تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/16 - 13:14
کد خبر: 513131

بنیادی‌فر: داور فوتبال برای هر بازی باید ۵۰ میلیون تومان بگیرد

بنیادی‌فر: داور فوتبال برای هر بازی باید ۵۰ میلیون تومان بگیرد

داور بین المللی فوتبال کشورمان به انتقاد از دستمزدهای فعلی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موعود بنیادی فر در حاشیه افتتاحیه کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر فوتبال کشورمان، اظهار داشت: این کلاس شرایط خیلی خوبی دارد. امیدواریم با آموزش‌های این دوره و تستی که امروز بعد از ظهر قرار است گرفته شود، اتفاقات خیلی خوبی درمورد داوری لیگ امسال بیفتد.

وی درخصوص اینکه شرایط داوری مثل گذشته نیست، گفت: الان حدود 7 سال است که در مسابقات مختلف دنیا از VAR‌ استفاده می‌شود. من لایسنس VAR را سال گذشته گرفتم و داوران دیگر هم امسال گرفتند. وقتی داوران کشوران دیگر لایسنس VAR دارند، این فاصله ایجاد شده و ما لایسنس را نداریم، چه انتظاری هست که که بتوانیم در مسابقات به خوبی قضاوت کنیم.

داور بین المللی فوتبال کشورمان ادامه داد: تا زمانیکه VAR در مسابقات استفاده نمی‌شد، داوران بین المللی ما در بالاترین سطح آسیا سوت می‌زدند. از برخی کاشناسان گله دارم که می‌گویند داوران بین المللی ما سطح B‌آسیا را سوت می‌زنند.

نه، تا زمانیکه در لیگ قهرمانان از VAR‌ استفاده نمی‌شد حداقل 5 داور ایرانی در این تورنمنت قضاوت می‌کردند. وقتی VAR‌ آمد باعث شد فاصله بیفتد.

وی تصریح کرد: زمانیکه لایسنس این سیستم را گرفتیم رسیدیم به همان اتفاقی که در مسابقات زیر 23 سال فینال را قضاوت کردیم. در جام ملت‌ها قضاوت کردیم. مطمئن باشید با لایسنس این سیستم اتفاقات بهتر هم برای داوران ما می‌افتد.
بنیادی‌فر در مورد وضعیت داوران فوتبال کشورمان، عنوان کرد:

فصل گذشته، واقعا فصل خیلی سختی برای جامعه داوری بود. اتفاقاتی افتاد و سحبت‌هایی مطرح شد. البته هنوز چیزی ثابت نشده است. جامعه داوری هم مطالبات خاص خودش را دارد. تاج هم دیروز اعلام کرد جامعه داوری از این فوتبال بهره مندی ندارد. دوست دارم واقعا جامعه داوری به خواسته هایش نمی‌رسد. امیدوارم این اتفاق بیفتد. همه داوران این دغدغه را دارند. اول از همه باید این هجمه از داوری برداشته شود. اگر واقعا کسی مشکلی داشته یا ناسالم بوده، باید حذف شود.

وی افزود: اگر خدای ناکرده مشکی در جامعه داوری بوده، اسامی اعلام شوند که فرد سالم از ناسالم مشخص شود. الان جامعه فوتبال، همه داوران را به یک چشم می‌بینند. حس می‌کنند شاید همه داوران مشکل دارند ولی اینطور نیست.

همکاران من همه سالم هستند و مشکلی ندارند. از ارکان قضایی فدراسیون، قوه قضاییه و نهادهایی که این پرونده‌ها را پیگیری می‌کنند خواهش می‌کنم، افرادی که سالم نبودند را معرفی کنند.

