تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/05/18 - 11:37
کد خبر: 513345

هاآرتص: ساکنان حیفا از ترس پاسخ حزب‌الله خواب ندارند

هاآرتص: ساکنان حیفا از ترس پاسخ حزب‌الله خواب ندارند

هاآرتص با اشاره به اینکه ساکنان حیفا همانند دیگر شهرک‌نشینان اعتمادی به کابینه برای مدیریت بحران ندارند، اعلام کرد که آنها به شدت نگران وقوع فاجعه‌ای بزرگ در صورت حمله حزب‌الله به این بندر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه انتظار و وحشت صهیونیست‌ها برای پاسخ ایران و حزب الله به جنایت‌های تروریستی اسرائیل، روزنامه عبری هاآرتص در گزارشی به ترس و وحشت شهرک نشینان صهیونیست در حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی، از احتمال حمله حزب الله به بندر راهبردی حیفا، در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در ضاحیه جنوبی بیروت پرداخت.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی روز سه‌شنبه خود هشدار داد که حیفا ممکن است یکی از اهداف اصلی حزب الله در پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده نظامی این جنبش باشد.

هاآرتص افزود: سناریوی ترسناکی که خواب را از ساکنان حیفا گرفته، حمله حزب الله به کارخانه‌های پتروشیمی، از جمله پالایشگاه‌های نفت است که در آن مقدار زیادی مواد خطرناک ذخیره می‌شود.

یک شهرک نشین صهیونیست در حیفا در گفتگو با هاآرتص اظهار داشت: ما عمیقاً نگران حمله حزب الله به تاسیساتی هستیم که مواد خطرناک زیادی در آنجا نگهداری می‌شود. ما در واقع اکنون روی بشکه‌ای از مواد منفجره نشسته‌ایم و از اتفاقی که می‌تواند در اینجا بیفتد بسیار می‌ترسیم.

وی افزود: وزارت حفاظت محیط زیست در سال 2022 تحقیقاتی را برای بررسی مواد خطرناک در حیفا انجام داد که این تحقیقات هنوز تکمیل نشده است، اما نشان می‌دهد که 1500 منبع خطرناک و 800 نوع ماده خطرناک در حیفا وجود دارد. این وزارتخانه تحقیق درباره ایرادات احتمالی را در مواقع عادی مورد بررسی قرار داده، اما توجهی به سناریوهای حمله به این منابع خطرناک نداشته است. باید توجه داشته باشیم ده‌ها کارخانه که با مواد خطرناک کار می‌کنند، علاوه بر مزرعه گاز در حیفا واقع شده‌اند.

این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود تاکید کرد: حمله به کارخانه‌های پتروشیمی تنها چیزی نیست که شهرک نشینان حیفا نگران آن هستند، اغلب ساکنان این منطقه نگران ضرباتی هستند که ممکن است به ساختمان‌های مسکونی و برخی محله‌ها وارد شود. به ویژه اینکه محله‌های حیفا تنها یک راه خروجی دارند و به «محله‌های محاصره شده» معروف هستند. این خطر زمانی بیشتر می‌شود که تاسیسات نظامی حیفا در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی واقع شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بیمارستان رامبام در نزدیکی پایگاه دریایی اسرائیل در حیفا واقع شده و این پایگاه می‌تواند هدف مناسبی برای موشک‌های حزب الله باشد.

رسانه مذکور عبری تاکید کرد: علاوه بر آن ساکنان حیفا و دیگر شهرک نشینان اعتمادی به کابینه در مدیریت بحران ندارند.

این درحالی است که در پی حملات کوبنده‌ای که حزب‌الله اخیرا به مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی انجام داد و تلفات مستقیم و قابل توجهی در صفوف ارتش اشغالگر ایجاد کرد، شهردار کریات شمونه در سخنانی گفت: 9 میلیون اسرائیلی در حالت وحشت و در معرض تهدید به سر می‌برند؛ جایی که جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) در نتیجه حملات حزب الله، در آتش است و علاوه بر آن، اسرائیلی‌ها همچنان در وحشت و انتظار برای پاسخ ایران مانده‌اند.

چند روز قبل یک رسانه عبری به سند ارتش اسرائیل درباره سناریوهای جنگ گسترده با حزب‌الله اشاره کرد که بیانگر نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از وقوع چنین جنگی است.

روزنامه تایمز آو رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: یک سند توسط ارتش اسرائیل میان سران مقامات محلی در مناطق شمالی توزیع شده است که در آن سناریوهایی برای گسترش جنگ با حزب‌الله نشان داده می‌شود. نهاد امنیتی اسرائیل ارزیابی می‌کند که ممکن است با یک حمله بی‌سابقه توسط صدها موشک حامل کلاهک‌هایی که 50 کیلوگرم یا 10 برابر این مقدار مواد منفجره حمل می‌کنند، باشیم. انتظار می‌رود حزب‌الله اهدافی را در جنوب حیفا و همچنین در تل‌آویو هدف قرار دهد که ممکن است تعداد زیادی از شهرک‌نشینان را مجبور به فرار به‌سمت قدس و مناطق جنوبی کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی شد
تمجید رهبر انقلاب از سخنان عروس شهید هنیه
عاملان حمله به بیمارستان هفتم تیر دستگیر شدند
تحقیر کیمیا علیزاده در ثانیه آخر +فیلم
پیروزی ناهید کیانی برابر کیمیا علیزاده
گزینه وزارت اطلاعات و وزارت خارجه مشخص شدند؟
ناترازی بنزین چقدر است؟
زمان معرفی کابینه چهاردهم به مجلس اعلام شد
کشتی‌گیر ایران قبل از رسیدن به تشک مسابقه حذف شد
اتفاق حیرت‌انگیز در فاصله حدود یک ‌هفته به آغاز لیگ
فرمانده فراجا: اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال به کشورشان بازگردند
پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، به یحیی سنوار
پیش‌بینی رسانه صهیونیستی از جاهایی که ایران به آن حمله می‌کند
برقراری پرواز ویژه اربعین در مسیر ایلام نجف
رایزنی مجدد وزیران امور خارجه ایران و اردن
همه کشورها ناگزیر به محکومیت اسرائیل هستند
سقوط قهرمان جهان در ۳ هزار متر با مانع
۱۰ توصیه اورژانس به زائران اربعین
لهستان اولین فینالیست مسابقات والیبال المپیک
نکات مهم برای پیشگیری از سرخک در اربعین
ساعت شروع اولین مسابقه یزدانی در المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top