورش عضو غیر دائم شورای امنیت است، پیرامون  اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح و ثبات و آرامش منطقه، ضرورت توقف نسل‌کشی در غزه و محکومیت اقدامات ناقض حقوق بین‌المللی رژیم صهیونیستی گفتگو و رایزنی کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه در این گفتگو با اشاره به استمرار و توسعه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با گذشت حدود سیصد روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه فلسطین در غزه، صهیونیست‌های شکست خورده در مقابل قدرت مقاومت، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود را در کشتار زنان، کودکان  و مردم بی‌دفاع و اماکن غیرنظامی به‌کار می‌گیرند. 

باقری در همین چارچوب تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین مبادرت به انجام اقدامات تروریستی علیه اماکن غیرنظامی در سایر کشورها مانند یمن، لبنان و اخیراً در تهران کردند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفتگو اظهار داشت:  ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن و لبنان در تعجبیم. همچنین عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشورهای اروپایی نیز برای ما جای سؤال دارد.

باقری همچنین خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

تانیا فایون نیز ضمن اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تاکید کرد، ما هرگونه نقض حقوق بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم همه طرف‌ها با حفظ خویشتن‌داری با حکمت و درایت در جهت تامین ثبات در منطقه گام بردارند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود، ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا نماید و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفتگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن تبریک انتخاب رییس جمهور جدید کشورمان اظهار داشت رئیس جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پیام مهمی را به جهانیان ارسال کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و پرورش نباید دچار سیاست‌زدگی شود
درخواست پزشکیان از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق
راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرزهای اربعین خوزستان
دریافت هر گونه اطلاعات از خدمات سفر اربعین از طریق سامانه سماح
توسعه مدل‌های هوش مصنوعی با کتاب
تجمع ضد صهیونیستی مردم کابل در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت
وحشت در اسرائیل؛ شاباک نتانیاهو را به زیرزمین می‌برد
ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند
رسانه عبری: حتما در معرض اقدام تلافی جویانه قرار خواهیم گرفت
زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند
باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد
پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند
غزه در آستانه فاجعه اپیدمیولوژیک است
انگلیس در خطر جنگ داخلی است
پیش فروش بلیت قطار رجا از فردا آغاز می‌شود
کاخ سفید ادعای سفر هیأت آمریکایی به تهران را رد کرد
عکس/ دیدار وزیر خارجه اردن با باقری
وحشت در کاربران صهیونیست
واکنش مقام ایرانی به سفر وزیر خارجه اردن به تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top