داور بین المللی فوتبال با اشاره به مطالبات داوران، اظهار داشت: حق الزحمه‌ها واقعا خوب نیست. سال قبل 5 میلیون تومان شد 6 میلیون تومان! با وجود اسپانسرهایی که برای داوری آمده امیدواریم اتفاق چشمگیری در بحث حق الزحمه داوران بیفتد. در سنوات گذشته 400 درصد افزایش داشتیم ولی این مساله متوقف شده یا خیلی کم است. این برای لیگ برتر است. در لیگ‌های پایین تر، بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی یا درمورد ناظران، شرایط خوب نیست. امیدواریم با دیگر بخش‌های فدراسیون فوتبال متناسب باشد.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم مثل بازیکانان و مربیان درآمد داشته باشیم ولی طوری باشد که اختلاف فاحش جبران شود. 6-5 هفته پایان فصل گذشته واقعا تحت فشار بودیم و قضاوت‌ها هم مطلوب بود. پرداخت‌ها انجام شده ولی متناسب نیست.

بنیادی فر درمورد اینکه متناسب با تورم فعلی، هرداور باید برای هر بازی چقدر دریافت کند، گفت: من خودم قبل از جام ملت‌ها در لیگ یک عربستان قضاوت کردم. آنجا 3 بازی سوت زدم و برای هر بازی هزار دلار پرداخت کردند. در لیگ حرفه‌ای فکر کنم برای هر بازی تقریبا 2500 دلار به هر داور می‌دهند. در لیگ ما هم حداقل باید افزایش چشمگیر باشد. با توجه به عملکردی که لازم است داشته باشیم فکر می‌کنم هر داور برای قضاوت باید 50 میلیون تومان بگیرد.

داور فوتبال درخصوص اینکه ابتدای لیگ امسال هم بدون VAR برگزار می‌شود، عنوان کرد: باید از فدراسیون تشکر کنیم که این موضوع را جدی پیگیری می‌کند. به هرحال تکنولوژی باید هرچه زودتر اجرا شود. این سیستم لازمه فوتبال است. تمام لیگ‌های دنیا، مسابقات آسیایی و فیفا با VAR‌ برگزار می‌شوند. مطمئنا مشتاقانه به دنبال این قضیه هستیم. اولین گروهی که از نبود VAR‌ ضرر کرد ما داوران بین المللی بودیم.

وی افزود: ما هم در رسانه‌های دیدیم از هفته چهارم این سیستم می‌آید ولی اگر از هفته اول اجرا شود آمادگی‌اش را داریم. قرار است تا یکی دو هفته دیگر همه، لایسنس بگیرند. ان‌شاالله از هفته اول این اتفاق بیفتد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
«جده» میزبان نشست اضطراری وزرای خارجه OIC
در غذاهای دهکده المپیک کرم بود!
حملات پهپادهای حزب الله لبنان به نهاریا و عکا +جزئیات
«حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد» غلط است
تصادف زنجیره ای در بزرگراه امام علی(ع) +فیلم
تماس اضطراری مکرون با بن‌سلمان
لحظه منفجرشدن محل استقرار نیروهای اسرائیلی +فیلم
کولاک ساروی مقابل حریف آمریکایی
حکم قصاص قاتل مسئول اطلاعات سپاه صحنه اجرا شد+ جزئیات
آغاز حراج جدید شمش طلا
ورود پلیس راهور به کشف حجاب‌ در خودرو +جزئیات
پیروزی امین کاویانی نژاد در اولین مبارزه
لیبرمن: انتظار کشیدن ما برای حمله ایران یک دستاورد برای تهران است
محسن‌نژاد به دیدار رده‌بندی رسید
چه تعداد جاسوس اسرائیلی در ایران بازداشت شده‌اند؟
شرایط حضور مشمولان خدمت سربازی در مراسم اربعین +فیلم
میرزازاده مقابل حریف کره‌ای پیروز شد
خواستگاری قهرمان المپیک ۲۰۲۴ با ۲۷۰۰ گل رز!
باز نشدن پرچم اسرائیل در هنگام اعطای جوایز المپیک +فیلم
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد پزشکی به دلیل قطع برق
وزیر علوم: ۳۳ برنامه ناتمامم را به وزیر بعدی تقدیم می‌کنم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top