تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 09:35
کد خبر: 512913

رایزنی تل آویو با آمریکا و اروپا برای دفاع در برابر ایران

رایزنی تل آویو با آمریکا و اروپا برای دفاع در برابر ایران

یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب فاش کرد که اسرائیل با مقامات آمریکا و کشورهای غربی برای دفاع از تل آویو در برابر حمله ایران رایزنی و گفت وگو در حال گفت وگو و رایزنی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نام کشورهای غربی که اسرائیل با آن ها تماس گرفته، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

از سوی دیگر روزنامه «معاریو» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره گزارش داد: چشمان ما به زمین و آسمان است و آماده تلاش (گروه‌های مورد حمایت ایران) برای نفوذ و سناریوهای غیرقابل پیش بینی هستیم.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که اظهارات مقامات ایرانی در مورد انتقام از اسرائیل را در پی ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی دفتر حماس، باید جدی گرفت.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌ اس ‌ان‌ بی‌ سی آمریکا افزود که اظهارات مقامات ایرانی درباره انتقام گرفتن از اسرائیل باید جدی گرفته شود.

او تصریح کرد: ایران تا کنون ثابت کرده است که توانایی و اراده برای حمله به اسرائیل را دارد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن متقاعد شده است که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد به تلافی ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، به اسرائیل حمله کند و آمریکا درحال آماده‌سازی برای مقابله با این حمله است.

این رسانه نوشت که مقامات آمریکایی همچنین گفتند که انتظار دارند حملات جمهوری اسلامی اسلامی به سبک حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران در روز ۲۵ فروردین (۱۳ آوریل) باشد و ممکن است این حملات از نظر مقیاس از حملات پیشین وسیع تر باشد و حزب‌الله لبنان نیز در آن نقش ایفا کند.

آکسیوس ادامه داد: یک مقام آمریکایی گفت جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا از روز چهارشنبه نشانه های روشنی دریافت کرد که ایران قصد دارد انتقام بگیرد. دو مقام آمریکایی گفتند که ممکن است چند روز طول بکشد تا ایرانی‌ها و نیروهای نیابتی آنها برای حمله به اسرائیل هماهنگ و آماده شوند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که پنتاگون و فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی مشابه آنچه در حمله آوریل گذشته انجام شد، هستند. یک مقام گفت که آماده سازی ها شامل استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در شرق مدیترانه و دریای سرخ است.

بر اساس این گزارش، این مقام مسئول گفت: انتظار داریم چند روز سخت باشد. یک مقام ارشد اسرائیلی نیز گفت جامعه اطلاعاتی اسرائیل انتظار دارد که ایران یک حمله موشکی گسترده ای به اسرائیل انجام دهد.

این خبرها در شرایطی منتشر می شود که رژیم صهیونیستی به دلیل احتمال حمله تلافی‌جویانه گروه های مقاومت در ترور دو شخصیت بزرگ محور مقاومت در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی در شب های گذشته گزارش دادند که چندین بیمارستان آماده انتقال بیماران به پارکینگ‌های زیرزمینی برای انجام اقدامات درمانی هستند.

همچنین خبر می رسد که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی برای درگرفتن درگیری و پذیرش زخمی‌های احتمالی و تخلیه مراکز بهداشتی در زیر آتش آماده هستند.

همه ارکان رژیم صهیونیستی به دنبال ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فؤاد علی الشکر» فرمانده ارشد حزب الله به حالت آماده باش درآمده است.

هنیه بامداد روز چهارشنبه (۱۰ مردادماه) در حمله کور وبزدلانه رژیم صهیونیستی به محل اقامت وی در تهران به شهادت رسید.

الشکر نیز سه شنبه شب (۹ مردادماه) در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور
ده نمکی اخراجی های ۴ را می سازد
چالش همیشگی نکونام در استقلال!
مخفیگاه زیرزمینی نتانیاهو آماده شد؟
ساعت کاری بانک‌های ۱۵ استان در روز ۱۶ مرداد تغییر کرد
پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد
مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد
شمشیربازی ایران رنک ششم جهان شد
معرفی ۵ تا از بهترین اکانت‌‌های پرمیوم که ارزش خرید دارند
بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران
کاربرد ترمووال چیست؟ + ۸ ایده جذاب
راهنمای خرید الکتروموتور صنعتی مناسب
اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه
مراسم معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور پزشکیان برگزار شد
جزئیات نامه به معاون اول رئیس جمهور در خصوص وضعیت بازار سرمایه
مقایسه قهرمان فرانسوی المپیک با طلبکاران ناکام ایرانی
ساعت دقیق مبارزه کشتی‌گیران ایران در المپیک
کاهش ساعت کار ادارات و بانک‌ها در ۱۵ استان + اسامی
تیم ملی کشتی آزاد عازم پاریس شد
تکذیب نقل قول‌ منتسب به سردار عالیرتبه سپاه درباره واکنش موشکی ایران علیه اسرائیل
جمله عجیب جدا شده پرسپولیس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top