تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 08:36
کد خبر: 513201

سرقت موبایل از بانوان پشت چراغ قرمز

سرقت موبایل از بانوان پشت چراغ قرمز

سارق سابقه‌دار که ۱۱ فقره سرقت همراه با آزار و اذیت مالباختگان، در پرونده خود دارد، بزودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوایل سال ۱۴۰۱ زنی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی مدعی شد که دقایقی قبل تلفن همراهش را دو مرد موتورسیکلت‌سوار سرقت کرده‌اند.

وی در توضیح بیشتر گفت: در منطقه پاسداران پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم و با تلفنم صحبت می‌کردم که یک موتورسیکلت با دو سرنشین کنارم ایستاد و در یک لحظه تلفنم را قاپیدند و متواری شدند.

پس از این شکایت تلاش برای ردیابی سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت که دومین شکایت مشابه به پلیس رسید.

شاکی دوم در تشریح ماجرا به پلیس گفت: پشت چراغ قرمز در خودرو ۲۰۶ نشسته بودم و در حال نوشتن متن پیامک بودم که مردی کنار خودروام آمد و پس از قاپیدن تلفن همراهم پشت موتورسیکلتی که منتظرش بود پرید و به سرعت از محل دور شدند.

در ادامه ۸ شکایت مشابه دیگر به پلیس اعلام شد و تعداد شاکی‌های موبایل‌قاپی از رانندگان در پشت فرمان خودرو به ۱۰ مورد رسید و فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت و تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه‌ای شد تا اینکه ۶ آذر سال ۱۴۰۱ زن جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد که از سوی دو راکب موتورسیکلت‌سوار مورد سرقت قرار گرفته است.

دقایقی بعد مأموران پلیس به دو سرنشین موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود، ظنین شدند و دستور ایست دادند اما آنها بدون توجه به هشدار پلیس قصد داشتند با سرعت زیاد متواری شوند که سرانجام با خودرو ۲۰۶ که راننده آن یک زن بود برخورد کردند و ترک‌نشین موتورسیکلت در محل سانحه فوت کرد و موتورسوار نیز مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل گردید.

بدین ترتیب مأموران در بازرسی بدنی از آنها سه تلفن همراه سرقتی، یک قبض قمه و اسپری اشک‌آور کشف کردند.

متهم پس از بهبودی نسبی تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت‌های سریالی تلفن همراه با همدستی دوستش اعتراف کرد و به مأموران گفت: سه ماه قبل از زندان آزاد شده بودم که به قهوه‌خانه رفتم و دوست قدیمی‌ام را دیدم.

او هم مثل من کار خاصی نداشت و مشکلات مالی هم داشتیم به همین خاطر به او پیشنهاد دادم با هم گوشی سرقت کنیم که او پذیرفت و کارمان را از فردای آن روز شروع کردیم.

با موتور به شمال شهر می‌رفتیم و من رانندگی می‌کردم و او تلفن‌های همراه را سرقت می‌کرد. برای آسان‌تر شدن کارمان بیشتر به سراغ زن‌هایی می‌رفتیم که پشت فرمان خودروشان مشغول صحبت با تلفن‌همراهشان بودند.

۱۰ سرقت موفق داشتیم اما آخرین بار وقتی پلیس به ما مشکوک شد از ترس می‌خواستیم فرار کنیم که با یک خودرو تصادف کردیم و دوستم جان باخت.

با اعترافات صریح متهم سابقه‌دار، پرونده وی به اتهام ۱۱ فقره سرقت مقرون به آزار به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی بزودی پای میز محاکمه بایستد. با صدور کیفرخواست هر ۱۱ شاکی پرونده خواستار اشد مجازات برای متهم شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روز روایتگران حقیقت
پوست موز امنیتی اصلاح طلبان زیر پای پزشکیان
آمریکا به ترکیه هشدار داد
کاهش دمای هوا از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود
جایگاه پنجمی ایران در AFC
۵ خطری که سلامت زائران را در سفر اربعین تهدید می‌کند
نشان «رهبر عرب» به بن سلمان اعطا شد
تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است
اسرائیل باید سید حسن نصرالله را ترور کند
حذف پرچم کامرون از مسابقات المپیک پاریس
توصیه‌های مدیریت بحران تهران برای گرما
محمد جهاد: اسرائیل همواره حیات خود را با بحران آفرینی در جهان بازسازی کرده است
نقطه ترسناک در خرید جدید پرسپولیس
دستبند پلیس بر دستان کلاهبرداران المپیک
واکنش رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی به انتخاب سنوار
سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین فعال شد
هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران تهران
رسانه‌های عبری: حمله پهپادی دیروز حزب الله «تست آمادگی» بود
آلاینده ازن چقدر برای سلامتی خطرناک است؟
افتتاح ۴ ایستگاه از خط ۶ متروی تهران تا پایان سال
معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top