تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 15:50
کد خبر: 513262

۱۰ ایده ساخت دکور کافی شاپ با کمترین هزینه + عکس

۱۰ ایده ساخت دکور کافی شاپ با کمترین هزینه + عکس

هزینه‌ای که برای طراحی دکور کافی‌شاپ و اجرای آن پرداخت می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد باید به نوع متریال‌های به کار گرفته شده در سازه، ابعاد کلی محیط و حتی دستمزد نیروی انسانی اشاره کنیم. در این بخش به ۱۰ ایدۀ مهم می‌پردازیم که می‌توانید در این زمینه به سراغ آن‌ها بروید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگرچه مهم‌ترین هدف کافی‌شاپ‌های مشهور ارائۀ نوشیدنی‌های خوشمزه است، اما برای افزایش راحتی و لذت کاربران باید به دکوراسیون محیط نیز دقت داشته باشیم. طراحی یک دکور کافی شاپ با کمترین هزینه، امر چندان دشواری نیست و می‌توان از ایده‌های گوناگونی در این زمینه کمک گرفت. برخورداری از یک طراحی داخلی جذاب و جدید پتانسیل جذب مشتریان را افزایش می‌دهد.

دکور کافی شاپ با کمترین هزینه

هزینه‌ای که برای طراحی دکور کافی‌شاپ و اجرای آن پرداخت می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد باید به نوع متریال‌های به کار گرفته شده در سازه، ابعاد کلی محیط و حتی دستمزد نیروی انسانی اشاره کنیم. در این بخش به 10 ایدۀ مهم می‌پردازیم که می‌توانید در این زمینه به سراغ آن‌ها بروید.

  • استفاده از ورق پلکسی گلاس به جای شیشه

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای کاهش هزینه، جایگزین کردن متریال‌های گران‌قیمتی همچون شیشه با موارد ارزان‌تر همچون پلکسی گلاس است. این نوع شیت‌ها از شفافیت بسیار بالایی برخوردار هستند به نحوی که عملاً نمی‌توان تفاوت خاصی بین آن‌ها و شیشه قائل شد. این در حالی است که پلکسی گلاس به‌صورت کلی استحکام، دوام و عمر مفید بیشتری را به شما ارائه می‌دهد.

فروشگاه پامنار به‌عنوان برترین فروشندۀ ورق پلکسی رنگی، یکی از برترین مراجع موجود در کشور جهت تهیۀ این دسته از محصولات به شمار می‌رود.

  • استفاده از طراحی بروتالیسم

در طراحی بروتالسیم، شاهد به‌کارگیری عناصر صنعتی و رنگ‌های خنثی هستیم. به‌عنوان مثال در کافی‌شاپ‌هایی که از این نوع دکور بهره می‌برند می‌توان رنگ خاکستری را در بخش‌های مختلف بنا به کار گرفت. بروتالیسم برای دکور کافی شاپ با کمترین هزینه شاید در نگاه اول یک نوع طراحی خشن و بی‌حس به نظر برسد، اما برای استفاده از آن نیازی به خریداری اکسسوری‌های گران‌قیمت نداریم و همین امر هزینه‌های نهایی را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که نورپردازی در این نوع طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • استفاده از سبک روستیک

گزینۀ دیگری که باید به آن اشاره کنیم، دنبال کردن سبک طراحی روستیک است. روستیک در واقع به معنای روستایی است و به‌نوعی دکوراسیون اشاره دارد که در آن از دیوارهای آجری کمک گرفته می‌شود.

