تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 18:53
کد خبر: 513290

اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات

 اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات

دفتر حماس در تهران در اطلاعیه‌ای به برخی شایعات در پی شهادت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران پاسخ داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  دفتر جنبش حماس در تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متعاقب شهادت اسماعیل هنیه، همچون هر گونه حادثه سترگ و اسفناکی در فلسطین، دوباره بازار شایعه‌پراکنی داغ شد و شایعات مختلفی طی یک هفته اخیر منتشر شده است که به دلیل کثرت آن‌ها مجال پرداختن به تک تک شان وجود ندارد. از جمله این شایعه‌ها انتشار مطالب انتسابی دروغین به نقل از «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی درباره چگونگی و عامل ترور است.

حماس بیان کرد که «هر چند این شایعه‌های غیر اخلاقی ارزش تکذیب و پاسخ دادن را ندارد، اما دفتر این جنبش در تهران به اصرار برخی دوستداران این حرکت و آرمان فلسطین تاکید دارد که اظهارات انتسابی به ایشان درباره دخیل بودن شخصی موهوم به هیچ وجه صحت ندارد».

در این پیام آمده است: هر کسی کمترین آشنایی با حماس و فکر و اندیشه آن داشته باشد، تردیدی در مغرضانه و هدفمند بودن این شایعات و مردود بودن آنها به خود راه نمی‌دهد. در این میان، جای بسی تعجب و تاسف است که برخی نخبگان دانشگاهی و رسانه‌ای بدون کمترین تحقیقی درباره چنین شایعاتی اقدام به بازنشر آن‌ها می‌کنند؛ البته دروغ بودن تعدادی از آن‌ها همچون اظهارنظر انتسابی به نماینده حماس اظهر من الشمس است و نیازی هم به کنکاش و تحقیق زیادی ندارد.

این جنبش تاکید کرد: این شایعات مغرضانه و همچنین گزارش‌های دروغ برخی رسانه‌های معلوم الحال و وابسته به بنگاه سخن‌پراکنی رژیم صهیونیستی به زبان‌های دیگر درباره ثروت و ما یملک شهید هنیه در حالی است که شهادت ایشان و ۷۹ نفر از اعضای خانواده‌شان خط بطلانی بر دروغ‌های قبلی این شایعه‌پراکنان درباره زندگی متفاوت شهید هنیه و خانواده ایشان با مردم غزه بود. کل دارایی شهید هنیه منزلی در اردوگاه آوارگان الشاطی در نوار غزه بود که در جریان حملات دشمن صهیونیستی تخریب شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: در حالی‌که موساد و اتاق فکر رسانه‌ای آن این چنین بی‌محابا در حال شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی در میان ملت‌های دیگر با هدف کاستن از حساسیت و حمایت آن‌ها از ملت فلسطین هستند که این شایعات در خود رسانه‌های عبری زبان در فلسطین اشغالی منتشر نمی‌شود و جایگاهی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم
دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند
۲ تا ۵ سالگی برای آموزش کودک بسیار مهم است
دنیای خبرنگاری و دشواری‌های فراروی زنان خبرنگار
دانشگاه اصفهان میزبان ۳ هزار ۵۰۰ دانشجوی ورزشکار در المپیاد
شکست مبینا نعمت‌زاده در یک قدمی تاریخ سازی
نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه
حضور باقری در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده
پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است
حادثه در نیمه نهایی مسابقه ۵ هزار متر
اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات
دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب السنوار به رهبری حماس را تبریک گفت
محموله دستگاه VAR از گمرک کشور ترخیص شد
ارتش اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با حلقه آتش ایران مقابله کند
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
چرا اینترنت به ما اعتماد ندارد؟
علی باقری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top