تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 12:57
کد خبر: 513249

در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد:

از ولعِ شاسی‌بلندسواری تا حقوق‌های نجومی در هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان

از ولعِ شاسی‌بلندسواری تا حقوق‌های نجومی در هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان

مدیران خسته و فرتوتی که هرچه از کِشت می‌دانستند، پیش از این در دیگر مزارع کاشته بودند و هنوز که هنوز است، قصه ناکارآمدی‌هایشان، نُقلِ محافل وابسته به صنعت است.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از مدیران سابق شرکت پاک؛ هلدینگ غذایی بنیاد مستضعفان طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، از عملکرد بد و اتفاقات ناگوار برای این هلدینگ‌ها خبر دادند.

مشروح این نامه بدین شرح است:

جناب آقای مهدی صولی

مدیرعامل محترم شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا

با سلام و احترام

پس از انتصاب حضرتعالی به مدیریت عامل شرکت مادرتخصصی صنایع غذایی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان و همچنین انتصاب مدیران متبوع شما در شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت مادرتخصصی، به ویژه شرکت لبنیات پاک و خروج مدیران سابق از مجموعه، شاهد رویکردی عجیب از طرف مدیران منصوب حضرتعالی بوده‌ایم. مدیرانی که بلافاصله پس از انتصاب به‌جای پوشیدن لباس کار و تلاش مضاعف برای ارتقاء شاخص‌های اقتصادی، رخت نبرد با دشمن فرضی به تن کردند و بیش از آنکه توجه، توان و تمرکزشان را صرف مدیریت مسائل جاری و اتخاذ تصمیمات راهبردی تاثیرگذار در آینده شرکت نمایند، شبانه‌روزشان‌ را وقف حمله به کارنامه و دستاوردهای مدیران گذشته نموند. مدیرانی که در عوضِ تدبیر و مجاهدت برای ترقی شرکت، با سرلوحه قراردادن سِرِشتِ «دُن‌کیشوت»، با هرچه در چنته داشتند به نبرد آسیاب‌های بادی رفتند؛ غافل از اینکه سرنیزه‌هایشان در پره‌های آسیاب گیر کرده و از فراز اسبِ سرکشِ خیال به زمینِ سفتِ واقعیت فرود آمده‌اند و دریافته‌اند که مرد ِاین میدان نیستند.

مدیران خسته و فرتوتی که هرچه از کِشت می‌دانستند، پیش از این در دیگر مزارع کاشته بودند و هنوز که هنوز است، قصه ناکارآمدی‌هایشان، نُقلِ محافل وابسته به صنعت است.

لکن گویا حضرتعالی و مدیران منصوب و منتسب به شما از خاطر برده‌اید که پس از گذشت بیش از شش ماه از حضور و مدیریت در هلدینگ، خاصه شرکت لبنیات پاک، دوران ماه عسل مدیریتی به پایان رسیده و نمی‌توانید با صدور دستور حمله به گذشتگان توسط منصوبین و سخن‌سرایی‌های نغز از زیر بارِ پاسخگویی نسبت به شبهات پیرامون عملکرد مدیران تحت فرمان شانه خالی کنید.

جمع نگارنده این نامه تا کنون نسبت به سیاه‌نمایی‌های بی‌پایان حضرتعالی و مدیران شما در لبنیات پاک نسبت به کارنامه مدیران سابق، سکوت اختیار کرده و بود و با سعه صدر و به نیت خدمت به کشور در این شرایط سخت اقتصادی و تضمین منافع و مصالح خانواده بزرگ پاک، سعی در تشویق مدیران فعلی به کار و تلاش همه‌جانبه در جهت ارتقاء وضعیت شرکت داشت، لکن حال که برخی با هدف سرپوش گذاردن به عملکرد خود با سوء استفاده از سکوت و نجابت مدیران سابق، به دنبال مخدوش کردن دستاوردهای جوانان انقلابی در شرکت لبنیات پاک هستند، بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را به سمع و نظر جنابتان، سهامداران و صاحبین اصلی بنیاد یعنی محرومین و مستضعفان برسانیم:

