تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/17 - 18:59
کد خبر: 513292

باقری:

پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است

 پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است

سرپرست وزارت خارجه ایران در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، با بیان اینکه صهیونیست‌ها با ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، نشان دادند که برای تحقق اهداف شوم خود حاضرند کل منطقه را به آتش بکشند، گفت اقدام ایران در پاسخ به این رژیم، «دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در اولین رایزنی‌های دیپلماتیک خود در جده و در حاشیه نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل این سازمان دیدار و در مورد موضوعات در دستور کار این نشست تبادل‌نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با ابراز امیدواری نسبت به تقویت همکاری بین ایران و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، یاد و خاطره «حسین امیرعبداللهیان» وزیر شهید خارجه ایران را که توجه ویژه‌ای به همکاری بین کشورهای اسلامی و مرجعیت سازمان همکاری اسلامی داشت، گرامی داشت.

باقری با اشاره به جنایت زشت رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این جنایت را نه تنها تعدی به امنیت و حاکمیت ملی ایران، بلکه تجاوز به قوانین و مقررات بین‌المللی توصیف و تاکید کرد: صهیونیست‌ها عملا نشان دادند که به‌دنبال گسترش دایره ناامنی و بی‌ثباتی از غزه به کل منطقه هستند و صهیونیست‌ها نشان دادند که برای تحقق اهداف شوم خود حاضرند کل منطقه را به آتش بکشند.

باقری با قدردانی از موضع شفاف و فوری سازمان همکاری اسلامی در محکومیت این جنایت زشت خاطرنشان کرد: در حالی که در این جنایت بزرگ شاهد موضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بودیم، در مقابل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نه‌ تنها این اقدام را محکوم نکردند، بلکه رویکرد حمایتی خود را از اسرائیل ادامه دادند؛ امری که نشان می‌دهد این کشورها نمی‌خواهند منطقه روی آرامش و ثبات ببینند و درصدد تداوم ناامنی در منطقه هستند.

او، انسجام و همگرایی و هم افزایی کشورهای اسلامی برای مقابله با موجودیت شرور اسرائیل که عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، ضروری دانست و تاکید کرد: در این‌ چارچوب مسئولیت بزرگی متوجه کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل آن است.

باقری افزود: انتظار این‌ است‌ که‌ کشورهای اسلامی از حق ذاتی و مشروع ایران در پاسخ قانونی و مقتضی به این تجاوز حمایت کنند، زیرا اقدام ایران نه تنها دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود، بلکه دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را تسلیت گفت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر جایگاه و نقش مهم ایران به‌ عنوان عضو مؤسس این سازمان، آمادگی کامل برای همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی با ایران را اعلام کرد.

حسبن ابراهیم طه با تاکید مجدد بر موضع صریح و شفاف سازمان همکاری اسلامی مبنی بر محکومیت جنایات زشت اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه تصریح کرد: این‌جنایت وحشیانه بر عزم و اراده ما در دفاع از مساله فلسطین تاثیری نمی‌گذارد و ما به تلاش‌های جدی خود در این راستا ادامه می‌دهیم و همه تلاش و ظرفیت سازمان را در این راستا به‌کار خواهیم گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویر منتخب روز یازدهم المپیک ۲۰۲۴
چرا انتخاب یحیی السنوار ضربه‌ای سخت به اسرائیل بود؟
قهرمانان المپیاد دانشجویی در سطح بین‌المللی را حمایت می‌کنیم
دولت‌ چهاردهم هرگز کشور را جلوی بیگانگان نقد نمی‌کند
۲ تا ۵ سالگی برای آموزش کودک بسیار مهم است
دنیای خبرنگاری و دشواری‌های فراروی زنان خبرنگار
دانشگاه اصفهان میزبان ۳ هزار ۵۰۰ دانشجوی ورزشکار در المپیاد
شکست مبینا نعمت‌زاده در یک قدمی تاریخ سازی
نگرانی غرب از همکاری نظامی ایران و روسیه
نتایج آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام شد
اطلاعیه آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های نهایی روز پنجشنبه
حضور باقری در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده
پاسخ ایران به اسرائیل، دفاع از ثبات و امنیت کل منطقه است
حادثه در نیمه نهایی مسابقه ۵ هزار متر
اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات
دفتر سیاسی انصارالله یمن انتخاب السنوار به رهبری حماس را تبریک گفت
محموله دستگاه VAR از گمرک کشور ترخیص شد
ارتش اسرائیل نمی‌تواند به‌تنهایی با حلقه آتش ایران مقابله کند
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی
در نامه جمعی از مدیران سابق شرکت پاک مطرح شد
«هله‌هوله»های‌ مجازی و «اضافه‌بار اطلاعاتی»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top