تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 02:17
کد خبر: 512896

هوش مصنوعی به کمک پیش‌بینی جرم و جنایت می‌آید

هوش مصنوعی به کمک پیش‌بینی جرم و جنایت می‌آید

وزارت امنیت و اطلاعات آرژانتین با راه‌اندازی واحد جدیدی از قصد خود برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی به منظور پیش‌بینی جرم و جنایت و نیز جلوگیری از وقوع آنها خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از یورونیوز، این واحد علاوه بر گشت‌زنی با هواپیماهای بدون سرنشین و رصد شبکه‌های اجتماعی، وظیفه استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تقویت بکارگیری تدابیر امنیتی را برای ایفای نقش موثر در «پیشگیری، کشف، تحقیق و تعقیب جرم» بر عهده خواهد داشت.

پاتریشیا بولریچ، وزیر امنیت آرژانتین، اعلام کرد که «کارایی بخش‌های مختلف این وزارتخانه و پلیس فدرال و نیروهای امنیتی با بکارگیری هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند و امکان واکنش سریع‌تر و دقیق‌تر به تهدیدات و شرایط اضطراری فراهم می‌شود.»

به گفته او، واحد جدید «از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده‌های جرایم تاریخی با هدف پیش‌بینی جرایم آتی و کمک به پیشگیری از وقوع آنها استفاده خواهد کرد.»

هر چند او، ایالات متحده، چین، اسرائیل و برخی دیگر از کشورها را از پیشگامان استفاده از هوش‌مصنوعی در نهادهای امنیتی معرفی کرد تا این تصمیم خود را عادی‌سازی کند ولی گروه‌های حقوق بشری نسبت به بروز تبعاتی همچون نقض آزادی بیان از طریق رواج خودسانسوری مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توسط مردم به دلیل ترس از مواجهه نهادهای امنیتی، ابراز نگرانی کردند.

مرکز مطالعات آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات آرژانتین هشدار داد که از دولت می‌تواند از این فناوری برای ساکت کردن منتقدان خود در میان دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و فعالان مدنی سوء استفاده کند. این نهاد مدنی خواستار شفافیت دولت در مورد مبدا تولید فناوری خریداری شده و کارکرد آن شد.

سال گذشته نیز دادگاهی در بوئنوس آیرس حکم داد که استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط دولت در پایتخت، خلاف قانون اساسی آرژانتین است.

خاویر مایلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین، اواخر سال گذشته با طرح وعده‌های مبارزه با بحران اقتصادی و اعمال سخت‌گیری در برابر جرم و جنایت، پیروز انتخابات شد. او اخیرا پس از سفر به سیلیکون ولی، با مدیران چندین شرکت بزرگ آمریکاییِ فعال در حوزه فناوری از جمله ایلان ماسک دیدار کرده و از آنها برای سرمایه‌گذاری در کشورش دعوت بعمل آورده است.

همزمان، اصلاحات اقتصادی او به وقوع اعتراض‌های خیابانی دامن زده، به طوری که تنها در ژوئن گذشته به دلیل مداخله پلیس، ده‌ها زخمی و ۱۵ بازداشتی گزارش شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هوش مصنوعی به کمک پیش‌بینی جرم و جنایت می‌آید
خالق ChatGPT مچ دانشجوهای متقلب را می‌گیرد؟
شرکت در ضیافت شام کاخ باکینگهام با پیراهنی به رنگ پرچم فسطین
اگر دروغگویی یک رشته در المپیک بود!
آموزش و پرورش نباید دچار سیاست‌زدگی شود
درخواست پزشکیان از مردم برای حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق
راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در مرزهای اربعین خوزستان
دریافت هر گونه اطلاعات از خدمات سفر اربعین از طریق سامانه سماح
توسعه مدل‌های هوش مصنوعی با کتاب
تجمع ضد صهیونیستی مردم کابل در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» +عکس
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با ژیان نمی‌شود بنز را گرفت
وحشت در اسرائیل؛ شاباک نتانیاهو را به زیرزمین می‌برد
ایران پتروشیمی ونزوئلا را احیا می کند
رسانه عبری: حتما در معرض اقدام تلافی جویانه قرار خواهیم گرفت
زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند
باقری: بی‌تردید از حق مشروع خود برای دفاع استفاده خواهیم کرد
پزشکیان: ترور شهید هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
پاریس رکورد بدترین المپیک را به نام خود می‌زند
غزه در آستانه فاجعه اپیدمیولوژیک است
انگلیس در خطر جنگ داخلی است
پیش فروش بلیت قطار رجا از فردا آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top