تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 15:05
کد خبر: 512990

سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند

سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند

فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها اظهار کرد: آن‌ها گودال‌هایی برای خود حفر کردند که خود را به‌تدریج درون این گودال‌ها دفن خواهند کرد و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند، می‌فهمند که در محاسبه اشتباه کرده‌اند و این‌بار هم این اشتباه را انجام داده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران امروز (دوشنبه، 15 مردادماه) در گرامیداشت روز خبرنگار که در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید  «اسماعیل هنیه»، گفت: امروز جهان غلبه حوادث بر راهبردهاست و این موضوع در حال گسترش و فراوانی است. امروز شاهد هستیم حوادثی رخ می‌دهد و قدرت‌ها مجبور به اتخاذ راهبردهایی برای مهار حوادث هستند. در جهانی به سر می‌بریم که حادثه‌ها آشوب‌آفرین هستند.

وی افزود: صدها شهید خبرنگار در یکی از مظلومانه‌ترین تهاجمات یک نظام استکباری علیه یک ملت مظلوم، نشان‌دهنده روح فداکاری، احساس عمیق و باورهای وسیع در میان جامعه خبرنگاری در تمام نقاط جهان است.سرلشکر سلامی بیان کرد: جهان امروز را اندیشه و باورها شکل می‌دهد، انسان‌ها جهان را آن‌گونه می‌سازند که افکار و عقائد آن ها شکل می‌گیرد.وی ادامه داد: جهان، جهان غلبه کلمات است و اینکه گاه می‌گوییم جهان، جهان نبرد رسانه‌ها، افکار و روایت‌هاست یعنی همین که جهان دنیای مرگ فاصله‌هاست‌.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اینکه گاهی می‌خوانید مقالاتی درباره تصرف قلب‌ها و اذهان منتشر می‌شود به این مفهوم است که ذهن‌ها و قلب‌ها که مرکز معرفت و شناخت و محاسبه‌گری انسان است مورد هدف قرار گرفته است‌.سرلشکر سلامی عنوان کرد: امروز انسان‌ها، ذهنیت‌های اجتماعی، نگرش‌ها و عقاید هستند که اساس شکل‌دهی به زندگی اجتماعی بشر است و هرکس بهتر تصویر را بسازد و واقعیات را بهتر نشان دهد، موفق‌تر است‌.

تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناک‌ترین تهدید است

وی با تاکید بر اینکه امروز همه در جهان و به‌ویژه کسانی که روش‌های‌شان با ارزش‌های‌شان متفاوت است از هر روشی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از دروغ‌ها و تهمت‌ها که به ملت‌ها و کشورها زده می‌شود از پیش‌فرض‌ها نشئت می‌گیرد و بین مفاهیم و مصادیق فاصله زیادی وجود دارد و هیچ خویشاوندی بین آن دو وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساخت ذهن مهمترین عنصر قدرت یک جامعه است، گفت: تخریب شخصیت ذهنی یک جامعه خطرناکترین تهدیدی است که یک جامعه با آن روبه‌رو است. ما در قلب نبردی زندگی می‌کنیم که در آن هرروز افکار و اندیشه‌ها شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد و رسالت خبرنگاری این است که قدرت تفکیک و تشخیص را در جامعه ایجاد کند.

سرلشکر سلامی مطرح کرد: نابینایی سیاسی و اجتماعی و کورشدگی فرهنگی از خطراتی است که جوامع را تهدید می‌کند. آگاهی به اندازه ایمان در یک جامعه ارزش دارد. جامعه کامل با ایمان و با آگاهی کامل است که دارای فهم سیاسی و قدرت تشخیص بالاست. دارای جریاناتی است که قادر باشند حقیقت را نگارش کنند که این سخت‌ترین کار در دنیای امروز است‌.

وی با اشاره به اینکه کلمات خبرنگاران از میدان مین عبور می‌کند مدام با موانع روبه‌رو می‌شود و خدشه‌دار می‌شود، اظهار کرد: خبرنگاران در قلب حوادث حضور دارند و آن‌ها را می‌بیند. رسالت خبرنگاری ایجاد قدرت تفکیک در جامعه است.