جناب آقای صولی

مدیرعامل فعلیِ لبنیات پاک طی مصاحبه‌ای، علت اصلی سوددهی شرکت در سال ۱۴۰۱ را «حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت شیر خام و متعاقباً افزایش قیمت محصول» دانسته‌اند؛ البته که با شناختی که در دوران همکاری با نامبرده از ایشان و سطح‌ معلومات مالی ایشان حاصل شد، بعید است که ارائه چنین مباحثی نتیجه تحلیل‌های شخصی خودشان باشد و احتمالاً فرمان ایراد این سخنان از جای دیگری صادر شده که علی‌ایحال به استحضار می‌رساند که حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت محصولات نه تنها نمی‌تواند منجر به سودآوری شرکت شود بلکه به واسطه این امر، رشد قریب به ۹۰ درصدی قیمت شیرخام به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماده اولیه محصولات لبنی و بالتبع افزایش ۵۰ تا ۹۰ درصدی بهای تمام‌شده کالاها و قیمت‌ نهایی، زمینه بروز مشکلات جدی در روند فعالیت‌ها را فراهم کرده بود. چرا که در نتیجه قرارداشتن کالاهای لبنی در زمره کالاهای اساسی و قیمت‌گذاری دستوری این کالاها توسط دولت و عدم افزایش قیمت نهایی محصولات متناسب با افزایش بهای شیر خام، زیان‌ده شدن فعالیت‌های جاری شرکت کاملاً محتمل به‌نظر می‌رسید. مضافاً اینکه کاهش قدرت خرید مردم در نتیجه افزایش قیمت محصولات لبنی در سال ۱۴۰۱ تبدیل به یکی از چالش‌های جدی صنعت لبنیات در کشور به شمار می‌رفت تا آنجا که انجمن صنایع لبنی رسماً از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف لبنیات در کشور خبرداد. کما اینکه جنابعالی نیز در اولین جلسه بررسی عملکرد گروه پاک، در تایید این گزاره، به بروز همین مسئله در مجموعه سابقتان یعنی صنایع شیر ایران، اشاره کردید. لکن با تلاش شبانه‌روزی و زحمات خانواده بزرگ لبنیات پاک، شرکت نه‌تنها با افت تولید و فروش روبه‌رو نشد، بلکه با افزایش تولید و فروش، عرصه برای خروج گروه لبنیات پاک از زیان انباشته پنج ساله فراهم شد.

مدیریت محترم عامل شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا

جناب آقای قدوسی در مصاحبه مذکور یکی از عللِ زیانِ شناسایی شده در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ را افزایش تعداد نیروی انسانی از ۱۸۶۳ نفر به ۲۰۵۰ نفر عنوان نموده‌اند که البته فارغ از ابهامات جدی در خصوص فرایند حسابرسی، نحوه محاسبات و شیوه بررسی اسناد، خوب است به این نکته اشاره شود که افزایش ۱۰ درصدی مورد ادعای نامبرده در خصوص تعداد نیروی انسانی در شرایطی رخ داده است که شرکت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، افزایش مقداریِ ۴۰ درصدی را در تولید و فروش تجربه کرده است. احتمالاً مستحضرید که یکی از اصلی‌ترین راهبردهای افزایش فروش، اضافه کردن نیروی انسانی به منظور تحت پوشش قرار دادن مناطق بیشتر است و با اینهمه جمع حاضر، به عنوان مدیران سابق شرکت لبنیات پاک علی رغم راه‌اندازی شعبات جدیدالتاسیس در شهرهای مشهد، تبریز، شیراز، کرمان، اهواز و یزد و توسعه شعبات فروش در شهرهای رشت، اصفهان و ساری و لزوم استخدام پرسنل، با جلوگیری از استخدام بی‌رویه و تلاش مضاعف در جهت افزایش بهره‌وری نیروهای موجود، توانستند رشد ۴۰ درصدی را تنها با افزایش ۱۰ درصدی نیروی انسانی رقم بزنند. لذا طرح مسائل اینچنینی در افکار عمومی آن هم به صورت ناقص از سوی حضرات عالی این شبهه را به وجود می‌آورد که مقاصد طراحان، چیزی جز روشن شدن ابعاد مسائل شرکت است.

