تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 17:07
کد خبر: 513273

اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳

اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول و ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳

بسته‌های رومینگ ویژه اربعین ۱۴۰۳ توسط دو اوپراتور تلفن همراه اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بسته‌های رومینگ اوپراتورهای تلفن همراه ویژه اربعین 1403 اعلام شد.

همراه اول:

نرخ‌های رومینگ آزاد (بدون استفاده از بسته)

بر این اساس از روز سه شنبه 16 مرداد (اول صفر)، تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی 18000 تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی 15000 تومان، ارسال هر عدد پیامک به شماره های ایرانی 3000 تومان و هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه 300 تومان محاسبه می شود که در تمامی موارد نسبت به متوسط تعرفه کمپین عرفه تا اربعین با کشور عراق تخفیف داده شده است.

بسته‌های رومینگ ویژه اربعین 1403

همراه اول به تمامی مشترکان خود که قصد عزیمت به کشور عراق در بازه زمانی مذکور را دارند، توصیه کرده که از بسته های ویژه اربعین که مقرون به صرفه تر از تعرفه های عادی و خرید سیمکارت های عراقی به مناسبت این ایام است، استفاده کنند.

بسته‌های ویژه رومینگ اربعین

در بخش بسته های کم حجم، چهار بسته «300 مگابایت اینترنت 7 روزه»، «یک گیگابایت اینترنت 7 روزه»، «2 گیگابایت اینترنت 14 روزه به همراه 20 دقیقه مکالمه و 20 پیامک هدیه» و «15 دقیقه مکالمه 7 روزه به همراه 45 پیامک هدیه» در نظر گرفته شده است.

قیمت چهار بسته ویژه مذکور به ترتیب 45، 100، 290 و 120 هزار تومان است.

بسته‌های رومینگ عراق ویژه مشترکین پر مصرف

برای زائران پرمصرف نیز دو بسته «اینترنت نامحدود 7 روزه به همراه 15 دقیقه مکالمه هدیه» و «5 گیگابایت اینترنت بین المللی 14 روزه» تدارک دیده شده است.

قیمت دو بسته پر حجم مذکور نیز به ترتیب 490 و 390 هزار تومان است.

شیوه خرید و فعالسازی بسته‌های ویژه رومینگ اربعین

نحوه خریداری بسته های ویژه اربعین برای تمامی زائران و مسافران عراق در ایام اجرای این پویش، به شش روش مراجعه به فروشگاه همراه اول به نشانی Shop.mci.ir، اپلیکیشن همراه من، اپلیکیشن ستاره اول، شماره گیری ستاره 10 ستاره 40 مربع، مراجعه به دفاتر همراه اول یا شماره گیری ستاره یک مربع است.

مزایای استفاده از سیمکارت همراه اول در ایام اربعین

اپراتور اول تلفن همراه کشور با بیش از 200 اپراتور خارجی در 112 کشور جهان قرارداد دارد و به تمامی زائران اربعین و مسافران عراق که قصد دارند با سیمکارت همراه اول خود به این کشور سفر کنند پیشنهاد داده است که در بازه زمانی اجرای این کمپین، پیش از خروج از کشور یا در حین سفر خود از بسته های ویژه و مقرون به صرفه همراه اول استفاده کنند.

ضمن اینکه با همراه داشتن سیمکارت ایرانی و فعال کردن سرویس رومینگ با شماره گیری ستاره 10 ستاره 2911 مربع دسترسی به وب سایت ها، اپلیکیشن ها و بانک های ایرانی و انجام عملیات بانکی برای زائران به آسانی فراهم خواهد بود.

همچنین دسترسی رایگان (حتی در عراق با رومینگ همراه اول) به اپلیکیشن همراه اول (همراه من)، وب سایت و فروشگاه آنلاین همراه اول، جهت خرید شارژ و پرداخت قبوض و وصول میاندوره در اختیار زائران است. گفتنی است روشن کردن گوشی تلفن همراه هزینه نداشته و دریافت پیامک حتی رمز دوم بانکی نیز رایگان است.

