تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 13:28
کد خبر: 513254

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها ۱۴۰۳

بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها ۱۴۰۳

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که کاربران ایرانی باید هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظر داشته باشند، ارائه خدمات صرافی به ایرانیان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛با رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال و افزایش تعداد صرافی‌های فعال در این بازار، انتخاب صرافی استاندارد و مناسب برای بسیاری از معامله‌گرهای ایرانی، به چالش تبدیل شده است. کاربران ایرانی هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال خارجی، باید علاوه بر امکانات آن، به وضعیت احراز هویت و ارائه خدمات به ایرانیان نیز توجه کنند. در ادامه، بررسی می‌کنیم که صرافی خارجی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد و با درنظرگرفتن این ویژگی‌ها، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها کدام صرافی است.

ارائه خدمات به ایران

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که کاربران ایرانی باید هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال در نظر داشته باشند، ارائه خدمات صرافی به ایرانیان است. بسیاری از صرافی‌های خارجی برای آی‌پی ایران محدودیت ایجاد کرده‌اند و بدون فیلترشکن، نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر محدودیت آی‌پی، اغلب صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت نمی‌دهند و امکان ارائه مدارک ایرانی به آن‌ها وجود ندارد. با توجه به اینکه اکثر صرافی‌ها خدمات خود را برای کاربران احرازنشده محدود می‌کنند، کاربران ایرانی باید به سراغ صرافی‌هایی بروند که امکان فعالیت با هویت ایرانی را به آن‌ها می‌دهند.

ارائه معاملات اسپات و فیوچرز

یکی از ویژگی‌های مهم صرافی‌های ارز دیجیتال، ارائه روش‌های متنوع برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. صرافی باید انواع معاملات اسپات و فیوچرز را در اختیار کاربران قرار دهد تا هرکس بسته به استراتژی خود، بتواند از بازار کسب سود کند. سفارش‌های لیمیت، مارکت، تریگر و OCO، مهم‌ترین روش‌های ثبت سفارش در بازار هستند که صرافی استاندارد باید آن‌ها را برای کاربران خود فراهم کند. علاوه بر این، صرافی‌ها باید امکان ثبت حد سود و حد ضرر داشته باشند تا کاربران بتوانند ریسک معاملات خود را کنترل کنند و حداکثر سود را ببرند. ارائه اهرم یا لوریج مناسب روی معاملات نیز برای بسیاری از معامله‌گرها اهمیت دارد و از ویژگی‌های مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

حجم معاملات صرافی

زیاد بودن حجم معاملات صرافی نشان می‌دهد که کاربران به آن صرافی اعتماد بیشتری دارند و سرمایه زیادی وارد آن کرده‌اند. معمولاً در صرافی‌های با حجم معاملات زیاد، نقدشوندگی هم بیشتر است و سفارش‌های کاربران سریع‌تر اجرا می‌شود. این ویژگی برای معامله‌گرهای حرفه‌ای که قصد دارند معاملات خود را با حجم یا تعداد زیاد انجام دهند، اهمیت زیادی دارد و تجربه بهتری را برای آن‌ها رقم می‌زند.

کارمزد معاملات مقرون‌به‌صرفه

بسیاری از معامله‌گرهای ارز دیجیتال، در طول روز خرید و فروش‌های مختلفی انجام می‌دهند و باید برای هریک از آن‌ها، کارمزد بپردازند. اگر نرخ کارمزدهای یک صرافی زیاد باشد، امکان نوسان‌گیری و کسب سودهای کوچک و پیاپی برای کاربران وجود نخواهد داشت. معمولاً صرافی‌های حرفه‌ای علاوه بر اینکه کارمزدهای مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند، نوعی سیستم سطح‌بندی برای کاربران خود در نظر می‌گیرند تا افرادی که حجم معاملات بیشتری دارند، کارمزد کمتری بپردازند.

امنیت صرافی

با توجه به حجم زیاد معاملاتی که در صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود، تأمین امنیت و حفاظت از دارایی کاربران یکی از ویژگی‌های مهم صرافی‌ها محسوب می‌شود. صرافی‌های معتبر علاوه بر تأمین امنیت سرورها، استفاده از سیستم‌های رمزنگاری پیشرفته و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات سایبری مختلف، قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند امنیت حساب خود را بیشتر کنند. برای مثال، کد تأیید دوعاملی (2FA) به کاربران کمک می‌کند تا جلو دسترسی افراد غیرمجاز را بگیرند و تراکنش‌های خود را با اطمینان خاطر انجام دهند.

خدمات صرافی

صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً علاوه بر خرید و فروش، امکانات متنوع دیگری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند بیش‌ترین بهره را از این بازار ببرند. برای مثال، صرافی‌های حرفه‌ای با ارائه اپلیکیشن موبایل، به کاربران خود اجازه می‌دهند تا روی گوشی همراه نیز به تمام امکانات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از خدمات صرافی‌های حرفه‌ای، سرویس کپی تریدینگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا معاملات تریدرهای باتجربه را به‌صورت خودکار کپی کنند و سود بیش‌تری از بازار به دست بیاورند. ربات معامله‌گر نیز یکی از خدمات صرافی‌های معتبر است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، معاملات خود را خودکار کنند تا حتی زمانی که خودشان معامله ندارند، ربات معامله‌گر خرید و فروش‌های آن‌ها را انجام دهد.