جناب آقای صولی

مدیر بالادست سابق و مدیرپایین‌دستِ حال حاضر شما در مصاحبه‌اش، اینگونه ابراز داشته است که چون دست‌های ناپاک را از شرکت لبنیات پاک قطع کردیم، حاشیه درست کردند؛ فارغ از اینکه اساساً مقصود گوینده از «حاشیه‌سازی» چیست و چه افراد یا گروه‌هایی دامان لبنیات پاک را آلوده به حاشیه کردند، خوب است خدمت حضرتعالی متذکر شویم که یا منصوبین جنابتان تفاوت دست‌های پاک و ناپاک را نمی‌دانند و یا اینکه فراموش کرده‌اند که چه شبهات و ابهاماتی حول مدیران کنونی مجموعه تحت امر شما و منتسبین به شما وجود دارد؟

حال که صحبت از پاکی و ناپاکی به میان آورده‌اید، خوب است که از جنابعالی بخواهیم کمی شفاف‌تر به افکار عمومی توضیح دهید که مشاور عالی‌، معاون بازاریابی و یار غارتان جناب آقای زنگی‌وندی که همزمان با حضرتعالی وارد هلدینگ صنایع غذایی شدند و تا مدت‌ها به عنوان بازوی راستتان فعالیت‌ می‌کردند و حتی مراسمات معارفه مدیران کنونی شرکت‌های تابعه را بدون حضور حضرتعالی برگزار می‌کردند، در روزهای گذشته کجا تشریف داشتند؟ آیا صحت دارد که در این مدت گذشته، علی‌رغم خواست و میل شما، نهادهای نظارتی از حضور ایشان در محل کار ممانعت به عمل می‌آوردند؟ آیا تایید می‌کنید که دلیل آن نهادهای نظارتی برای مخالفت با ادامه فعالیت جناب زنگیوندی، ارتباط ایشان با برخی پرونده‌های شبهه‌دار در دوران حضور در هلدینگ سینا و همچنین پرونده‌های مربوط به مسئولیت‌های پیشین است؟

نظرتان درخصوص رفت و برگشت سرکار خانم ژاله خوشخو، که از پیش از این از همکارانتان در مجموعه صنایع شیر ایران بوده است، چیست؟ چه اتفاقی افتاد که ایشان ابتدا به عنوان «سرپرست معاونت بازرگانی» لبنیات پاک و «عضو هیئت مدیره» یکی از شرکت‌های تابعه گروه پاک منصوب شدند و در مدت کوتاهی انتصاب ایشان کأن‌لم‌یکن تلقی گردید؟ آیا واقعیت دارد که علت رفت و برگشت ایشان نیز اتهام ارتباط با برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی است؟

در خصوص معاونت مالی و اقتصادی شرکت لبنیات پاک، جناب آقای ترابی، شایعاتی به گوش می‌رسد؛ آیا تایید می‌کنید که ایشان در رابطه با اتهام ارتباط با برخی پرونده‌های فساد در شرکت پگاه اصفهان هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند؟

جناب آقای دکتر، مطلع شدیم و مشاهده کردیم خودروهای شاسی‌بلندی که در دوره تصدی مسئولیت این جمع در اِزای مطالبات شرکت از بدهکاران ستانده شده بود، با بذل و بخشش از کیسه خلیفه توسط منصوبین، تبدیل به خودروی در اختیار مدیران آن شرکت شده است؛ بنظر شما آیا درست است در شرایطی که همکارانتان ادعا می‌کنند شرکت زیان‌ده است، اینگونه چوب حراج به بیت‌المال بزنند و خودروهایی که باید فروخته می‌شد تا در تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت به‌کار بیاید را بدل به مرکبِ زیرپای خود کنند؟

آیا درست است که حقوق مدیران ارشد این شرکت‌ها پس از انتصاب نورچشمی‌هایتان به یکباره چندین میلیون تومان افزایش یافته است؟ آیا صحت دارد که مدیرعامل کنونیِ همین شرکت لبنیات پاک فقط در یک ماه و مطابق فیش حقوقی پایان ماه، دستمزد ۸۵ میلیون تومانی دریافت کرده است؟ آن‌هم در شرایطی که حقوق مدیران عامل پیشین، به نصف این رقم هم نمی‌رسید. آیا واقعا مبالغ این‌چنینی در نهاد حاکمیتی بنیاد مستضعفان پرداخت می‌شود؟ بنظر شما اینکه مدیران منصوب شما به صورت شبانه‌روزی برای افزایش حقوق خودشان تلاش کنند، و در مقابل، در این شرایط دشوار اقتصادی که اقشار کم درآمد تحت فشارند، از هیچ کوششی برای کاهش پرداختی‌های معیشتی و مناسبتی کارکنان، به ویژه کارگران، دریغ نکنند، عادلانه به نظر می‌رسد؟ یعنی برای افزایش چند پله‌ای حقوق مدیران ارشد پول هست ولی برای زحمتکشانی چون کارگران و کارمندان پول ندارند و به ناچار باید برای کاهش مزایای مناسبتی و معیشتی تلاش نمایند؟ جمع حاضر به منظور روشن شدن ابعاد این مسئله و پایان ابهامات، اعلام آمادگی می‌نماید تا فیش آخرین حقوق دریافتی از لبنیات پاک را به صورت علنی منتشر نماید و در مقابل مدیران هم‌تراز کنونی نیز فیش حقوقی آخرین دریافتی امسال را منتشر نمایند تا حقایق بر همگان روشن شود.

