تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 14:46
کد خبر: 512983

وعده پزشکیان به اعضای کمیسیون بهداشت مجلس درباره حوزه سلامت

وعده پزشکیان به اعضای کمیسیون بهداشت مجلس درباره حوزه سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول دادند در جلسه سران قوا موضوع بحث ترخیص کالاهای حوزه سلامت و غذای مردم اولویت اول ایشان در جلسه سران قوا باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ درباره جزئیات جلسه اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس جمهور گفت: امروز صبح اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با رئیس جمهور  داشتند که نمایندگان دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور را به ریاست محترم جمهور تقدیم کردند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم نزدیک به دو دهه تجربه حضور در کمیسیون بهداشت و درمان را داشتند و شناخت خوبی نسبت به این دغدغه‌ها داشتند.وزیر بهداشتی به مجلس معرفی می‌کنیم که توانایی اجرای قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری را داشته باشد اسحاقی افزود: نکات مهمی در این جلسه مطرح شد.

رئیس جمهور اشاره کردند که سعی می‌کنیم شخصی را به عنوان وزیر بهداشت به مجلس معرفی کنیم که توانایی اجرای قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم را داشته باشد.

اسحاقی تصریح کرد: رئیس جمهور گفت که اعتقاد اینجانب این است که یکی از نشانه‌های تقوا درست عمل کردن و تخصص در کاری است که شخص در آن جایگاه گمارده می‌شود و این هدف ما برای انتخاب وزرا به مجلس شورای اسلامی مخصوصاً در حوزه بهداشت و درمان است.

تاکید بر لزوم ثبات مدیریتی در کشور  اسحاقی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور به این موضوع نیز اشاره کردند که یکی از دلایلی که ما در کشور با چالش‌های بسیار زیادی مواجه هستیم بی ثباتی در مدیران است که باعث شده مدیریت در کشور جان نگیرد. لذا با این هدف ما مدیرانی را انتخاب خواهیم کرد بتوانیم شاهد ثبات مدیریتی در کشور باشیم.

توجه رئیس‌جمهور به  اجرای کامل قانون پزشک خانواده و قانون جوانی جمعیتاسحاقی  گفت: رئیس جمهور توجه ویژه به اجرای کامل قانون پزشک خانواده همچنین قانون حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت خواهند داشت. اعضای کمیسیون به این موضوع نیز اشاره کردند که قانون حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در بحث‌های مختلف آن در حوزه پرداخت تسهیلات، زمین، خودرو و همه مشوق‌هایی که به عبارتی در این قانون دیده شد بعضاً  کامل و درست اجرا نشده است.

اسحاقی بیان کرد: برخورداری عادلانه مردم روستاها و شهرهای کشور و دسترسی آسان از خدمات بهداشت و درمان، عدم تمرکز امکانات درمانی و متخصصان در کلانشهرها از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد چرا که امروز شاهد این هستیم که ۶۰ درصد از متخصصان کشور در ۵  کلانشهر حاضر هستند و این باعث ضرر شده است.تاکید بر جلوگیری از خروج نخبگان وی ادامه داد: جلوگیری از خروج نخبگان با یک برنامه‌ریزی و یک چشم انداز بسیار نتیجه بخش نیز از مواردی بود که در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با رئیس جمهور محترم مطرح شد.

اسحاقی تاکید کرد: رئیس جمهور  به این موضوع اشاره کردند که متاسفانه مواد مصرفی تجهیزات و مواد اولیه دارو در گمرکات است به عنوان مثال ۱۷ میلیون دلار ما کالاهای اهدایی در حوزه بهداشت در گمرک مانده‌اند که از این ۱۷ میلیون دلار ۱۵۰ هزار تا کیت تشخیصی است که می‌تواند برای تشخیص تب دنگی استفاده شود. سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: رئیس جمهور قول دادند در جلسه سران قوا موضوع بحث ترخیص کالاهای حوزه سلامت و غذای مردم اولویت اول ایشان در جلسه سران قوا باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همایش بزرگداشت روز خبرنگار +عکس
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند
هیئت‌رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی فردا انتخاب می‌شوند
لاریجانی: پروژه بی‌حجابی قوی‌تر از زمان رضاخان درحال انجام است
آغاز اجرای قانون مجلس درباره افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی
پزشکیان: تأمین رضایت مردم رسالت اصلی دولت چهاردهم است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top