تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 14:56
کد خبر: 512988

لاریجانی: پروژه بی‌حجابی قوی‌تر از زمان رضاخان درحال انجام است

لاریجانی: پروژه بی‌حجابی قوی‌تر از زمان رضاخان درحال انجام است

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: الان هم پروژه ترویج بی حجابی بسیار قوی تر از زمان رضا خان در حال انجام است، و نباید ساده لوحانه به این موضوع نگاه می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه نشست مبانی حقوق بشر اسلامی و  غربی از اندیشه تا عمل در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در این نشست تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرین و پر هیجانی داریم و هر روز مسائلی جدیدی داریم که باید این ها را برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: اسلامی که متحجرانه آن را به کنج خانه برده بودند امروز در هر روزی که می گذرد از مسائل جدیدی پرده برداری می کند و اسلام عقلانیتی است که در موقعیت های مختلف خودش را شکوفا می کند.وی افزود: در حقوق بشر ما روبرو شده ایم با آزادی بیان، اما قوانین در جمهوری اسلامی منبعث از فکر شرعی و نیاز و مصلحت هستند.

لاریجانی تصریح کرد: به عنوان مثال همین موضوع حجاب، مسئله حجاب مسئله دعوایی نیست، البته یک پیچیده گی هایی دارد و بی حجابی در زمان رضا خان یک پروژه انگلیسی بود.وی در ادامه گفت: الان هم پروژه ترویج بی حجابی بسیار قوی تر از زمان رضا خان در حال انجام است، و نباید ساده لوحانه به این موضوع نگاه می کنیم.

وی تصریح کرد: تا به حال در مسائل بین المللی حقوق بشری محور آزادی بوده است اما این خشونت است یک مسئله مبنایی در جوامع غربی و حقوق بشری است.لاریجانی خاطرنشان کرد: وقتی که رژیم صهیونسیتی به غزه حمله کرد یک فیلسوفی معروفی مثل هابرماس از این موضوع دفاع کرد و این دفاع او فراتر از تعصب است.

کسانی که ایران را تمسخر میکنند حادثه ۱۱سپتامبر را فراموش کرده اند

وی افزود: این دفاع برمی‌گردد به نظم مدنی در تفکر سکولاریسم که هابرماس دارد، در تمدن غربی که امروز خود را به دنیا می خواهد تحمیل کند اولین رکن ش این است که انسان به عمل خود خودش را می سازد، اصل دوم شان این است که سعادت یک پروژه فردی است و نقشه های جامع برای سعادت بشری پایه و عاقبت خوب ندارند.

لاریجانی در ادامه گفت: ما یک حادثه ای در تهران داشتیم که زبان دشمنان به نوعی باز شد در حالی که این ها ظاهرا فراموش کردند که در آمریکایی چهار تا نهاد رسمی امنیتی و نظامی دارد یک حادثه ای بزرگ مثل یازده سپتامبر رخ می دهد.

وی افزود: در نهادها و جوامع غربی نهادهای امنیتی می توانند افراد را بدون احکام قضایی افراد را بگیرند، نهادهای امنیتی می توانند از انواع شکنجه های جانی استفاده کنند و این ها بخشی از قوانین مصوب در تفکر سکولار لیبرال و کشورهای غربی است.وی ادامه داد: با این وجود، اگر چه آزادی محور کشورهای غربی بوده اما ما باید خشونت را محور این کشورها نشان دهیم.

لاریجانی در پایان گفت: امیدواریم همه ایم فعالیت ها و نشست ها تاثیری در اعتلای گفتمان اسلام و حقوق بشر اسلامی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

در ادامه این نشست بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: ما به اسلام که نگاه می کنیم می بینیم که اسلام بیشترین توجه را به انسان ها از بدو تولد دارد و خیلی از مباحثی که درباره حقوق بشر امروز در دنیا مطرح می شود از قرن ها قبل در مفاهیم اسلامی مطرح شده است.

وی افزود: ریشه اصلی حقوق بشر در ادیان الهی و دین اسلام است و یک تفاوت های ماهوی بین حقوق بشر غربی و اسلامی وجود دارد و شاید حقوق بشر غربی به سرشت دینی انسان توجه ای ندارد، و بیشتر تمرکز به انسان بودن دارد و حقوق بشر غربی توجه ای ندارد که انسان می تواند به کمال شایستگی برسد و تمرکزش روی اومانیسم و انسان گرایی است و این یک اختلاف مبنایی بین حقوق بشر غربی و اسلامی است.

دم خروس حقوق بشر غربی بیرون زده است

وی تصریح کرد: از زمانی که اعلامیه حقوق بشر صادر شده تا به امروز می بینیم که این ها حتی التزاهم عملی به سخنان خود هم ندارند و حقوق بشر غربی بازیچه ای در دست قدرت های استعمار گر است و هر چه لازم باشد استفاده شان را از این موضوع می برند.

نگاهداری تصریح کرد: این همه جنایت و نسل کشی در غزه با کدام استاندارد حقوق که خودشان اعلام کرده اند هم خوانی دارد! وی افزود: دم خروس حقوق بشر غربی آنقدر بیرون زده که هیچ جوره ننگ این موضوع از پیشانی غربی ها پاک نمی شود.بنابراین با توجه به نوع نگاه دین اسلام به حقوق بشر، می طلبد که کشوهای اسلامی با وحدت کلمه و ارتباط با یکدیگر به دنبال احیای حقوق بشر اسلامی بروند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باقری:ایران بر اساس رویه بین‌المللی اقدام متقابل راحق خود می داند
دیوارنگاره میدان انقلاب به شهید مشروطه پرداخت
برنامه عزاداری هیئات در دهه اول ماه صفر اعلام شد
میرزازاده با برد شروع کرد
اعمال و آداب مخصوص شب اول ماه صفر
همایش بزرگداشت روز خبرنگار +عکس
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top