تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 09:39
کد خبر: 512917

نمایندگان کنگره هشدار دادند: با ایران وارد جنگ نشوید

نمایندگان کنگره هشدار دادند: با ایران وارد جنگ نشوید

همزمان با افزایش تنش‌ها در غرب آسیا و خطر وقوع یک جنگ فراگیر در منطقه ۲ عضو کنگره آمریکا نسبت به ورود واشنگتن به یک درگیری مسلحانه با ایران هشدار دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به دست رژیم صهیونیستی و همچنین شهادت یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله اسرائیل به ساختمانی مسکونی در جنوب بیروت طی هفته گذشته، نگرانی‌ها نسبت به تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا و وقوع یک جنگ منطقه‌ای افزایش پیدا کرده است.

رو خانا، عضو دموکرات کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به ارائه قطعنامه‌ای از سوی سناتور لیندسی گراهام برای اجازه استفاده از نیروهای مسلح ایالات متحده علیه ایران واکنش نشان داد و نسبت به کشیده شدن پای واشنگتن به درگیری مسلحانه با ایران هشدار داد.

او در پیام خود تاکید کرد: آمریکا نباید وارد جنگ با ایران شود.

این نماینده دموکرات افزود: جنگ عراق بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا در قرن بیست و یکم بود. هر نامزدی که این چرخه را اداره می‌کند، باید مشخص کند که در این مورد کجا ایستاده است.

همچنین مارک پوکان، نماینده دموکرات در کنگره ایالات متحده روز یک‌شنبه گفت: من با روخانا موافقم. نباید با ایران جنگ شود! بیایید همه بر این موضوع به توافق برسیم.

بنابر گزارش پایگاه خبری-تحلیلی کامِن دریمز، حسن الطیب، مدیر قانونگذاری برای سیاست خاورمیانه در کمیته دوستان در قانونگذاری ملی از رو خانا خواست تا قطعنامه مربوط به اختیارات جنگی را ارائه کند و استدلال کرد که «ما واقعاً می‌توانیم از وسیله‌ای مانند این برای افزایش فشار برای عدم مداخله نظامی ایالات متحده در جنگ فاجعه‌بار با ایران استفاده کنیم».

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده بود، بامداد روز چهارشنبه در اقامتگاه خود به شهادت رسید.

تریتا پارسی، معاون اجرایی موسسه کوئینسی پس از شهادت اسماعیل هنیه گفت: نتانیاهو با ترور هنیه به‌طور سیستماتیک مذاکرات آتش‌بس در غزه را خراب کرده است زیرا پایان دادن به جنگ احتمالاً به کار سیاسی او پایان می‌دهد».

او همچنین تصریح کرد: دوباره در حال پیمودن مسیری تکراری هستیم؛ تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ فراگیر با تحت فشار قرار دادن ایران برای مقابله به مثل نکردن. اگر بایدن برای آتش‌بس غزه فشار می‌آورد، ما همیشه در پرتگاه جنگ قرار نداشتیم.

از زمان آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در اکتبر گذشته نیروهای اسرائیلی با حمایت دیپلماتیک و تسلیحاتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کنگره بیش از ۳۹ هزار غیرنظامی را در این منطقه کشته‌اند که اغلب آنها زنان و کودکان هستند. همچنین بیش از ۹۱ هزار نفر در این حملات زخمی شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور
ده نمکی اخراجی های ۴ را می سازد
چالش همیشگی نکونام در استقلال!
مخفیگاه زیرزمینی نتانیاهو آماده شد؟
ساعت کاری بانک‌های ۱۵ استان در روز ۱۶ مرداد تغییر کرد
پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد
مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد
شمشیربازی ایران رنک ششم جهان شد
معرفی ۵ تا از بهترین اکانت‌‌های پرمیوم که ارزش خرید دارند
بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران
کاربرد ترمووال چیست؟ + ۸ ایده جذاب
راهنمای خرید الکتروموتور صنعتی مناسب
اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه
مراسم معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور پزشکیان برگزار شد
جزئیات نامه به معاون اول رئیس جمهور در خصوص وضعیت بازار سرمایه
مقایسه قهرمان فرانسوی المپیک با طلبکاران ناکام ایرانی
ساعت دقیق مبارزه کشتی‌گیران ایران در المپیک
کاهش ساعت کار ادارات و بانک‌ها در ۱۵ استان + اسامی
تیم ملی کشتی آزاد عازم پاریس شد
تکذیب نقل قول‌ منتسب به سردار عالیرتبه سپاه درباره واکنش موشکی ایران علیه اسرائیل
جمله عجیب جدا شده پرسپولیس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top