تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/16 - 08:49
کد خبر: 513057

لوموند: ایران در مجازات اسرائیل هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد

لوموند: ایران در مجازات اسرائیل هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد

رسانه‌های غربی می‌گویند ایران در تصمیم برای مجازات پشیمان‌کننده اسرائیل جدی است و هیچ ابایی از جنگ با این رژیم ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: نشریه فرانسوی لوموند تحلیلی منتشر کرده با این عنوان که ایران به این ارزیابی رسیده که جنگ با اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است.

گزارشگران روزنامۀ لوموند در بیت المقدس و بیروت ابراز تردید کرده‌اند که با ترور هنیه در تهران و نزدیک شدن خطر حملۀ گستردۀ ایران به اسرائیل، نیرویی در خاورمیانه باشد تا بتواند مانع از رویارویی نظامی دو طرف با نتایج غیرقابل محاسبۀ آن شود.

لوموند سفر غیرمنتظره ایمن صفدی، وزیر امور خارجۀ اردن، به تهران را که یکشنبه چهارم اوت صورت گرفت بیان نگرانی برخی کشورهای منطقه از وقوع جنگ دانسته و افزوده است: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل پس از به قتل رسیدن اسماعیل هنیه در تهران ممکن است بار دیگر باعث شود که برخی کشورهای عرب منطقه از موضع بی‌طرفانه خود پس از آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته خارج شوند.

یک پژوهشگر مقیم برلین به لوموند گفته است ایران ظاهراً مصمم است به‌رغم خطر گسترش جنگ به اسرائیل حمله کند و در قیاس با هدف حملۀ قبلی به اسرائیل در سیزدهم ‌آوریل گذشته، یعنی ارسال پیام هشدار، این‌بار هدف ایران از حمله به اسرائیل احیای قدرت بازدارندگی است.از نظر ایران حذف اسماعیل هنیه اقدام عمدی و تحریک‌آمیز اسرائیل بوده و با این عمل دولت نتانیاهو قصد داشته با گسترش جنگ در منطقه نبردهای غزه را پس از انتخابات آمریکا ادامه بدهد. در این افق، تهران می‌خواهد شدیدترین حملۀ خود را به اسرائیل انجام بدهد تا توپ را از نو در زمین اسرائیل پرتاب کرده و اسرائیل را ناگزیر از پذیرش نتایج ادامۀ جنگ یا چشم‌پوشی از آن بسازد. ایران این بار باید پا فراتر گذاشته و تأسیسات راهبردی اسرائیل را هدف حمله قرار دهد بی آنکه نگران کشته شدن غیرنظامیان یا وقوع جنگ شود، زیرا به این ارزیابی رسیده که جنگ از این پس اجتناب‌ناپذیر است.

روزنامه وال‌استریت ‌ژورنال هم نوشت: ایران آمادۀ حمله به اسرائیل است، و جنگ را خط قرمز نمی‌داند.

به نوشتۀ «وال استریت‌ ژورنال» ایران با تلاش‌های آمریکا و کشورهای عرب خاورمیانه برای کاستن از تنش‌ها مخالفت کرده و گفته است که آمادۀ حمله به اسرائیل است حتی اگر این حمله به بهای گسترش جنگ در خاورمیانه تمام شود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است که حزب الله لبنان، مهم‌ترین متحد تهران، «اعماق» خاک اسرائیل را هدف حملات خود قرار خواهد داد و این حملات به اهداف نظامی محدود نخواهند شد. به نوشتۀ روزنامۀ «کیهان»، چاپ تهران، شهرهای تل آویو و حیفا و همچنین رهبران اسرائیل از جمله اهداف این حملات خواهند بود. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، متحدان این کشور را بااطلاع ساخته که ممکن است ایران ظرف یکی دو روز آینده به اسرائیل حمله کند.

جان فینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که این کشور خود را برای رویارویی با هر احتمالی در صورت وقوع درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل آماده می‌کند. در عین حال آمریکا می‌کوشد از طریق سیاسی از تنش‌های جاری بکاهد زیرا وقوع جنگ در منطقه در حال حاضر به نفع هیچ‌کس نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top