بالاخره شما که قاعدتاً باید نسبت به پاکی و ناپاکی دست مدیرانِ تحت امر حساسیت داشته باشید، خوب است که نسبت به مباحثی که این روزها در خصوص نامبردگان مطرح می‌شود، شفافیت را سرلوحه قرار داده و پاسخگوی عملکرد پر از شائبه خود و هم‌قطاران محترمتان باشید.

مدیر عامل محترم هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان

جناب آقای عبدالله قدوسی در همان مصاحبه اظهار داشته‌اند که: «هیچگونه سرمایه‌گذاری مولد و زیرساختی که تغییرات در شرکت ایجاد کند، انجام نشده است».
 
این هم از آن دسته ابهامات اصلی جمع نگارنده این نامه است؛ حضرتعالی چگونه سکان امور را به مدیری که «مراد دیروزتان در صنایع شیر و مرید امروزتان در لبنیات پاک» است، داده‌اید در حالی که اینگونه اطلاعات غلط به مخاطبین می‌دهد. به اتفاق و به منظور تنویر افکار شما و دیگران برخی از فعالیت‌های زیرساختی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در گروه لبنیات پاک انجام شد را به سمع و نظر می‌رسانیم: راه‌اندازی پنج شعبه فروش در شهرهای مشهد، کرمان، تبریز، شیراز، اهواز و یزد و توسعه شعبات ساری، رشت، اصفهان و شهرکرد- عقد قرارداد احداث تصفیه‌خانه که مطابق میزان پیشرفت پروژه 10 میلیاردش پرداخت شده بود- خرید ۱۲۰ دستگاه نیسان یخچالدار به ارزش حدوداً 80 میلیارد تومان- خرید ۶ دستگاه کشنده به همراه سه تانکر به ارزش ۲۶ میلیارد تومان- خرید دو دستگاه بادکن به ارزش حدود ۱۱ میلیارد تومان- خرید سه دستگاه تولید دبه ماست به ارزش حدود ۴ میلیارد تومان- خرید دستگاه لیبل‌زن بطری به ارزش ۱ میلیارد تومان- خرید دستگاه آنالایزر برند فوس به ارزش ۵ میلیارد تومان- خرید دستگاه GC به ارزش ۵ میلیارد تومان- خرید چاپگرهای لیزری خامه به ارزش حدوداً ۲ میلیارد تومان- خرید تانک اسپتیک برای شرکت پاک‌پی به ارزش ۷ میلیارد تومان- خرید تانک ۳۰ تنی دریافت خامه به ارزش حدوداً ۱ میلیارد تومان- خرید تجهیزات آزمایشگاهی به منظور تقویت توان فنی واحد آزمایشگاه به ارزش ۱ میلیارد تومان- خرید دو خط کامل شیرخشک‌سازی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان که حدود نیمی از آن مبلغ پرداخت شده بود- خرید خط تولید پنیر ۳۰ گرم به ارزش حدوداً 3 میلیارد و 200 میلیون تومان- خرید سپراتور ۱۰ تنی به ارزش ۳ میلیارد تومان- خرید ۲ تانک افزایش ظرفیت دوغ سنندج به ارزش ۳ میلیارد تومان- بهسازی و نوسازی سالن‌های تولید مطابق با استانداردهای ارگان‌های ناظر- نوسازی و بهسازی رختکن کارگران خط تولید- احداث ساختمان فروش شهید باکری- خرید دو دستگاه لیفتراک و چند دستگاه جک‌پالت برقی و دستی- افزایش بیش از 1000 عدد پالت به موجودی پالت‌های انبار- احداث فروشگاه عرضه مستقیم محصولات و ...

