تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/15 - 15:26
کد خبر: 512998

باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست

باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست

سرپرست وزارت امور خارجه امروز در نشستی با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های مقیم تهران به تببین ابعاد حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۵ مرداد ماه در نشستی با سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه شرکت کرد.وی خطاب به آنها گفت: این نشست به منظور تبیین ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش برنامه ریزی شده است.

* یک دقیقه سکوت

سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره جایگاه شهید به روح شهدا از جمله شهید هنیه درود فرستاد و از مهمانان خواست به نشانه احترام به انسانیت و حرمت گذاری به حق تعیین سرنوشت ملت ستم دیده فلسطین و تقبیح ظلم، تجاوز و نسل‌کشی بایستند تا ضمن تلاوت حمد و سوره یک دقیقه سکوت کنند.

باقری ادامه داد: تنها سکوتی که در برابر ظلم، جنایت و اشغالگری جایز است همین سکوت‌های نمادین کوتاه است که فریادی است بی صدا نسبت به بی عدالتی و جفاکاری. بی تفاوتی در برابر بی عدالتی موجب بی عملی و انفعال می‌شود و بی عملی باعث جری‌تر شدن جنایتکار می‌شود و اندک زمانی بعد شاهد عادی سازی جنایت و ابتذال شر خواهیم شد.

وی افزود:‌ بی تفاوتی و مماشات در برابر شرارت و بی عدالتی نوعی قصور اخلاقی است که باعث نضج گرفتن و گسترش شرارت می‌شود. همه وظیفه و مسئولیت اخلاقی داریم که در قبال یکی از بدترین جنایات به جا مانده از قرن گذشته یعنی اشغالگری و استعمار خونین سرزمین فلسطین و آوارگی و نسل کشی ادامه دار یک ملت سکوت نکنیم.

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: اکنون هشت دهه است که یک ملت در معرض انهدام و نابودی مستمر قرار دارد، سرزمین‌هایش به زور غصب شده و آنچه باقی مانده در حصر و محاصره قرار گرفته است. جوانان و پیرانش به قتل می‌رسند، زنان و کودکانش مثله می‌شوند، نخبگانش ترور یا محبوس می‌شوند و بدین ترتیب پروژه هدفمندی برای نسل کشی کامل یک ملت در حال اجرا شدن است.

* ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: فاجعه شرم آوری که در ۱۰ ماه اخیر در فلسطین اشغالی در جریان است، فقط محصول قساوت و خودبرتر پنداری یک موجودیت اشغالگر آپارتاید نیست، بلکه نتیجه احساس بی کیفری جنایتکارانی است که خود را در هر حالت مستظهر به حمایت بی چون و چرای آمریکا و چند کشور غربی دیگر می‌دانند.

باقری گفت: آنچه این وضعیت را تشدید کرده و موجب جری شدن جنایتکاران در پیشبرد طررح نسل کشی و امحای فلسطین به عنوان یک ملت می‌شود، بی تفاوتی تحمیل شده بر جامعه بین‌المللی است که نشانه بارز آن بی میلی یا ناتوانی سازمان ملل و دیگر نهادهای منطقه‌ای برای اتخاذ تدابیر موثر به منظور توقف نسل کشی فلسطینی‌هاست.

وی با بیان اینکه جنایت رژیم اشغالگر در ترور اسماعیل هنیه را باید از همین منظر مدنظر قرار داد، عنوان کرد: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر. پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها در چند سطح در حال انجام است. در یک سطح کودکان و زنان را در غزه سلاخی می‌کنند و یا با سلاح قطحی و محاصره غذایی، پزشکی و دارویی می‌کشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برنامه عزاداری هیئات در دهه اول ماه صفر اعلام شد
میرزازاده با برد شروع کرد
اعمال و آداب مخصوص شب اول ماه صفر
همایش بزرگداشت روز خبرنگار +عکس
فرصت دوباره به داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی
رکود در بازار خودرو کماکان تداوم دارد
رشد قیمت دلار و کاهش بهای طلا و سکه‌
۱۵۰ هزار تومان جریمه شیشه دودی!
مهاجم استقلال به گل گهر پیوست
ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا برای فینال جام جهانی
جلسه فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران
باقری در جمع سفرای خارجی مقیم تهران: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌هاست
سفر مهم مقام عالیرتبه امنیتی روسیه به ایران +جزئیات
شویگو وارد ایران شد
سقوط ۱۴ درصدی ارزش بیت‌کوین از ترس رکود در آمریکا
سقوط بازارهای بورس جهان
اختصاص ۱۶ رام قطار و ۶۵۰ اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در عراق
امروز آخرین زمان تعیین و بارگذاری مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰
ادارات دولتی طی سه روز گرم آینده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها با دریافت پاسخ محکم متوجه اشتباهشان می‌شوند
هیئت‌رئیسه دائم فراکسیون انقلاب اسلامی فردا انتخاب می‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top