تاریخ انتشار: جمعه 1403/05/19 - 15:25
کد خبر: 513440

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

انتخاب سنوار به کابوس رژیم صهیونیستی در دولت نتانیاهو تبدیل شده است

انتخاب سنوار به کابوس رژیم صهیونیستی در دولت نتانیاهو تبدیل شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس را نمادی از عقل سیاسی و مبارزاتی عنوان کرد و گفت: انتخاب او همزمان با وجود ترس صهیونیست‌ها از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در خونخواهی شهید هنیه، به بزرگ‌ترین کابوس دولت نتانیاهو تبدیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان درباره انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: انتخاب وی در کوتاه‌ترین زمان پس از ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی نشان داد که این جنایات خللی در مسیر مبارزه جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف ایجاد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این انتخاب هوشمندانه از سوی حماس به دلیل اینکه سنوار از شخصیت‌های اصلی و کاریزما در عملیات طوفان الاقصی بوده و همچنان در قلب غزه حضور دارد، پیام‌های واضحی در خصوص قدرت مقاومت برای هماهنگ کردن خود با تغییر شرایط به دور از تأثیرگذاری بر خطوط درگیری خواهد داشت و سبب می‌شود تا هرگونه شکاف احتمالی بین تصمیم سازی نظامی و سیاسی برطرف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه جبهه مقاومت به یک سیستم نهادی گسترده، پویا و با کفایت تبدیل شده است، یادآور شد: دشمن نه تنها فرصت ضربه زدن به این سیستم کارآمد را از طریق در پیش گرفتن سیاست ترور ندارد، بلکه خللی در مسیر مبارزه امت اسلامی برای آزادی قدس شریف نیز ایجاد نخواهد شد.

انتخاب سنوار نویدبخش استمرار راه نورانی مقاومت و شهیدان راه قدس است

خضریان تاکید کرد: این انتخاب که در همراهی کامل با فرماندهان و مجاهدان گردان‌های القسام و رزمندگان غیور فلسطینی است، نویدبخش استمرار راه نورانی مقاومت و شهیدان راه قدس به ویژه شهید اسماعیل هنیه تا دستیابی به هدف مقدس آزادی قدس شریف و برچیدن بساط اشغالگران و غاصبان فلسطین عزیز خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در طول سال‌های اخیر به ویژه طی ۱۰ ماه گذشته و پس از شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الأقصی، یکی از خطوط اصلی عملیات روانی رسانه‌های صهیونیستی و حامیان غربی آنها تخریب مسئولان ارشد حماس بوده است.

وی ادامه داد: رسانه‌های صهیونیستی این خط خبری را دنبال می کردند که رهبران حماس از مقاومت صحبت می‌کنند ولی خارج از فلسطین و در بهترین هتل‌ها سکونت دارند. اما افرادی همچون شهید مجاهد اسماعیل هنیه بیش از ۶۰ نفر اعضای خانواده و بستگان خود را در جریان حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه از دست داد و خود وی نیز درنهایت در اقدام تروریستی این رژیم به شهادت رسید.

سنوار، تل آویو را با چالش‌های جدی مواجه کرده است

خضریان تاکید کرد: سنوار به عنوان فردی که در نوار غزه و میدان‌های نبرد با رژیم صهیونیستی حضور دارد و تمام سیاست‌های تل آویو را در ۱۰ ماه گذشته به چالش جدی کشانده است، نه تنها امکان دروغ‌پردازی‌ها و جوسازی‌های بی‌پایه را از میان برداشته، بلکه باعث رسوایی بیشتر صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی جهان و افزایش محبوبیت مقاومت فلسطین خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتخاب سنوار سبب شده تا مقامات رژیم صهیونسیتی در بهت و تعلیق قرار گیرند، افزود: یحیی سنوار به عنوان نمادی از عقل سیاسی و مبارزاتی در میان ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه شناخته می‌شود و انتخاب او همزمان با وجود ترس صهیونیست‌ها از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در خونخواهی شهید هنیه، به بزرگ‌ترین کابوس رژیم صهیونیستی در هسته مرکزی دولت نتانیاهو تبدیل شده است.

خضریان با تأکید بر اهمیت راهبرد مقاومت و آزادی فلسطین در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان با قاطعیت در کنار ایشان و همه مجاهدان فلسطینی ایستاده تا برای خونخواهی خون‌های پاک شهیدان غزه و مقاومت، انتقامی سخت از دشمنان بشریت گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حماس پس از شهادت اسماعیل هنیه در روز ۱۰ مردادماه ، یحیی سنوار ۶۲ ساله را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش و جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است.از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می داند.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتخاب سنوار به کابوس رژیم صهیونیستی در دولت نتانیاهو تبدیل شده است
شکست سنگین یونس امامی مقابل کایل دیک آمریکایی
توقف و پارک خودرو در تمام مسیرهای منتهی به شهر مهران ممنوع است
رنگ مدال طلای المپیک پاریس یک هفته ای رفت! + عکس
ماجرای ناآرامی در بند زنان زندان اوین چه بود؟
صعود دراماتیک برخورداری به دور دوم تکواندوی المپیک
جنگ با طعم انتقام در پاریس/ یونس امامی به کایل دیک آمریکایی رسید
AFC به نفع عربستانی ها قانون جدید وضع کرد
سقوط هواپیمای سبک در نظرآباد
انهدام باند ضرب و فروش سکه‌های تقلبی طلا
نگرانی صهیونیست‌ها از توان بازدارندگی خود در برابر حملات ایران
پوتین را بازداشت نمی کنیم!
آخرین اخبار پیاده روی اربعین امسال
ستاره جدید استقلال هم رسید
رصد فعالیت‌های اتباع در دستور کار قرار دارد
واکنش نتانیاهو به بیانیه ۳ کشور درباره آتش‌بس غزه
بیانیه سه‌جانبه آمریکا و این دو کشور درباره غزه؛ توافق نهایی می شود؟
وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور
رقیب حسن یزدانی در فینال: او یک افسانه است
اطلاعیه دفتر حماس درباره برخی شایعات مربوط به شهید هنیه
آخرین جدول مدالی المپیک ۲۰۲۴ در چهاردهمین روز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top