چگونگی اتصال به شبکه اپراتورهای عراقی با سیمکارت همراه اول

تمامی بسته های طراحی شده، قابلیت استفاده بر روی شبکه هر سه اپراتور عراقی زین (Zain)، آسیاسل (Asiacell) و کورک (Korek) را دارد و با توجه به ارزان تر بودن قیمت خدمات همراه اول نسبت به سیمکارت اپراتورهای عراقی و عدم نیاز به استفاده از ارز برای خرید سیمکارت ایرانی، زائران ایرانی نسبت به امر برقراری ارتباطات خود دغدغه نخواهند داشت.

در صورت عدم اتصال خودکار به شبکه اپراتورهای عراقی، تمامی متقاضیان استفاده از سرویس رومینگ می توانند با ورود به منوی تنظیمات گوشی خود و انتخاب بخش تنظیمات شبکه، وارد مرحله انتخاب دستی اپراتور موردنظر شوند.

در پایان لازم است تمامی مشترکان همراه اول که از سرویس رومینگ استفاده می کنند، توجه داشته باشند که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در کشور مقصد هیچگونه هزینه ای برای آنان ندارد.

ایرانسل:

با هدف رفاه و آسایش بیشتر و تسهیل در ارتباطات زائران در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، ایرانسل بسته‌‌ها و تعرفه رومینگ را از طریق اپراتورهای Zain و Asiacell در نظر گرفته است. این بسته‌ها شامل چهار بسته اینترنت و سه بسته ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت است که تا 9 شهریور 1403 قابل فعال‌سازی و تا پایان اعتبار بسته، قابل مصرف‌‌اند.

بدین ترتیب مشترکان ایرانسل، علاوه بر اینکه نیاز به خرید سیم‌کارت و تغییر شماره ندارند، در هزینه اینترنت مصرفی‌شان‌ در طول سفر صرفه‌جویی می‌شود و در مقایسه با تعرفه اپراتورهای کشور عراق، مبالغ کمتری را می‌پردازند. دسترسی به خدمات بانکی، انجام تراکنش و کارت به کارت و دریافت پیامک‌های بانکی، امکان تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت پرسرعت با تعرفه‌های ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه درمقایسه با اپراتورهای عراق، از جمله امکاناتی است که مشترکان با فعال‌سازی خدمات رومینگ و استفاده از بسته‌ در نظر گرفته شده، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بسته‌های اینترنت با تخفیف استثنایی

بسته‌های اینترنت رومینگ ارائه شده توسط ایرانسل در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، شامل سه بسته هفت روزه به ترتیب با حجم‌های 150 مگابایت، 300 مگابایت و یک گیگابایت و با قیمت‌های 25، 45 و 100هزار تومان و یک بسته 14 روزه با حجم پنج گیگابایت و قیمت 390هزار تومان است.

بسته‌های ترکیبی ارائه‌شده توسط ایرانسل نیز، شامل بسته ترکیبی 15 دقیقه مکالمه با ایران و 45 پیامک با قیمت 120هزار تومان (هفت روزه)، 2 گیگابایت اینترنت رومینگ، 20 دقیقه مکالمه با ایران و 20 پیامک با قیمت 290هزار تومان (14 روزه) و بسته ترکیبی هفت گیگابایت اینترنت و 15 دقیقه مکالمه با ایران با قیمت 460هزار تومان (14 روزه) هستند.

بسته‌های‌ اینترنت و ترکیبی رومینگ، ویژه ایام اربعین، از طریق کد دستوری #4*1111*، سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من و وب‌سایت ایرانسل، قابل فعال‌سازی است.