اثبات ذخایر (Proof of Reserve)

شفافیت مالی و ارائه گزارش‌های منظم برای اثبات ذخایر، نشان‌دهنده اعتبار صرافی است و به کاربران کمک می‌کند تا با اعتماد بیشتری سرمایه خود را به صرافی واریز کنند. اثبات ذخایر به کاربران این اطمینان را می‌دهد که صرافی به‌اندازه‌ای که ادعا می‌کند، ارز دیجیتال در اختیار دارد و در صورت نیاز، می‌تواند وجوه درخواستی کاربران را پرداخت کند.

پشتیبانی فارسی

ارائه خدمات پشتیبانی به زبان فارسی، از ویژگی‌های مهم صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی است. پشتیبانی فارسی به کاربران اجازه می‌دهد تا سؤالات و درخواست‌های خود را راحت‌تر با کارشناسان پشتیبانی صرافی مطرح کنند و تجربه بهتری داشته باشند.

سابقه صرافی

سابقه صرافی در بازار ارزهای دیجیتال، یکی از ملاک‌های خوب برای بررسی اعتبار صرافی است. صرافی‌هایی که سابقه فعالیت بیشتری دارند و در دوران فعالیت آن‌ها مشکل خاصی برای دارایی‌ها یا اطلاعات کاربران رخ نداده است، قابل اعتمادترند و اعتبار بیشتری بین معامله‌گرها دارند.

توبیت؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

با درنظرگرفتن ویژگی‌هایی که مطرح شد، صرافی توبیت می‌تواند بهترین گزینه برای کاربران ایرانی باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های توبیت که آن را از دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال متمایز می‌کند، عبارت‌اند از:

  • ارائه خدمات به ایرانیان و امکان احراز هویت با مدارک ایرانی؛

  • امکان استفاده با آی‌پی ایران و بدون نیاز به فیلترشکن؛

  • ارائه انواع روش‌های سفارش‌گذاری در بازار اسپات و فیوچرز؛

  • حجم زیاد معاملات روزانه؛

  • تعیین کارمزدها به‌صورت رقابتی و براساس سطوح کاربری؛

  • امنیت زیاد و حفاظت از دارایی کاربران؛

  • ارائه اپلیکیشن موبایل برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS؛

  • ارائه خدماتی مثل کپی تریدینگ و ربات معامله‌گر؛

  • ارائه گزارش اثبات ذخایر در سایت کوین مارکت کپ؛

  • پشتیبانی شبانه‌روزی به زبان فارسی.

با وجود این ویژگی‌ها، در حال حاضر، توبیت بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان است که می‌توانید به‌راحتی در آن ثبت نام کنید و با مدارک ایرانی مثل کارت ملی یا گواهی‌نامه، فرایند احراز هویت را در آن انجام دهید.

جمع‌بندی

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب، از مراحل مهم و تأثیرگذار برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است. به دلیل مشکلات تحریم، کاربران ایرانی امکان استفاده از خدمات بسیاری از صرافی‌ها را ندارند. در چنین شرایطی، صرافی توبیت با فراهم‌کردن امکان احراز هویت ایرانیان و ارائه خدمات متنوع، به یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در میان کاربران ایرانی تبدیل شده است. توبیت از نظر امکانات و حجم معاملات روزانه، در جایگاه خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه اجازه احراز هویت با مدارک شناسایی ایرانی را می‌دهد، بهترین گزینه برای ایرانیان فعال در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اینترنت به ما اعتماد ندارد؟
علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد
همراه داشتن قرص و داروهای کدئینی در عراق جرم است
پیام تبریک رییس سازمان ثبت احوال به خبرنگاران
کشتی‌گیر ژاپنی حریف سرلک شد
نبی رضایی از المپیک حذف شد
چالش اساتید با تجربه در برقراری ارتباط با دانشجویان جدید
یاوه گویی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه سیدحسن نصرالله
پیروزی بزرگ مبینا نعمت‌زاده برابر تکواندوکار اسپانیایی
برگزاری آزمون وکالت در زمان مقرر در هاله‌ای از ابهام
اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳
لالوویچ: رقابت سختی بین ایران و آمریکا در کشتی آزاد داریم
قرعه حسن یزدانی مشخص شد؛ مصاف سرلک با هیگوچی
آقامیرزایی از صعود به نیمه نهایی بازماند
پهپاد جاسوسی اسرائیل در تور رزمندگان مقاومت فلسطین
توصیه‌های کاربردی طب سنتی برای حفظ سلامت در اربعین
تبریک «روز خبرنگار» با یادآوری شهادت ۱۶۵ خبرنگار غزه
نمایش فیلم «شور عاشقی» در برج میلاد
افزایش ظرفیت زندان‌های انگلیس برای مقابله با ناآرامی‌ها
فیلم های ناصر ملک مطیعی
۱۰ ایده ساخت دکور کافی شاپ با کمترین هزینه + عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top