تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 09:53
کد خبر: 512923

معنی توئیت عباس عبدی درباره ترور چیست؟

معنی توئیت عباس عبدی درباره ترور چیست؟

عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در مقام وکیل مدافع و در جدیدترین توییت خود، «تندروها» را متهم کرده که با فشار روی دولت، می‌خواهند کشور را به سمت درگیری نظامی سوق دهند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روزنامه جوان، عباس عبدی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که با پیروزی دکتر پزشکیان و عضویت در شورای راهبری انتخاب کابینه، فعالیت‌های سیاسی خود را پررنگ‌تر از گذشته از سر گرفته و گویی این روز‌ها به اعتبار همان شورا، احساس مالکیت در دولت چهاردهم می‌کند، در مقام وکیل مدافع و در جدیدترین توییت خود، «تندروها» را متهم کرده که با فشار روی دولت، می‌خواهند کشور را به سمت درگیری نظامی سوق دهند!

اشاره عبدی به «مطالبه عمومی» مردم از نظام اسلامی است که باید به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه، پاسخ سخت و قاطعانه بدهد. اما او کوشیده است این مطالبه ملی را در حد یک گروه فشار تندرو موهوم تقلیل دهد. عبدی نوشته: «با این فشاری که تندرو‌ها برای ورود به درگیری نظامی می‌آورند، آن هم به دولت، کم کم همه باید متوجه شوند که ماجرا چه بوده؟»

دکتر عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای از عبدی پرسیده این فشار ادعایی شما کجاست و چرا ما نمی‌بینیم و نمی‌فهمیم؟ او سپس ادامه داده از نوشتار عبدی این‌گونه برداشت می‌شود که «ترور هنیه توسط تندرو‌های داخلی! انجام شده که جنگی را شروع کنند.»

 اصلاح طلب

پاسخ عبدی به این پرسش گنجی هم، مبهم و همچون توییت اول، مصداق تشویش اذهان عمومی است: «در اینکه اسرائیل پشت این اقدام بوده، طبعاً تردیدی نیست، ولی روشن است که فشار تبلیغی به تصمیم‌گیران برای پاسخ به هر قیمتی، جز اینکه دست آنان را در اتخاذ موضع مناسب باز نگذارد، نتیجه دیگری ندارد.»

اینکه رژیم صهیونیستی در اقدامی آشکار و برخلاف همه قواعد و مقررات حقوقی و بین‌المللی، یک میهمان دیپلمات را در ایران ترور می‌کند و امنیت کشور را به چالش می‌کشد، موضوعی نیست که بخواهد به یک مناقشه سیاسی تبدیل شود و برخی، چون عبدی به گونه‌ای بنویسند که بوی تشویش اذهان عمومی و انفعال از آن استشمام شود.

اراده نظام و مطالبه قاطبه مردم بر تنبیه متجاوز است و باید رژیم صهیونیستی به خاطر این اقدام تجاوزکارانه مجازات شود. رئیس‌جمهور محترم نیز بار‌ها در مواضع و دیدار‌های خود بر این حق مشروع تأکید کرده‌اند، لیکن چگونگی و کیفیت این تصمیم در شورای عالی امنیت ملی و با مشورت دستگاه‌های مسئول مدیریت و راهبری خواهد شد. بنابراین نه این توییت‌های منفعلانه و نه آن فشار‌های ادعایی و موهوم، در تصمیم این شورا اثرگذار نخواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمان کشتی جهان المپیک را از دست داد
پیام‌های مصر به ایران و اسرائیل قبل از حمله احتمالی
جنگنده‌های اسرائیل دیوار صوتی بیروت را شکستند
لحظه ورود معترضان به مقرنخست وزیر بنگلادش +فیلم
نخست وزیر بنگلادش به هندوستان گریخت +جزئیات
اولین تصاویر از لحظه فرار نخست‌ وزیر بنگلادش +فیلم
وضعیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم
کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور
ده نمکی اخراجی های ۴ را می سازد
چالش همیشگی نکونام در استقلال!
مخفیگاه زیرزمینی نتانیاهو آماده شد؟
ساعت کاری بانک‌های ۱۵ استان در روز ۱۶ مرداد تغییر کرد
پژوهشگاه‌ حوزه و دانشگاه دانشجوی دکتری استاد محور می‌پذیرد
مهلت ثبت نام آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تمدید شد
شمشیربازی ایران رنک ششم جهان شد
معرفی ۵ تا از بهترین اکانت‌‌های پرمیوم که ارزش خرید دارند
بهترین آموزشگاه زبان در غرب تهران
کاربرد ترمووال چیست؟ + ۸ ایده جذاب
راهنمای خرید الکتروموتور صنعتی مناسب
اظهارات فرمانده کل سپاه درباره پاسخ ایران به تجاورز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه
مراسم معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور پزشکیان برگزار شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top