تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 10:22
کد خبر: 513228

معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند

معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال کسانی که در سن بازنشستگی قرار دارند، می‌مانند و همکاری خواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است گفت: در برنامه هفتم پیشرفت از ماده ۸۸ تا ماده ۹۲ به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است، در ماده ۸۸ شفاف اعلام شده آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت ۶ ماه آیین نامه سند جامع نیروی انسانی را دوباره آماده کند.

وی با بیان اینکه در گذشته در یک سال ۳۰۰۰ ورودی جذب می‌شدند اما از آن طرف بیش از ۵۰ هزار نفر خروجی داشتیم که در سال گذشته با یک سونامی روبه‌رو شدیم، افزود: در دولت شهید رئیسی فقط در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی اخذ شد، یعنی می‌توان گفت بیش از یک چهارم نیروی امروز آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند که نشان از پیشی گرفتن ورودی بر خروجی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر خروجی داشتیم که باید جبران می‌شد، ادامه داد: در آزمون اخیر آموزگاری که چند روز گذشته نتیجه آن اعلام نهایی شد، از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ۲۸ هزار و ۸ نفر نیروی جدید جذب شد. همچنین برای آزمون دبیری که هفته آینده اعلام نتیجه می‌شود بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی کسانی که لیسانس و بالاتر دارند و در آزمون شرکت کردند قبول می‌شوند.

وی ادامه داد: در آزمون کیفیت‌بخشی که مراحل پایانی دوره و کار ارزیابی و مصاحبه آن در حال انجام است، حدود ۲۰ هزار نفر مربی تربیتی، مراقب سلامت و مشاوره و معلم ورزشی جذب می‌شوند که نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این مدت محدود صرفا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

لاشکی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان در دوره ۴ ساله اتفاق می‌افتد، گفت: این افراد از اول مهر امسال کار خود را آغاز می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ردیف استخدامی داده شد. برای اولین بار بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز ۳۰۰۰ جذب نخبه در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که منتظر هستیم کارهای اداری آن انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می‌یابد، گفت: امسال کسانی که در سن بازنشستگی قرار داشتند، می‌مانند و همکاری خواهند داشت. به هر حال امیدوارم که در طی چند سال آینده مشکل اساسی آموزش که نیروی انسانی است، حل شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تهران، شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را دارند اظهار کرد: این استان‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکواندو ایران المپیک را با برد شروع کرد/ نعمت‌زاده پیروز شد
راه‌یابی علی آقامیرزایی به یک‌چهارم نهایی قایقرانی المپیک
تجهیز سایت‌های پدافند هوایی شرق ارتش به سلاح‌های پیشرفته
بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها ۱۴۰۳
بهترین راه ارسال اثاث منزل به کانادا
بهترین روش ­های بهبود جای زالو چیست؟
آموزش گرامر و لغت زبان انگلیسی: دوره آنلاین جامع
روز روایتگران حقیقت
پوست موز امنیتی اصلاح طلبان زیر پای پزشکیان
آمریکا به ترکیه هشدار داد
کاهش دمای هوا از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود
جایگاه پنجمی ایران در AFC
۵ خطری که سلامت زائران را در سفر اربعین تهدید می‌کند
نشان «رهبر عرب» به بن سلمان اعطا شد
تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است
اسرائیل باید سید حسن نصرالله را ترور کند
حذف پرچم کامرون از مسابقات المپیک پاریس
توصیه‌های مدیریت بحران تهران برای گرما
محمد جهاد: اسرائیل همواره حیات خود را با بحران آفرینی در جهان بازسازی کرده است
نقطه ترسناک در خرید جدید پرسپولیس
دستبند پلیس بر دستان کلاهبرداران المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top