سادگی، طبیعی و نوستالژی بودن و همچنین استفاده از عناصر سنتی از مهمترین ویژگی‌ های سبک روستیک هستند

علاوه بر این، عناصر مربوط به این مدل زندگی در بخش‌های مختلف کافی‌شاپ قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، نصب پنجره‌هایی که دارای شیشه‌های رنگارنگ هستند و یا به‌کارگیری درب‌های چوبی قدیمی از جمله این موارد به شمار می‌آید. سبک روستیک در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

  • استفاده از تابلوهای قدیمی مربوط به اساطیر ایرانی

ایدۀ دیگری که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذر کرد، استفاده از تابلوهای قدیمی است. از جمله تابلوهایی که مربوط به اساطیر ایرانی هستند. اگر سراغی به قهوه‌خانه‌های قدیمی بزنید به‌احتمال بسیار زیاد می‌توانید انبوهی این تابلوها که مربوط به داستان‌های شاهنامه هستند را پیدا کنید و از آن‌ها در کافی‌شاپ خود استفاده کنید. این موارد یک ابزار عالی برای طراحی بهتر دکوراسیون محسوب می‌شوند و از سوی دیگر می‌توانند فرهنگ و سنت ایرانی را به مناسب‌ترین شکل ممکن به نمایش بگذارند.

  • استفاده از دیوارهای پیچکی

ایدۀ بعدی دکور کافی شاپ با کمترین هزینه، به وجود آوردن دیوارهای پیچکی است. تنها کافی است چند گیاه پیچک ساده را در کنار دیوارهای کافی‌شاپ خود قرار دهید و آن‌ها را به شکل مناسبی به سقف آویزان کنید. این گیاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن رشد می‌کند و کل سطح دیوار را پوشش خواهد داد. استفاده کردن از دیوارهای پیچکی نیازی به ابزار خاصی ندارد و فقط باید هر چند مدت یک‌بار به فکر آب دادن به گیاهان خود باشید. پیچک‌هایی وجود دارند که حتی در فصول سرد سال نیز رنگ سبز خود را حفظ می‌کنند، این محصولات انتخاب بسیار خوبی برای این هدف محسوب می‌شوند.

  • استفاده از حداکثر نور طبیعی

استفاده از نور طبیعی در دکور

یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های شما آن است که میزان به‌کارگیری نور مصنوعی را در دکوراسیون کافی‌شاپ خود کاهش دهید. برای رسیدن به این هدف باید به سراغ نور طبیعی بروید که به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را جبران کند. یک روش عالی آن است که به جای استفاده از پنجره‌های کوچک، پنجره‌های بزرگ‌تری را در دیوارهای جانبی کافی‌شاپ و یا بخش ورودی قرار دهید. طبیعتاً برای تأمین روشنایی در شب نیاز به نور مصنوعی خواهید داشت، اما در طول روز دیگر نگرانی خاصی از این بابت نخواهید داشت.

  • استفاده از سبک حصیری

به جای استفاده کردن از صندلی‌ها و مبلمان چرم و یا موارد مشابه به آن که معمولاً قیمت زیادی دارند، می‌توانید به سراغ استفاده از مدل حصیری این محصولات بروید. این دکور کافی شاپ با کمترین هزینه یک انتخاب عالی به شمار می‌رود که می‌تواند برای شما مناسب باشد. نکتۀ جالب در مورد سبک حصیری آن است که در تمامی فصول سال قابل استفاده هستند و حتی در آب‌و‌هوای گرم فضایی عالی را برای استراحت مشتریان شما به وجود می‌آورند‌ (به‌دلیل عبور هوا از تار و پود حصیر).

  • استفاده از سبک لندنی یا سبک وینتیج

کافی‌شاپ‌های واقع در لندن از سبکی پیروی می‌‌کنند که به آن وینتیج گفته می‌شود. می‌توان بیان کرد که این نوع طراحی تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک به شمار می‌آید. شما هم می‌توانید به‌سادگی از این ایدۀ جذاب برای ساخت دکور کافی‌شاپ خود استفاده ببرید. در سبک لندنی چند عامل مهم باید رعایت شود که عبارت‌اند از: استفادۀ حداکثری از رنگ مشکی و عدم پنهان‌سازی کانال‌های تهویۀ هوا که به آن‌ها کانال AC هم گفته می‌شود. استفاده کردن از دیوارهای کاذب نیز در این سبک به‌وفور دیده می‌شود.