ارزش همین‌هایی که سرانگشتی برشمردیم، قریب به 200 میلیارد تومان است که فقط بخشی از اقدامات زیرساختی انجام شده در دو سال مذکور است؛ لذا به شما توصیه می‌کنیم با در دستور کار قرار دادنِ جهدی وافر برای یافتن پرتقال‌فروش از مدیر تحت امرتان بپرسید که این اراده به انتشار اکاذیب از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

البته که ما تصور می‌کنیم حضرتعالی به واسطه شناختی که از دستگاه‌ها و تجهیزات صنعت لبنیات دارید، اکاذیب این‌چنینی را باور نکنید؛ خاطرمان هست که در اولین جلسه دیدار مدیران سابق شرکت لبنیات پاک با جنابعالی، فرمودید که نماینده یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خارجی (آلمانی) تولید تجهیزات مورد استفاده در صنعت لبنیات به نام «GEA» در ایران هستید و از این تجربه در پیشبرد امور مجموعه، بهره خواهید جُست. چه‌بسا که سیاست خرید تجهیزات دستِ‌دوم در دوران جدید در شرکت‌هایی همچون لبنیات پاک در ماه‌های گذشته، بی‌ارتباط به این تجربه گرانبهای جنابتان نباشد.

مواردی که از آن سخن رفت، اغلب مربوط به زیرساخت‌های حوزه تولید بود؛ در حوزه فروش هم مگر جز این است که ذخیره هزینه‌های آن تبلیغات صداوسیمایی که در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز صورت گرفت، قبلا گرفته شده بود؟ بالاخره یاداوری این مسائل هم خالی از لطف نیست.

برادر عزیز، جناب آقای صولی

نیک مستحضرید که مباحثی که تا بدینجا مطرح شد، تنها بخشی از مسائلی است که در این مقال می‌گنجید و برای طرح مسائل بیشتر، فرصتی و محفلی دیگر باید.

مشفقانه و برادرانه باید به شما گوش‌زد نماییم که اخبار امیدبخشی از عملکرد شرکت‌های تابعه هلدینگ سینا به گوش نمی‌رسد و تولید و فروش برخی از این شرکت‌ها در مقایسه با قبل افت بسیار داشته است.

آمار و ارقام حوزه فروش شرکت لبنیات پاک در تیر‌ماه امسال حکایت از اُفتی ۲۰۰۰ تنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و کاهش ۳۰۰۰ تنی در مقایسه با بهمن سال ۱۴۰۲(که آخرین ماه حضور جمع حاضر در لبنیات پاک است) دارد که به وضوح گویای کیفیت عملکرد شما و منصوبینتان است. برادر گرامی، نمی‌توان یک به یک رکوردهای منفی و کاهشی را جابجا کرد و در مقابل به‌جای پاسخگویی در قبالِ عملکردِ مجموعه، انگشت اتهام را به سمت دیگران چرخاند و با فرافکنی سعی در پنهان نمودن مظاهر ناکارآمدی در مدیریت نمود. نمی‌توان انتصابات شائبه‌دار انجام داد و زیر پای مدیرانی که با دو جین اتهام مشارکت در مفاسد اقتصادی به بنیاد مستضعفان آمده‌اند، فرش قرمز گسترانید و در مقابل با تندیس خیالیِ قطع دستان ناپاک عکس یادگاری گرفت. نمی‌توان به نام اصالت قائل شدن برای «تجربه»، مدیران بازنشسته و خسته‌ای که بعضاً ارزنده‌ترین تجاربشان، «به‌گل‌نشاندن» بنگاه‌های اقتصادی است را به مقدرات شرکت‌ها حاکم کرد و در مقابل انتظار فتح‌الفتوح داشت.

حقیقت آن است که رقیب اصلی شما، مدیرانتان و رفقای گرمابه‌وگلستانتان، «مدیران سابق» نیستند؛ رقیب شما، عملکرد شما است؛ رقیب شما اتهامات پی‌درپی شراکت مدیران کنونی شرکت‌ها در مفاسد اقتصادی است. رقیب شما ولع شاسی‌بلند سواری و دریافت حقوقهای نجومی مدیرانی است که به جای تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات و ایجاد ارتقاء، همه تمرکزشان را وقف تخریب جوانانی کرده‌اند که ماه‌ها است، در آن شرکت‌ها حضور ندارند.

