تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 13:23
کد خبر: 512972

مجتبی طهماسبی ؛

کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور

کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور

باید گفت این ترور‌ها نه تنها از عزم و اراده گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی نمی‌کاهد، بلکه نشان می‌دهد که تنها راه رسیدن به صلح پایدار، پایبندی به اصول انسانی و بین‌المللی و اجتناب از خشونت و ترور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یادداشت از مجتبی طهماسبی*/// پذیرش آتش‌بس و مذاکره برای تبادل اسرا، به منزله پایان حیات سیاسی نتانیاهو است. در شرایطی که از سوی گروه‌های مقاومت در منطقه مورد حمله قرار می‌گیرد، ترور می‌تواند راه‌حلی برای خروج از بن‌بست انتقادات و اختلافات داخلی باشد. نتانیاهو و رژیم صهیونیستی، با ترور اسماعیل هنیه در تهران، نشان دادند که برای حفظ قدرت و جلوگیری از شکست، از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند.

کارنامه سیاه رژیم در ترور

رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها نشان داده که در زمان‌های حساس و زمانی که مذاکرات صلح به مرحله جدی می‌رسد، از ترور به عنوان ابزاری برای جلوگیری از پیشرفت این مذاکرات استفاده می‌کند. این اقدامات نه تنها به افزایش تنش‌ها منجر می‌شود، بلکه تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را نیز به مخاطره می‌اندازد.

در اوایل ژانویه ۲۰۲۴، صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، در بیروت توسط پهپاد‌های صهیونیستی ترور شد. این اقدام، همانند ترور‌های پیشین کمال عدوان، کمال ناصر و ابو یوسف النجار در سال ۱۹۷۳ و خلیل الوزیر ابوجهاد در سال ۱۹۸۸، نشان‌دهنده استراتژی همیشگی رژیم صهیونیستی برای حذف رهبران مقاومت است.

پرده اول؛ بسته پیشنهادی بایدن

جو بایدن در ۳۱ می ۲۰۲۴، از طریق حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه داد. این طرح از طریق قطر به حماس منتقل شد و مفاد آن توسط خبرگزاری الجزیره منتشر شد. مفاد این طرح سه مرحله‌ای شامل:

مرحله اول: ۶ هفته طول می‌کشد که شامل «آتش بس کامل»، خروج نیرو‌های اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه،  آزادی تعدادی از اسرا، و افزایش کمک‌های بشردوستانه است

مرحله دوم: تبادل تمامی گروگان‌های زنده باقی‌مانده و خروج کامل سربازان اسرائیلی از غزه

و مرحله سوم: آغاز بازسازی غزه و بازگرداندن بقایای اسراء.

پرده دوم؛ قبول ظاهری آتش بس

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نیوز، حمایت خود را از این طرح اعلام کرد و تأکید داشت که رژیم صهیونیستی شروط آتش‌بس را پذیرفته است. با این حال، وی اذعان کرد که اسرائیلی‌ها هنوز طرح روشنی برای پایان جنگ در غزه ندارند.

لازم بذکر است که حدود ۱۷ کشور از جمله فرانسه، اسپانیا، کانادا و آرژانتین از این طرح حمایت کردند و از رهبران رژیم صهیونیستی و حماس خواستند تا برای انعقاد این توافقنامه مصالحه کنند.

پرده آخر؛ رژیم صهیونیستی زیر میز می‌زند

ترور رهبر مقاومت فلسطین در تهران! ترور اسماعیل هنیه و دیگر رهبران حماس توسط رژیم صهیونیستی، نشان‌دهنده سیاست‌های همیشگی این رژیم برای حفظ قدرت و جلوگیری از پیشرفت مذاکرات صلح است.

این اقدامات نه تنها به افزایش تنش‌ها منجر می‌شود، بلکه تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را نیز به خطر می‌اندازد. به نظر می‌رسد که دولت نتانیاهو برای حفظ کابینه خود و جلوگیری از سقوط، از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند، حتی اگر به قیمت جان رهبران مقاومت و ایجاد آشفتگی بیشتر در منطقه باشد.

باید گفت این ترور‌ها نه تنها از عزم و اراده گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی نمی‌کاهد، بلکه نشان می‌دهد که تنها راه رسیدن به صلح پایدار، پایبندی به اصول انسانی و بین‌المللی و اجتناب از خشونت و ترور است.

*کارشناس مسائل بین الملل

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برنامه عزاداری هیئات در دهه اول ماه صفر اعلام شد
میرزازاده با برد شروع کرد
اعمال و آداب مخصوص شب اول ماه صفر
همایش بزرگداشت روز خبرنگار +عکس
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند
هیئت‌رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی فردا انتخاب می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top