  • استفاده از متریال‌های چوب و سنگ

استفاده از چوب در دکور

برای متفاوت ساختن دکور کافی‌شاپ خود و همچنین کاهش هزینه‌ها می‌توانید از متریال‌هایی استفاده ببرید که از دل طبیعت بیرون آمده‌اند. یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه، چوب است. نکتۀ جالب در مورد چوب آن است که به‌مرور زمان نه‌تنها از جذابیت آن کاسته نمی‌شود، بلکه زیباتر خواهد شد، به‌خصوص اگر بتوانید به‌خوبی از آن نگهداری کنید. در رابطه با این دکور کافی شاپ با کمترین هزینه می‌توان گفت علاوه بر چوب، استفاده از سنگ‌های طبیعی که هیچ فرایند صنعتی خاصی بر روی آن‌ها صورت نگرفته است پیشنهاد می‌شود. ترکیب چوب و سنگ کافی‌شاپ شما را به محیط متفاوت و خاص تبدیل خواهد کرد.

  • استفاده از سبک نیویورکی

آخرین موردی که باید از نام ببریم، ایده یا سبک نیویورکی است. این مدل از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سبک بروتالیسم دارد، با این تفاوت که حس زندگی در آن بیشتر به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال، در کافی‌شاپ‌های با سبک نیویورکی چند دوچرخه نیز به دیوار آویزان می‌شود و یا گل و گیاه‌های مختلفی در چهارگوشه محیط قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

اگر قصد راه‌اندازی یک کافی‌شاپ را دارید، باید به بحث طراحی دکور توجه ویژه‌ای داشته باشید. تنها در این صورت می‌توانید مشتریان جدیدی را به سمت خود جلب کنید. ایده‌های گوناگونی وجود دارد که با انتخاب آن‌ها، شما هم یک کافی‌شاپ مدرن، دوست‌داشتنی و محبوب خواهید داشت.

چنانچه هدف اصلی‌تان ساخت دکور کافی شاپ با کمترین هزینه ممکن است، استفاده از شیت‌های پلکسی گلاس را فراموش نکنید. این محصولات یک انتخاب عالی برای چنین هدفی به شمار می‌آیند. درباره کاربرد و استفاده های پلکسی مفصل میتوان صحبت کرد، در اینجا به بخشی از مهم ترین ویژگی های این متریال را که در این مطلب به آن پرداخته شده، اشاره می کنیم

کاربردهای پلکسی باعث شده‌اند تا بتوانید از این ورق‌ها در هرجایی استفاده کنید. در واقع این متریال را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین ورق‌ها دانست. دلیل این موضوع قیمت ارزان، مقاومت بالا و سبک‌وزنی آن است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد:
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
چرا اینترنت به ما اعتماد ندارد؟
علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد
همراه داشتن قرص و داروهای کدئینی در عراق جرم است
پیام تبریک رییس سازمان ثبت احوال به خبرنگاران
کشتی‌گیر ژاپنی حریف سرلک شد
نبی رضایی از المپیک حذف شد
چالش اساتید با تجربه در برقراری ارتباط با دانشجویان جدید
یاوه گویی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه سیدحسن نصرالله
پیروزی بزرگ مبینا نعمت‌زاده برابر تکواندوکار اسپانیایی
برگزاری آزمون وکالت در زمان مقرر در هاله‌ای از ابهام
اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳
لالوویچ: رقابت سختی بین ایران و آمریکا در کشتی آزاد داریم
قرعه حسن یزدانی مشخص شد؛ مصاف سرلک با هیگوچی
آقامیرزایی از صعود به نیمه نهایی بازماند
پهپاد جاسوسی اسرائیل در تور رزمندگان مقاومت فلسطین
توصیه‌های کاربردی طب سنتی برای حفظ سلامت در اربعین
تبریک «روز خبرنگار» با یادآوری شهادت ۱۶۵ خبرنگار غزه
نمایش فیلم «شور عاشقی» در برج میلاد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top