تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 10:27
کد خبر: 513231

رسانه‌های عبری: حمله پهپادی دیروز حزب الله «تست آمادگی» بود

رسانه‌های عبری: حمله پهپادی دیروز حزب الله «تست آمادگی» بود

براوردها در فلسطین اشغالی حکایت از آن دارد که حمله پهپادی دیروز حزب الله آزمایشی برای آمادگی خود برای انجام حمله انتقام جویانه در واکنش به ترور شهید فؤاد شکر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسانه‌های عبری رژیم اسرائیل امروز چهارشنبه در تحلیلی از حمله پهپادی دیروز حزب الله به شمال غرب فلسطین اشغالی که طی آن آژیرهای هشدار تا حیفا فعال شد و دو مقر ارتش صهیونیستی هدف قرار گرفت، نوشتند که این حمله تست و آزمایش بود.

بر اساس این گزارش‌ها، ارزیابی‌ها در رژیم اسرائیل حاکی است که حمله دیروز به الجلیل غربی صرفا تست آمادگی برای حمله رسمی حزب الله در واکنش به ترور فؤاد شکر بود و این پاسخ به احتمال زیاد شامل ده‌ها پهپادی خواهد بود که در یک آن ارسال خواهد شد.

حملات دیروز ضعف سامانه دفاعی نیروی هوایی اسرائیل را نشان داد که طی آن، پهپادها به اهداف خود رسیده و چندین زخمی گرفتند و به اهداف نظامی حساسی اصابت کرد.

حزب الله لبنان دیروز سه شنبه اعلام کرد در واکنش به حمله ترور صهیونیست‌ها در شهر عبا واقع در جنوب لبنان، با تعدادی پهپاد مقرهای تیپ گولانی و ناخال در پایگاه شراگا را هدف حملات پهپادی خود قرار داد. تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از شمال فلسطین این ادعا را تأیید کرد و پهپادها به اهداف خود اصابت کرده و منجر به وقوع آتش سوزی شد.

سید حسن نصرالله دیروز سه شنبه در سخنرانی خود به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید فؤاد شکر با اشاره به این حمله تلافی‌جویانه حزب الله گفت: پهپادهای ما به شرق عکا رسید، یکی از موشک‌های سامانه گنبد آهنین دشمن در رهگیری یکی از آن‌ها شکست خورد و در نهاریا سقوط کرد که تاکنون به زخمی شدن ۱۹ نفر(از صهیونیستها) منجر شده است.

لحظاتی بعد از این حمله پهپادی، روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که تحقیقات اولیه ارتش رژیم اسرائیل در نهاریا نشان می‌دهد که زخمی‌های این حادثه در نتیجه انفجار موشک پدافندی بوده است که به اشتباه مسیر خود را تغییر داده است.

این اذعان صهیونیست ها بار دیگر نشان داد که سامانه های دفاعی آن‌ها نه تنها قادر به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای حزب الله نیستند بلکه در برخی مواقع، موشک‌های آن بلای جان صهیونیست‌ها می‌شود.

در حادثه مجدل شمس نیز که منجر به جان باختن ۱۲ دروزی سوری در جولان اشغالی سوریه شد، حزب الله، اعلام کرد که موشک‌هایش به این منطقه اصابت نکرده و این موشک‌های خود اسرائیلی‌هاست که به مردم غیرنظامی اصابت کرده است.

سید حسن نصرالله در باره مواضع متناقض و منافقانه صهیونیست‌ها در این دو حادثه گفت: ارتش دشمن در نهاریا مجبور است که اعتراف کند، به خاطر اینکه در اینجا اسرائیلی‌ها هدف قرار گرفته اند در حالی که در مجدل شمس (در جولان اشغالی سوریه) اعتراف نکرد (که عامل حادثه مجدل شمس، موشک شلیک شده از سامانه گنبد آهنین بوده)، چون در آنجا عرب سوری از طایفه دروزی بودند، به خاطر اینکه دشمن در مجدل شمس، گمراه سازی و فتنه افکنی را دنبال می کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روز روایتگران حقیقت
پوست موز امنیتی اصلاح طلبان زیر پای پزشکیان
آمریکا به ترکیه هشدار داد
کاهش دمای هوا از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود
جایگاه پنجمی ایران در AFC
۵ خطری که سلامت زائران را در سفر اربعین تهدید می‌کند
نشان «رهبر عرب» به بن سلمان اعطا شد
تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است
اسرائیل باید سید حسن نصرالله را ترور کند
حذف پرچم کامرون از مسابقات المپیک پاریس
توصیه‌های مدیریت بحران تهران برای گرما
محمد جهاد: اسرائیل همواره حیات خود را با بحران آفرینی در جهان بازسازی کرده است
نقطه ترسناک در خرید جدید پرسپولیس
دستبند پلیس بر دستان کلاهبرداران المپیک
واکنش رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی به انتخاب سنوار
سامانه خرید بلیت گروهی پروازهای اربعین فعال شد
هشدار و آماده‌باش مدیریت بحران تهران
رسانه‌های عبری: حمله پهپادی دیروز حزب الله «تست آمادگی» بود
آلاینده ازن چقدر برای سلامتی خطرناک است؟
افتتاح ۴ ایستگاه از خط ۶ متروی تهران تا پایان سال
معلمان امسال بازنشسته نمی‌شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top