وعده صادق از استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین حوادث تاریخی بود

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ما در سوریه و شهادت شهید زاهدی، ما را به وعده صادق هدایت کرد که از استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین حوادث تاریخی بود. بعد از آن حوادث دیگری از جمله شهادت شهید هنیه روبرو شدیم و این نشان که جهان در اشغال و تسخیر حوادث است و از اتصال نقاط، می‌توان حوادث مجزا را با یک خط بهم ترکیب کرد و یک آگاهی و دید به جامعه داد که این همان کار خبرنگاران است.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در گهواره ترور متولد شده است و هیچ‌کدام از عناصر تشکیل‌دهنده یک ملت را در اختیار ندارد. این رژیم گردابی از آتش را اطراف خود ایجاد کرده و فکر کرده می‌تواند با ترور دانشمندان هسته‌ای مانع دستیابی ملتی به انرژی هسته‌ای شود و یا با ترور یک رهبر انقلابی و مبارز و آزادی‌خواه که به دنبال احیای حق و بازپس گیری سرزمین‌های خود است را در سرزمین دیگری فکر می‌کنند با این اقدامات توفیقاتی برای بقای خود به دست می‌آورند.

وی افزود: اما این‌ها گودال‌هایی است که برای خود حفر کردند که خود را به‌تدریج درون این گودال‌ها دفن خواهند کرد و وقتی پاسخ محکمی دریافت کنند، می‌فهمند که در محاسبه اشتباه کرده‌اند و مدام در محاسبه اشتباه می‌کنند و این‌بار هم این اشتباه را انجام دادند.

خبرنگاران بدون استتار و اختفا در قلب حوادث حضور دارند

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خبرنگار دروغ‌پرداز نیست اما حقیقت‌بین است و باید بتواند میان دروغ و حقیقت جداسازی کند و به جامعه، شعور و آگاهی دقیق بدهد، گفت: خبرنگاران می‌توانند واقعیات را به گونه‌ای بازتاب دهند که قلب‌ها را مضطرب، ناامید و افسرده کنند. به کلماتی که کنار هم قرار می‌گیرند باید توجه کنید، به آهنگ کلام و نوع قضاوت خود فکر کنید چراکه هر خبر شما یک تغییر در جامعه ایجاد می‌کند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: خبرنگار باید در کوران حوادث کوه آرامش و امنیت روانی باشد. ما با خبرنگاران بسیار زندگی می‌کنیم و در حوادث مختلف کنار آنان قرار داریم. چه در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و چه در خط مقدم جبهه و جنگ آنان را کنار خود داریم‌ و حتی گاهی آنان از ما جلوتر هم می‌روند و در قلب حوادث یک حضور بدون استتار و اختفا دارند؛ چراکه باید مشاهده و روایت کنند و به همین دلیل این‌همه شهید خبرنگار داریم‌.

وی افزود: خبرنگاری عنصر فداکاری، انسانیت و عاطفه است. خبرنگار بااحساس‌ترین عضو جامعه است وگرنه خبرنگار نمی‌شد. ما عضو خنثی  نمی‌بینیم. ما این‌ها را درک می‌کنیم و به این حرفه احترام می‌گذاریم‌.

اگر خبرنگاران نبودند، جنایت‌های صهیونیست‌ها با پیکر شهدا دفن می‌شد

سرلشکر سلامی افزود: خبرنگار به ما اراده راسخ می‌دهد و ثبات قدم ما را نشان می‌دهد و زوایای پنهان حقایق را به ما نشان می‌دهد. نبرد بین ما به‌عنوان اصحاب انقلاب با دشمنانی است که به دنبال حاکم کردن شیطان و به دنبال ساختن جهانی مملو از خفقان هستند و آن را آزاد نشان دهند. جهان دیکتاتوری بسازند اما آن را دمکراتیک نشان دهند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خبرنگاران اگر نبودند این جنایت‌های غیرقابل‌تحمل رژیم جنایت‌کار و حامیان آن با این پیکرها دفن می‌شد، گفت: اگر خبرنگارها نبودند نمی‌توانستیم عظمت‌های  انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کنیم. خبرنگاران اندازه‌ها را به‌خوبی به جهان مخابره می‌کنند. شکوه را به تصویر می‌کشند. احساس مثبتی می‌دهند و عِرق به دین، کرامت و فضیلت را برای جوانان زنده می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باقری:ایران بر اساس رویه بین‌المللی اقدام متقابل راحق خود می داند
دیوارنگاره میدان انقلاب به شهید مشروطه پرداخت
برنامه عزاداری هیئات در دهه اول ماه صفر اعلام شد
میرزازاده با برد شروع کرد
اعمال و آداب مخصوص شب اول ماه صفر
همایش بزرگداشت روز خبرنگار +عکس
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top