جناب آقای صولی

«تخصص»، «کارامدی» و «درایت» چیزهایی نیستند که بتوان صرفاً با ایجاد امکان سفرهای پی‌درپی خارجی برای خود و منصوبین کسب نمود. بلکه این‌‌ها دستاوردهایی است که که از قِبَلِ تمسک به مفاهیمی همچون «پاک‌دستی»، «تلاش شبانه‌روزی» و «همدلی» به دست می‌آید و منجر به گشایش در مدیریت می‌شود. البته که خوب است روشن شود که خروجی این سفرهای خارجی برای حوزه صادرات شرکت لبنیات پاک چه بوده است؟ مگر نه این است که این سفرها به خاطر تلاش برای افزایش صادرات محصولات صورت می‌گرفته است؟ ما برآنیم اساساً مدیرانی که حتی توان پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان شرکت را ندارند و تمام تلاششان را برای لغو پرداختی‌های معیشتی و مناسبتی کارکنان می‌کنند و همچنین امکانات رفاهی فراهم شده برای پرسنل و خانواده‌هایشان را هم کنسل می‌کنند، شاید چندان نتوانند درباره کارامدی دیگران سخن بگویند.

آقای صولی

فرصت خدمت و همچنین اثبات توانمندی‌ها زودگذر است. هلدینگ سینا یک بنگاه اقتصادی است؛ بنگاه اقتصادی که با گفتاردرمانی و حمله وقت و بی‌وقت به این و آن مدیریت نمی‌شود؛ اینجا اعداد و ارقامِ عملکرد، خود پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دهند و واقعیت آن است که وضعیت امروز هلدینگ به‌سان وضعیت بیماری‌ است که با مراجعه به پزشکان نه‌‌چندان حاذق، رو به احتضار می‌رود؛ وقت تنگ است آقای دکتر!

مستحضرید که مطابق صورت مالی نه ماهه سال ۱۴۰۲، شرکت لبنیات پاک به حدوداً ۱۹۰ میلیارد تومان سود دست پیدا کرده بود که بیش از ۱۰۰ میلیارد از این رقم مربوط به شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ و حسابرسی‌شده توسط حسابرسین موسسه مفید راهبر است و مطابق برآورد‌ها و پیش‌بینی‌ها، چنانچه همان روند ادامه می‌یافت، شرکت در پایان سال به سود حدوداً ۳۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا می‌کرد. این آمار و ارقام به وضوح بیانگر آن است که جمع حاضر با چه اعداد و ارقامی شرکت را تحویل دوستان و مدیران متبوع و مطبوع شما دادند. اما امروز چه؟ در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب مزین به نام "جهش تولید" شده است، جذب شیر شرکت به کمترین میزان خودش در سال‌های اخیر رسیده و متعاقباً تولید شرکت نیز با کاهش 25 درصدی مواجه است و با کاهش سرسام‌آور فروش در تقریبا همه‌ی گروه‌ محصولات اصلی، بازار از دست رفته است و کارگران چند ساعتی مشغول و مابقی را بیکار هستند. بیم آن می رود با ادامه این روند به زودی شرکت ناچار به تعدیل کارگران و آسیب به آینده و معیشت ایشان شود. وقوع چنین فجایعی در شرکتی که متعلق به بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه رهبری است و مسئولیت اصلی تحقق منویات رهبر انقلاب را برعهده دارد، حقیقتا اسف بار و نگران کننده است.