تعرفه مکالمه ، پیامک و اینترنت بدون بسته

ایرانسل همچنین تعرفه‌های آزاد مکالمه، پیامک و اینترنت برای مشترکانی که در سفر به کشور عراق تمایل به خرید بسته ندارند و نیاز به استفاده از مکالمه، پیامک و اینترنت را دارند، اعلام کرده است که شامل «هر دقیقه تماس با شماره عراقی و هر دقیقه تماس با شماره ایرانی و هر دقیقه تماس دریافتی 18هزار تومان» و «ارسال هر پیامک 3هزار تومان» است. همچنین دریافت پیامک برای مسافران در کشور عراق که از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده می‌کنند، رایگان است. هزینه مصرف آزاد اینترنت بدون فعال‌سازی بسته رومینگ، 300 تومان به ازای هر مگابایت محاسبه می‌شود.

فعال‌سازی خدمات رومینگ

فعال‌سازی خدمات رومینگ حتماً باید قبل از سفر و از طریق شماره‌گیری کد #1*1111* از سیم‌کارت ایرانسلی و یا با استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من انجام شود. به این منظور، مشترکان ایرانسل لازم است در سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، ابتدا به بخش «حساب من» وارد شوند، سپس در قسمت «پروفایل» و پس از آن قسمت «رومینگ»، سرویس رومینگ خط خود را فعال کنند. همچنین مشترکان برای نصب سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من می‌توانند از کد دستوری #45* استفاده کنند.

مشترکان ایرانسل باید توجه داشته باشند که بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران، هنگام حضور در کشور عراق، قابل استفاده نخواهند بود و لازم است که در صورت تمایل، بسته‌های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.

پیشنهاد می‌شود که مشترکان ایرانسل، پیش از ورود به کشور عراق، حداقل 100 هزار تومان در سیم‌کارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس، با مشکلی مواجه شدند، ابتدا از کافی‌بودن میزان اعتبار (شارژ) سیم‌کارت خود مطمئن شوند. پیشنهاد می‌شود که مشترکان دائمی نیز، به میزان مورد نیاز، حد اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش دهند.

مشترکان ایرانسل در کشور عراق، می‌توانند علاوه بر استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل من، با شماره‌گیری رایگان کد دستوری #7* ، سیمکارت خود را شارژ کنند. روشن کردن تلفن‌همراه در زمان رومینگ، هیچ هزینه‌ای ندارد. هزینه تماس ورودی و خروجی، بر مبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه، محاسبه خواهد شد. بنابراین، در صورتی که تماس وارده، پاسخ داده نشود، هزینه‌ای بابت آن در تماس منظور نخواهد شد. همچنین دریافت پیامک برای مسافران در کشور عراق که از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده می‌کنند، رایگان است.

مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، دیتای مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه، با هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد. بنابراین بهتر است از غیرفعال بودن به‌روزرسانی خودکار و موارد مشابه در اپلیکیشن‌های نصب شده خود اطمینان حاصل کنند. مشترکان ایرانسل در نظر داشته باشند که برای تماس با شماره‌های ایرانی از خارج از کشور، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود، حتماً کد 0098 را شماره‌گیری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویر منتخب روز یازدهم المپیک ۲۰۲۴
چرا انتخاب یحیی السنوار ضربه‌ای سخت به اسرائیل بود؟
قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم
دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند
۲ تا ۵ سالگی برای آموزش کودک بسیار مهم است
دنیای خبرنگاری و دشواری‌های فراروی زنان خبرنگار
دانشگاه اصفهان میزبان ۳ هزار ۵۰۰ دانشجوی ورزشکار در المپیاد
شکست مبینا نعمت‌زاده در یک قدمی تاریخ سازی
نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه
حضور باقری در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده
پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است
حادثه در نیمه نهایی مسابقه ۵ هزار متر
اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات
دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب السنوار به رهبری حماس را تبریک گفت
محموله دستگاه VAR از گمرک کشور ترخیص شد
ارتش اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با حلقه آتش ایران مقابله کند
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top