تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/16 - 20:37
کد خبر: 513157

لایحه حجاب بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون قضایی بررسی می‌شود

 لایحه حجاب بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون قضایی بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کنار گذاشتن شدن لایحه عفاف و حجاب از سوی دولت جدید گفت: با توجه به اینکه مراحل قانونی تبدیل مصوبه مجلس به قانون طی شده، امکان کنار گذاشتن شدن آن وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم و رئیس کمیسیون قضایی مجلس در دوره یازدهم ، درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: برای بررسی ابهامات موجود در لایحه عفاف و حجاب، ابتدا باید کمیسیون قضایی مجلس شکل بگیرد تا  به این دو ابهام نیز رسیدگی شود.

وی در واکنش به اقدام برخی نمایندگان مجلس برای ارائه لایحه‌ای جدید در رابطه با عفاف و حجاب یا برخی اظهارات از سوی چهره‌های نزدیک به دولت جدید درباره کنار گذاشتن لایحه مذکور تاکید کرد: حتی دولت هم نمی‌تواند لایحه عفاف و حجاب را از دستور کار خارج کند چه برسد به نمایندگان؛ چرا که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس،‌ طرح یا لایحه‌ای که سیر قانونی خود را طی کرده باشد،‌ امکان از دستور کار خارج کردن آن وجود ندارد.

غضنفرآبادی ادامه داد: تنها دلیلی که این ابهامات در مجلس برطرف نشد، این بود که عمر مجلس یازدهم به اصلاح موارد فوق قد نداد و الاّ اگر این دو ابهام اصلاح شده بود، لایحه عفاف و حجاب هم‌اکنون تبدیل به قانون و ابلاغ شده بود.

به گزارش تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری اخیر خود، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب خاطرنشان کرده بود: درباره لایحه عفاف و حجاب هنوز مصوبه جدیدی دریافت نکردیم و همچنان دو ابهام شورای نگهبان به این لایحه پابرجا است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به این سوالی دیگر مبنی بر اینکه  آیا در صورتی که مجلس دوازدهم لایحه عفاف و حجاب را اصلاح نکند، ممکن است رسیدگی به این لایحه‌ از دستور کار خارج شود؟ عنوان کرد: الان موارد باقی‌مانده این لایحه 2 ابهام است و این‌که چه تدبیری در رابطه با این لایحه انجام شود در اختیار نمایندگان مجلس است؛ با این حال اگر ما مصوبه‌ای را برای اصلاح این لایحه داشته باشیم، طبیعتاً مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت اسرائیل به عصر حجر
سیدحسن نصرالله:پاسخ ما قطعی است
رسانه عبری: در از بین بردن حماس شکست خوردیم
عطیه‌الله به پرسپولیس پیوست
گفتگوی تلفنی بایدن و امیر قطر با محوریت پایان جنگ در غزه
وحیدی: خونخواهان اسماعیل هنیه جبهه مقاومت است
پاسخ پرسپولیس به استقلال
بازدید کنعانی از نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها
ساروی: مردم دعا کنند فردا طلا را تقدیم‌شان کنم
دستور واریز پول از فدراسیون فوتبال به حساب گمرک
محسن‌نژاد به مدال برنز نرسید
جهادگران خبر/ تصاویر و اسامی خبرنگاران شهید فلسطینی
حباب سکه از ۲۰۰ هزار تومان به ۸ میلیون تومان رسید
برگزاری آزمون کتبی جشنواره ملی قرآن دانشجویان
مذاکرات با بازیکنان مدنظر متوقف نشده است
لایحه حجاب بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون قضایی بررسی می‌شود
نظر مجلس درباره همسان‌سازی حقوق فرهنگیان اعلام می‌شود
«جده» میزبان نشست اضطراری وزرای خارجه OIC
در غذاهای دهکده المپیک کرم بود!
حملات پهپادهای حزب الله لبنان به نهاریا و عکا +جزئیات
«حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد» غلط است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top