تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/14 - 23:26
کد خبر: 512883

ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند

ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پتروشیمی ونزوئلا گفت: سند مهمی در سال ۲۰۲۳ بین دو کشور امضا شد که توافقی در زمینه توسعه پتروشیمی با توان متخصصان ایرانی در ونزوئلا بود، ۱۵ نفر از ونزوئلا برای آموزش در زمینه مدیریت پروژه به شیراز آمدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ادواردو فرناندز، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پتروشیمی ونزوئلا در پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: شرکت پتروشیمی ونزوئلا یک شرکت کاملا دولتی است و 100درصد سهام آن متعلق به دولت ونزوئلاست.

وی افزود: شرکت های متعددی به عنوان شرکت‌های وابسته به این شرکت، در نقاط مختلف ونزوئلا واقع شده‌اند و این شرکت‌ها، شرکای داخلی و خارجی دارند و محصولاتی چون الفین‌ها، پلاستیک، کود و دیگر محصولات صنعتی را تولید می‌کنند.

فرناندز با بیان اینکه پلی‌اتیلن و پروپیلن از دیگر محصولات تولیدی پتروشیمی در ونزوئلاست، گفت: مجموعه‌ دیگری به عنوان مجموعه هوگو چاوز با ظرفیت 2 میلیون تن اوره و آمونیاک و انواع کودهای فسفاته به تولید محصول می‌پردازد.

وی ادامه داد: مجموعه خوزه آنتونیو مجموعه پتروشیمی دیگری آسا که شرکایی از ژاپن و ایتالیا دارد و تولیدکننده کود و برخی محصولات صنعتی است.

عضو هیئت رئیسه شرکت ملی پتروشیمی ونزوئلا در خصوص روابط ایران و ونزوئلا در پتروشیمی گفت: اولین ارتباط دو کشور به سال 1960 بازمی‌گردد اما توسعه روابط دو کشور مربوط به زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز است.

وی افزود: در سال 2005 قانونی در ونزوئلا مصوب شد که تحت عنوان همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری دو کشور ایران و ونزوئلا بود تا یک ابزار قانونی برای توسعه روابط دو کشور داشته باشیم.

فرناندز خاطرنشان کرد: بعد از آن 300 توافق در بخش‌های نفت، کاز، حمل و نقل، علوم، فناوری و توریسم، مواد غذایی، بهداشت، فرهنگ و مسائل دفاعی بین دو کشور به امضا رسید.

وی ادامه داد: سند مهمی در سال 2023 بین دو کشور امضا شد که توافقی در زمینه توسعه پتروشیمی با توان متخصصان ایرانی در ونزوئلا بود، 15 نفر از ونزوئلا برای آموزش در زمینه مدیریت پروژه به شیراز آمدند و مرکزی در ونزوئلا به عنوان مرکز توانمندسازی پتروشیمی ایجاد شد.

فرناندز خاطرنشان کرد: یک شرکت مشترکی در حوزه پتروشیمی با ایران تشکیل شد که هر دو کشور سهامدار آن شرکت هستند.

وی افزود: ونزوئلا از سال 2015 با تشدید تحریم‌ها مواجه بوده و ما بازسازی اقتصاد را با همکاری با شرکای خود ممکن دیدیم که یکی از مهمترین شرکای تجاری ونزوئلا، ایران است و در زمینه احیای پتروشیمی، رفع مشکلات و توسعه آن، همکاری بسیار خوبی با ایران آغاز شده است.

فرناندز با بیان اینکه در بخش‌های مختلف همکاری با ایران را در توسعه پتروشیمی ونزوئلا داریم، گفت: یک شرکت در ونزوئلا به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی فعالیت می‌کند که این شرکت از کاتالیست‌های تولید ایران برای بازسازی شرکت‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این پروژه ها بازسازی کارخانجات تولید کود نیتروژنه است.

وی افزود: در ونزوئلا با نگاهی به آینده، ظرفیت‌های توسعه پتروشیمی تا سال 2031 دیده شده که 12 پروژه در ابن زمینه وجود دارد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در متانول، اوره، بازسازی راه‌آهن، بنادر ویژه صادرات و واردات محصولات پتروشیمی در این طرح‌ها هستند، همچنین طرح‌هایی برای توسعه زنجیره تولید کود فسفات و کودهای نیتروژنه داریم.

عصر هیئت رئیسه شرکت ملی پتروشیمی ونزوئلا خاطرنشان کرد: لازم است ظرفیت های پتروشیمی ونزوئلا بیشتر برای ایرانی‌ها شناسایی و معرفی شود، ما شعاری داریم که "کار تیمی، پیروزی تضمینی است" و این کار تیمی را با کشور توانمند ایران آغاز کرده‌ایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و پرورش نباید دچار سیاست‌زدگی شود
درخواست پزشکیان از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق
راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرزهای اربعین خوزستان
دریافت هر گونه اطلاعات از خدمات سفر اربعین از طریق سامانه سماح
توسعه مدل‌های هوش مصنوعی با کتاب
تجمع ضد صهیونیستی مردم کابل در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت
وحشت در اسرائیل؛ شاباک نتانیاهو را به زیرزمین می‌برد
ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند
رسانه عبری: حتما در معرض اقدام تلافی جویانه قرار خواهیم گرفت
زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند
باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد
پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند
غزه در آستانه فاجعه اپیدمیولوژیک است
انگلیس در خطر جنگ داخلی است
پیش فروش بلیت قطار رجا از فردا آغاز می‌شود
کاخ سفید ادعای سفر هیأت آمریکایی به تهران را رد کرد
عکس/ دیدار وزیر خارجه اردن با باقری
وحشت در کاربران صهیونیست
واکنش مقام ایرانی به سفر وزیر خارجه اردن به تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top