امروز شرکت در چه وضعیتی است؟ قریب به ۷ ماه است که سکان هدایت شرکت‌ در دست شما و رفقایتان است؛ واقعا تصور می‌کنید که چنانچه همه تلاشتان را بکنید برای اینکه به نخ‌نمایانه‌ترین شیوه ممکن سودهای حسابرسی شده سال‌های گذشته را با هر ترفندی بدل به زیان کنید تا ضعف عملکرد سال جاری هم‌قطارانتان پنهان شود، دیگر کسی متوجه نمی‌شود که در این شرکت و سایر شرکت‌های هم‌گروه چه خبر است؟ بهتر نبود به جای از بین بردن سود، حل مسائل مربوط به پرونده‌های ارزی، که میراث سنوات گذشته و قبل از سال ۱۴۰۱ بود، در دستور کار قرار می‌گرفت؟ کما اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز برخی از این پرونده‌های ارزی گذشته با تلاش واحد حقوقی حل و فصل شد و از زیان‌های چند ده میلیارد تومانی ممانعت شد. به هرحال سود سال گذشته را به جبران ضعف عملکرد امسال از بین بردید؛ خب اشکال ندارد؛ زین پس چه می‌کنید؟ همانطور که استاد دیروز و شاگرد امروز شما در مصاحبه‌اش تجویز کرده، برای سودده‌ نشان دادنِ پاک، زمین می‌فروشید؟ خب باز هم مانعی نیست؛ فرضاً زمین را هم فروختید؛ بعدش چه می‌کنید؟ شرکتی که تولید و فروشش قریب به 25 درصد کاهش پیدا کرده است، جذب شیرش افت فاحش داشته و پیوسته با اعتراض و اعتصاب پرسنلش مواجه است، تا کی باید برای جبران عملکرد مدیرانش با لطایف‌الحیل سود بپوشاند و دارایی بفروشد؟ البته که با طرح مسئله احتمال فروش دارایی‌ها توسط جناب قدوسی، یک نگرانی دیگر هم به نگرانی‌هایمان اضافه شد؛ به هنگام فروش دارایی‌ها با این لشکر شائبه‌داری که یا پیوسته در معرض احضار، اخطار و انذار دستگاه‌های نظارتی‌اند و یا احکام جلبشان یک به یک صادر می‌شود، چه می‌کنید؟ بالاخره هشدار به برادر مسلمان از اصول برادری در دین ما است و ما هم خویش را مکلّف به تذکر و هشدار می‌دانیم؛ اگر هم قرار است به نام مولدسازی چیزی را بفروشید، حداقل مراقبت کنید اموالی که متعلق به محرومان و مستضعفان است، توسط مدیرانی بدسابقه و با ثمن بخس به حراج گذاشته نشود.

حال پاک و دیگر شرکت‌های هلدینگ خوب نیست؛ دیگر رایحه دلنشین کار و کارامدی در راستای خدمت به ولی‌نعمتان بنیاد یعنی محرومان و مستضعفان از شرکت‌هایی که تبدیل به جولانگاه مدیران شائبه‌دار شده، به مشام نمی‌رسد. بیم آن می‌رود دیگر بنیاد «تجارتخانه‌ای برای تحقق عدالت» نباشد و رفته رفته بدل به «قربانگاهی برای ذبح عدالت» شود که تیغِ تیزِ دنیاطلبی و سیری‌ناپذیری برخی مدیرانش رویای تحقق عدل را پیش پای منفعت‌طلبی، سلاخی نماید.

والسلام علی من اتبع الهدی
محمد نوروزی- مدیرعامل و عضو سابق هیئت مدیره شرکت پخش سراسری پاک
جواد عطایی- معاون اداری و مالی سابق شرکت لبنیات پاک
امیرمحمد بهشت‌آیین- معاون اجرایی سابق شرکت لبنیات پاک و عضو هیئت مدیره شرکت پخش سراسری پاک
حسام محمودی- معاون برنامه ریزی راهبردی سابق شرکت لبنیات پاک و عضو هیئت مدیره سابق شرکت پاک‌پی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کشتی‌گیر ژاپنی حریف سرلک شد
نبی رضایی از المپیک حذف شد
چالش اساتید با تجربه در برقراری ارتباط با دانشجویان جدید
یاوه گویی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه سیدحسن نصرالله
پیروزی بزرگ مبینا نعمت‌زاده برابر تکواندوکار اسپانیایی
برگزاری آزمون وکالت در زمان مقرر در هاله‌ای از ابهام
اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳
لالوویچ: رقابت سختی بین ایران و آمریکا در کشتی آزاد داریم
قرعه حسن یزدانی مشخص شد؛ مصاف سرلک با هیگوچی
آقامیرزایی از صعود به نیمه نهایی بازماند
پهپاد جاسوسی اسرائیل در تور رزمندگان مقاومت فلسطین
توصیه‌های کاربردی طب سنتی برای حفظ سلامت در اربعین
تبریک «روز خبرنگار» با یادآوری شهادت ۱۶۵ خبرنگار غزه
نمایش فیلم «شور عاشقی» در برج میلاد
افزایش ظرفیت زندان‌های انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها
فیلم های ناصر ملک مطیعی
۱۰ ایده ساخت دکور کافی شاپ با کمترین هزینه + عکس
سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند
اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تا پایان امروز
تهران گرم تر از این می شود؟!
پیروزی طوفانی مهمدی برابر رقیب لهستانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top